Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
pepe220   13.07.2019 17:07:27
Předem se omlouvám za blbou otázku, v postatě je to jedno a díky za předtavení novinky, ale po přečtení parametrů mi nesedí čísla.
Pokud je celkové zatížení 32 000 kg, pohotovostní hmotnost 11 000 kg, zbývá mi užitečná hmotnost 21 000 kg, pokud je objem cisterny 23 729 l a naplním jí celou vodou (a kejda je ještě těžší než voda) jsem na celkové váze 34 729 kg na místo udávaných 32 000kg a tím pádem jsem přesáhl maximální zatížení uvedené výrobcem.
Pokud se pletu, rád se nechám poučit smile
Pinkas Jaroslav   15.07.2019 00:00:20
je to padlé na hlavu, na silnici stejně smí max 27 000 kg
https://dspace.cvut.cz/handle/10467/80044
VonVagel   15.07.2019 08:41:33
Zodpovídá řidič vozidla.
Zetor   15.07.2019 22:31:31
To pepe220: Celkové zatížení odpovídá národním předpisům, v TP se označuje jako Celková povolená hmotnost. Je to vlastně součet zatížení na nápravu plus na oj. Vůbec to neříká nic o tom, co návěs uveze. To se liší komponenty a materiálem a z principu žádný výrobce nikdy takové číslo nikde neuvede, protože to je o ústa. Obecně platí, že co je levné, tak má co dělat aby uvezlo ten papírový náklad, a co je drahé, tak uveze s úspěchem mnohem více, ale vždy bez záruky.

Nicméně všichni výrobci mají problém s tím, že vlastní hmotnost vozu plus náklad převyšuje celkovou povolenou hmotnost, někdy i výrazně. To tak prostě je, nikdo z Němců nám to nikdy nevysvětlil, ale u cisterny, která má více jak 15 kubíků se nikdy nedopočítáte. V ČR jezdí železné cisterny, které prázdné váží 15 tun a mají povolenou hmotnost 28 tun.

U Jeantilu se sluší uvést jednu důležitou věc. Ve Francii jsou vyšší zatížení náprav, i 13 tun, což znamená, že některé francouzské cisterny jsou strašně těžké, výrobce si to může dovolit. Nebo mají nesmyslné parametry, například v ČR jezdící tandem a 23 kubíků nádrž. Tedy zákazník by s tím měl počítat, že si kupuje něco, co bude mít nesmyslnou vlastní hmotnost a měl by tomu přizpůsobit logistiku (zajistit, aby cisterna ideálně vůbec nejezdila po silnici plná).

Jarda Pinkas má pravdu, celková povolená hmotnost této cisterny v ČR je 27 tun, maximálně 28. Proč se tu u celkové hmotnosti (stejně i na stránkách Jeantilu) píše jen o 32 tunách je mi záhadou. Spousta německých cisteren má více.
pepe220   16.07.2019 22:25:01
Děkuji za objasnění, snad jsem o neco chytřejší. Že to u nás nesmí plné na silnici mi bylo jasné, ale žil jsem v domnění, že maximální celkové zatížení uvedl výrobce s ohledem na konstrukci.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2019
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.022310018539429.s