Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
karanice   16.05.2016 21:06:09
Kde se pohybuje cena takového kejdovacího samochodu jako je Xerion nebo Holmer?
Klidně do SZ.smile
Zetor   16.05.2016 21:22:45
Myslím, že 14 - 16 milionů je takový reálný odhad i s aplikátory...smile Holmer bude určitě dražší než Xerion...
David JD   16.05.2016 21:49:00
Vredo je kolem 12 milionů smile smile
steyr_mx   16.05.2016 22:22:12
Holmer kolo 430 000€ bez aplikatora
Jakub Herot   16.05.2016 22:30:43
A může mi tedy někdo říct co vede podniky ke koupi samochodu který stojí 12-15 mil ?
Není lepší v tom případě koupit 360k traktor za 5 mega a nějakou 18m3 bečku (3-4mega ?) s dofukem a aplikatory přípradně výměnný systém a udělá mi to stejnou práci s nižším tlakem na půdu a ještě to využiji mimo kejdovací sezónu ?!
Jano SK   16.05.2016 23:56:29
Dovod asi nejaky bol... co ja viem dnes uz o historii ( TerraGator 3244 - 18m3 ) bola vyssia vykonnost ( pracovna rychlost ), nizsia spotreba a teda nizsie naklady na aplikovany m3 pri aplikacii do pody.
TG 3244 ma prazdny 19 ton, 400 HP motor a 2 pohanane napravy 1050/50 R32. Je to stroj, ktory je stavany na tahanie dalsieho naradia - disky alebo radlicky.
Traktor s cisternou bude tazsi ( ak to ma byt cisterna, ktora je schopna este tahat v zemi 6 m radlickovy aplikator...) - to bude prazdne spolu hodne cez 20 ton ( Samson 18 vazi prazdny v zaklade 8.600 kg).
Takze samochod ma lepsi pomer hp/kg a ma iba hnane napravy - nema odpor tahanych naprav cisterny - to spravi slusny rozdiel na vykone / spotrebe.
Ak sa ma aplikovat do porastu pomocu hadicaku je to uz ina technologia, nema vyznam to porovnavat.
Tlak na podu je taka debata tiez nie jednoducha - pri krabom chode TG s 1050 pneu urobi kazdym kolesom iba 1 prejazd, takze plocha je rovnomerne 1 x prejdena, kym suprava spravi 4 prejazdy v rovnakej stope, co moze byt horsi pruser. Mam fotky stopy v mokrom pozemku po TG3244 a po suprave JD7 + 18 m cisterna s hadicakom... a cisterna nemala obute 385/65 22.5...
miťo   17.05.2016 07:19:34
Ku krabiemu chodu. Má to vôbec zmysel? Pri kolesových traktoroch nastáva najväčšie utuženie pri prvom prejazde. Pri ďalších je nárast už menší. Nie teda lepšie ak samochod utlačí jednu koľaj druhou nápravou trochu viac a zvyšku pozemku sa nedotkne ako keď trochu menej utlačí prakticky celú plochu?
TomášJ.   17.05.2016 07:51:26
to Jakub Herot. Ono pokud neaplikuješ 80-100tis m3 ročně, tak to ekonomicky dávat smysl nikdy nebude. Na druhou stranu. Dává ekonomicky smysl kombajn když s ním sečeš 500ha ročně? Taky ne a na 80% kombajnů v ČR je 500ha ročně ještě moc.

Čas a s tím spojená kvalita jsou peníze. Tak je třeba i tyto investice brát a vydělat na ně jinde.
Matúš.V   17.05.2016 08:01:38
len na okraj: v podniku majú 7 kombajnov claas a ročne dávajú do údržby 200 000€. táto suma by im pokryla sumu, keby si dali všetko skosiť v službách. Toľko ku ekonomike kombajnu :)
Samochodný aplikátor hnojovice to by ma zaujímalo, kde je hlavný zlom, že sa oplatí.
skacel99   17.05.2016 09:56:43
K ekonomice kombajnu: Máme Tucano 430 na 200 ha. Roční splátka nám pokryje sumu,co bychom dali za službu. Servis stojí ročně cca 30 000,-. Z tohoto pohledu je to teda lehce v mínusu,ale bohatě to vynahradí to,že si sklízím kdy chci,kde chci a jak chci. Odpadá věčné dohadování se službaři jak chci mít vysoké strniště,jak moc se z toho sype a můžu si dovolit jet na pole i třeba jenom tak něco zkusit,jestli to už půjde,nebo ne. Tohle je u službařů docela problém.Navíc prakticky nikomu se nechce jet do noci. Takže za mě je vlastní kombajn velké +
Jano SK   17.05.2016 11:03:23
Mito : krabi chod zmysel ma a aj sa pouziva - aplikacia do trav a pod. Ak sa zoberie napríklad 9 m diskovy aplikator do drnu, TG poslape 4 x 1.050 m = 4.2 m z 9 = 46%. Traktor s 710 urobi stopu 1.42 m = 15%. Otazka je co to spravi s porastom a moze byt, ze tych 46% mierne usplapanych je v lespej kondicii ako 15 % znicenych.
Traktorova suprava nie je iba matematicky prepocet hmotnost traktora + cisterny / 4 napravy. Plna 18 m3 cisterna na dvoch napravach ma 28 ton, z toho ak sa vplyvom taziska prenasa na traktor aj viac ako 3-4 tony, tak stale ostava cez 10 t na napravu... to moze byt zaujimave pri 560/60 R 22.5....

Matus : ekonomika podobne ako u kombajnu je dana tym, co chces robit.... ak chces kosit kedy chces potrebujes kombajn. Ak chces aplikovat 100.000 m3 do pody, potrebujes samochod... jeho dalsi plus je to, ze mozes ist do pola, ked sa traktor utopi, takze par dni je na sezonu naviac.
Ak sa spravne pamatam prepocty kapacity liniek - pre zjednodusenie napr.18 m3 a 10 hod denne, aplikacia v normálnom case roku :
Solo traktor s aplikátorom bez dovoznej linky : do 20.000 m3 ( aj tam je ovela lepsie mat jednu dovoznu a jednu aplikacnu cisternu, to spravi vyrazne plus )
Komplet dovozna linka + traktor aplikator : cca.60- 80.000 m3
Komplet dovozna linla + samochod : cca.100.000 m3 - rozdiel je vyssia rychlost a dlhsie obdbie na vstup do pola
Agrometer a spol ( aplikator taha hadicu a cerpadlami sa tlaci ) : 100.000 ha+, ale podmienka je dostupnost hadicami...
VonVagel   17.05.2016 11:41:05
K ekonomice sklízecí mlátičky. Je potřeba vyčíslit i včasnou sklizeň tímpádem rozdíl ve kvalitě sklízeného produktu. Příklad potrvavina za 4000,- krmná za 3000,- což mě může udělat 7 000 z 1 ha. Na 200ha je to 200 000 které mám navíc díky vlastní sklizni.
miťo   17.05.2016 11:41:10
Nemyslel som krabí chod v porovnaní s traktorovou súpravou. Myslel som krabí chod samochodu vs. samochod bez krabieho chodu. Pojazdená plocha je menšia a druhá náprava už utuženie príliš nezvýši.
skacel99   17.05.2016 12:02:13
VonVagel: Přesně. Člověk se nemusí strachovat,jestli už mu konečně někdo přijede a sklízi si kvalitu,jakou potřebuje.
S koupí kombajnu se nám zvedly jednak výnosy (jezdím si s tím sám,takže se snažím eliminovat ztráty) a hlavně se výrazně otočil poměr potraviny/krmné.
Další věc je včasná sklizeň vůči dalším pracem,hlavně skrz setí řepky.Tím pádem je pak další efekt i tam. Podle mě je jediné mínus další člověk potřebný na obsluhu a pak nutné investice v dlouhodobém hledisku. Záleží ale,kolik ha s tím člověk ročně dělá
Zetor   17.05.2016 17:36:25
Já si myslím, že výhoda samochodu spočívá v té možnosti nést ty těžké diskové a radličkové aplikátory, které se na běžné cisterny nemohou dát. Ale ono je to o používání, pokud většinu kejdy dáváte do porostu, tak ty kypřiče skoro nepotřebujete. Pokud se podíváte do zemí, které umějí hospodařit s kejdou, jako je Dánsko nebo Holandsko, tak tam aplikaci na strniště téměř neuvidíte, protože to prostě nedělaj, je to pro ně nesmysl... Tam má kypřič mnohem menší využití než třeba injektor. Smysl samochodu je podle mě u službařů, kteří dokáží sehnat kubíky, a hlavně mají lépe zajištěnou linku. Koupit samochod je jedna věc, sehnat k němu 5 cisteren je něco jiného. A těch samochodů co u nás jezdí, velmi malé procento má velmi slušnou dovozovou linku, z těch co jsem viděl... Většinou to není dobré, nebo je to hrůza. A to, že na 18 cbm cisternu na 30,5 palcových kolech, dám Andock, tak to není ideální dovozová cisterna.

Problém samochodu krom šílené ceny je samozřejmě jeho obrovská hmotnost. Xerion s kypřičem a 16 cbm nástavbou počítejte cca 44 tun, Holmer přes 50 tun. Vše na 4 kolech. Vredo je na tom lépe, je to speciál na kejdu. Na poli je samochod prostě prasečina... Aplikační cisterna bude stát čtvrtinu, bude mít stejný nebo větší objem a bude mít lepší tlak na půdu. Znám zákazníka, který tvrdí, že mu přívozná cisterna jezdí za Xerionem do pole, protože má na 560/60 R22,5 menší tlak na půdu, než ten plný Xerion...

Krabí chod je samozřejmě nesmysl. Přesně jak bylo řečeno, přejetí pole je pak téměř 100 %. A u utužení půdy je lepší soustředit všechny přejezdy do jedné koleje než ujíždět stále novou plochu. Co má smysl, jsou ty roztahovací nápravy, které zajišťují, že většina náprav jede vlastní stopou, což má ale smysl na loukách, kde je větší šance poškodit za mokra drn. Ale na druhou stranu v Dánsku funguje velmi dobře CTF na loukách a je to velmi žádané. Zde se zase soustředí všechny přejezdy do jedněch kolejí, tak pak si vyberte...

farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0077428817749023.s