Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Dominik K.   30.08.2019 15:36:36
Zaujímavé ... :) mňa by len zaujímalo ako to budu znášať ložiska alebo otočne kĺby lebo ten vápenec to je sajrajt riadny pre takéto pohyblivé a mechanicke časti :) tak ako to znáša prekladak a ako to je s údržbou keď do toho nasypete vápenec ? :)
VonVagel   31.08.2019 13:26:01
Mně by zajímalo proč bych měl překládat vápenec. Když mně ho vozí cisterny. Díky
Michal Horák, PERARD   01.09.2019 14:22:04
VonVagel:
proč? Protože můžete 😉
Tady nejde o to být lepší než cisterna. Jde o to, aby současní i budoucí majitelé PERARDŮ měli praktický důkaz, že právě jejich překládací vůz dokáže vápenec přeložit!

Nicméně zde je několik poznatků, které jsme zhodnotili s některými ze zúčastněných zemědělců:
- traktor s PERARDEM se dostane všude i na ta nejhůře přístupná pole, kde by se kamion vlivem těžkého terénu nedostal
- aplikátor hnojiva nemusí cestovat ke kamionu na zpevněnou vozovku, plac nebo tu část pole, kde cisterna stojí. PERARD se naplní od cisterny, převeze vápenec k aplikátoru na jakékoli místo, kde rozmetadlo stojí, rychle jej naloží a zase zpět...
- v případě možných logistických problémů a prostojů není průběh aplikace závislý na cisternách. Cisterna přijede, naplní PERARDA a odjíždí pro další. Žádné čekání nebo riziko placení prostojů, když se něco stane a cisterna musí zůstat čekat na místě...
Další věc je, že třeba takové plnění přes příkop, jako je na fotkách by samozřejmě bylo v rámci možností reálné i s cisternou, ale...
- chlapi se dost natahají s hadicema
- samotná příkopa je mnohdy těžký a nebezpečný terén (nikdy nevíte, co tam je, stačí uklouznout nebo zakopnout a zranění je na místě! atp.)
- natahat hadice, zapojit a nafoukat rozmetadlo, to všechno zabere spoustu času!

No a proto PERARD:
- bez jakékoli fyzické námahy obsluh strojů naplní PERARD aplikátor přes příkop
- ani jedna obsluha nemusí opustit kabinu traktoru, fyzicky se namáhat a dýchat ten prach!!
Ještě k tomu výkonu naložení. Nevím, jak výkonné mívají cisterny plnění, ale s PERARDEM jsem dosáhl výkonu okolo 4 t/min!!! A to jsme to jen zkoušeli! Tedy výkon nebyl priorita, tzn. na výkonu plnění lze určitě ještě pracovat smile

Tohle je jen krátký výčet poznatků z několika málo naplněných fůr.
To hlavní ale je, že nyní víme, že PERARD dokáže vápenec překládat! Tzn. současní i budoucí majitelé PERARDŮ mají zase něco mimořádného navíc! Díky PERARDU dokáží dělat práci která rozšíří potenciál jeho ročního využití=zase o kus lepší ekonomika provozu. Službaři rozšíří své možnosti služeb a zemědělci, kteří PERARDA používají pro vlastní účely mohou pracovat o úroveň efektivněji, jednodušeji a ekonomičtěji!

Tohle jsou jen prvotní poznatky nasbírané z jednoho dne použití PERARDU při vápnění. S přibývajícími zkušenostmi se bude vše vyvíjet a postupně celou technologii společně zdokonalíme!
Výsledkem může být kompletní linka: cisterny+PERARD+rozmetadlo, která bude mnohem lepší, efektivnější a výkonnější, než současný způsob smile

Dejte tomu čas a nechejte se překvapit, kam až se díky PERARDU dostaneme! smile
VonVagel   02.09.2019 14:51:56
Proč? Protože můžete. Tohle jako argument můžu použít na všechno.
1) Pokud se budeme bavit o tom že vápnění 99% zemědělců provádí službou = nepotřebuji Perrard
2) Pokud se budeme bavit o tom jednom procentu
a) musím mít nějakou logistiku tnz přijedemě cisterna a tu musím do aplikátoru nějak vyprázdnit nejlépe na 2x-3x
b) pokud naplním jednu várku aplikátoru a zbytek do Perrard co tím získám, na kraji pole mně stojí můj traktor s mojí obsluhou, dovoz cisterny mám od tuny
c) Můžu si pro vápenec dojet? nemůžu, předpokládám že s překládacím vozem nemohu jezdit po silnici naplněn
d) Příkop? Mám hadice

Za mně, objednám si službu kdy platím aplikaci za ha. Vzhledem k problémům s vápnem a vápenecem, jediná cesta.
Jano SK   02.09.2019 18:22:37
Su prakticke skusenosti aj s inymi znackami, prekladanie a transport velmi jemne mleteho vapenca funguje aj s Gustrowerom... asi to nebude vlastnost znacky vozu, ze dokaze snekom prelozit sypky material...
Bolo to skusane a dokonca aj prevadzkovane z dovodu, ze logistika vapenca absolutne nestiha - apikacia cisterny 25 ton je v klude za 20 minut, potom cakanie 2 hodiny na dalsiu.. nie vzdy su k dispozicii 3-4 cisterny, vo lome tiez nema voz pre agro prednost pred inymi..

Pri trochu dlhsej trase sa ukazala este jedna vlastnost - velmi jemne mlety vapenec sa vibraciou zhutnil, snek vybral dole "tunel" a dalsi material ostal navrch stat a netiekol.
Radost to je potom s tycami zhora rozbijat aby sa material sypal dole.
Urcite to nie je vlastnost znacky, ale materialu..
Bondy   02.09.2019 20:49:00
A což takhle dřevní štěpka? Už jsem se na to ptal i v Agromexu ve Starém Jičíně (jejich DOD a jeden váš fešák tam taky byl), leč bez odpovědi. Neptal se nebo netestoval už někdo i dřevní peletky (průměr 6mm, délka max. 40 mm). Díky!
VonVagel   03.09.2019 10:44:31
Štěpka? Peletky? Zajímavé. K čemu? Dík za odpověď-
GTA   03.09.2019 11:59:49
Kolega VonVagel má koukám zajímavý přístup.Uvažovat člověk neustále Vaším způsobem, tak dodnes žije v jeskyni a žere kořínky a bobule. Člověk se vždy pokoušel najít nové cesty, bez toho není žádný pokrok možný.
VonVagel   03.09.2019 17:29:54
Kolega GTA, zajímavá připomínka. Nevidím důvod proč bych měl uvažovat tak že když si koupím jednoúčelový stroj tak budu vymýšlet co bych ještě mohl dělat... Takže nechápu smysl tohoto využití. Pokud by jste něco věděl o vápnění tak by jste možná uvažoval stejně. Nevidím nic pokrokového na tom překládacím vozem překládat vápno a štěpku.
Pokrokové mně přišlo využít překládací vůz na dovoz hnojiv a osiv. I když kdo v dnešní době nepoužívá BigBag?
Ale snažím se pochopit že když si koupím stroj za 2,5mil na 10dní v roce tak musím vymyslet další prodejní argument...takže vozte klidně štěpku.
jirka   03.09.2019 21:27:08
No a v zimě bych s tím ještě zkusil překládat sníh. A klidně přes příkop! Však ať všichni vidí, že na to mám a že můžu. smile
Michal Horák, PERARD   04.09.2019 00:41:21
Pane Ageli, pojďme si vyjasnit pár pojmů, protože evidentně je každý vnímá jinak:
Jednoúčelový stroj = stroj, který umí jen jednu jedinou věc, resp. stroj pro pouhý jeden účel. V našem případě je to tedy například překládací vůz, který umí pouze a jen obsloužit kombajny a přeložit do vedle stojícího odvozního prostředku. Je to tak?
V tom případě navrhuji upravit Vaše tvrzení o tom, že PERARD je jednoúčelový stroj, protože s tímto jediným strojem (bez jakýchkoliv úprav, montáží nějakých dodatečných prvků nebo výměny zadního čela či celých nástaveb) dokážete:
- obsloužit kombajny (klasika, prapůvodní smysl překládacího vozu)
- přeložit přes příkop (chráníte půdu před zbytečným utužením, nemluvě o pozitivním přínosu v mokrých žních)
- vysypávat dozadu za sebe i vedle sebe (nahradíte jednostranný i dvoustranný klasický návěs pro sypké hmoty)
- naplnit rozmetadla hnojiv a secí stroje (v porovnání plnění osiv PERARD vs. 4x BB, dokázal PERARD navýšit výkon secí soupravy o 40 % ha denně navíc!!)
- plnit vagony (ne každý překládací vůz do vagonu dosáhne ať už bočním dosahem nebo výškou překládání)
- jak vidíme a řešíme to tu, PERARD dokáže pracovat s vápencem
- možná, zatím nevyzkoušeno dokáže překládat štěpku?
- no a k Vašemu překvapení, s PERARDEM můžete legálně jezdit po silnicích s naloženým materiálem a využít jej jako tzv. silniční vozidlo!!

Je toto definice jednoúčelového stroje za 2,5 mil. Kč pro použití na 10 dní v roce ??? smile

Nebo můžete mít jiné typy jednoúčelového stroje (nemám na mysli žádnou značku, jedná se pouze a jen o kontrast jednoúčelový stroj vs. “jednoúčelový stroj“) se kterým:
- obsloužíte kombajny
- naložíte kamiony stojící těsně vedle něj, tzn. utužujete a degradujete půdu, jakmile přijdou mokré žně, tak si ze souvratí uděláte tankodrom
- po nějakých úpravách a dodatečných montážích naložíte nějaké to hnojivo a osivo
- pokud do něj dosáhnete, tak naplníte vagon?
- možná přeložíte vápenec, možná ne?
- můžete či nemůžete vozit materiál v překládacím voze po silnicích?

Je zcela jasné, že Vy nechcete nic měnit, zlepšovat či zkoušet nové možnosti. Ideálně dělat vše při starém způsobu. Nikam se neposouvat, ne-zefektivňovat hospodaření a nehledat rezervy tudíž i potenciálně zbytečně vysoké náklady.
V pořádku, to je Vaše věc! Ale dejte prosím šanci něčemu, co není standardní a co může někomu pomoct! Díky!! smile
Já jsem tu naopak pro to, abych pomáhal zemědělcům, posouval hranice využití překládacích vozů a uměl pomoci a poradit, jak využít potenciál takového stroje pro lepší, efektivnější a jednodušší hospodaření.

V pořádku, každý z nás máme jiné poslání v tom našem českém zemědělství smile
GTA   04.09.2019 08:19:28
VV:To že to nevidíte a nechápete Vy, to pro mě a pro koloběh světa není žádný argument, natož důvod, proč ty cesty nehledat. Vy tu potřebu nemáte, fajn, vyhovuje Vám zajeté dogma, nic proti tomu. Někomu stačí přešlapovat na místě, někdo se pokouší inovovat.Jinak já v tom nic vozit nebudu, neb nic takového nevlastním.
GTA   04.09.2019 08:24:12
A Pan Ptáčník má nabito a pálí ostrými.....Bohužel, všechny terče míjí, nasedá na zelené Téčko a míří na další položku...
VonVagel   04.09.2019 12:08:58
- obsloužit kombajny (klasika, prapůvodní smysl překládacího vozu) SOUHLAS
- přeložit přes příkop (chráníte půdu před zbytečným utužením, nemluvě o pozitivním přínosu v mokrých žních) pořád se bavíme o překládání, takže nic nového
- vysypávat dozadu za sebe i vedle sebe (nahradíte jednostranný i dvoustranný klasický návěs pro sypké hmoty) přemýšlím nad využitím moc mně toho nenapadá
- naplnit rozmetadla hnojiv a secí stroje (v porovnání plnění osiv PERARD vs. 4x BB, dokázal PERARD navýšit výkon secí soupravy o 40 % ha denně navíc!!) pro někoho kdo má v dnešní době přístup k volně uloženému

- vagony (ne každý překládací vůz do vagonu dosáhne ať už bočním dosahem nebo výškou překládání) pro menší podniky tohle není, znám kromě výkupu pár firem které prodávají do zahraničí a tudíž vagonují
- jak vidíme a řešíme to tu, PERARD dokáže pracovat s vápencem zkoušejte, mně to smysl nedává
- možná, zatím nevyzkoušeno dokáže překládat štěpku? vyzkoušejte
- no a k Vašemu překvapení, s PERARDEM můžete legálně jezdit po silnicích s naloženým materiálem a využít jej jako tzv. silniční vozidlo!! tohle je pro mně překvapení, přemýšlím nad využitím na silnici, kromě dovozu osiv a hnojiv

Dále by mně zajímalo co na to říká výrobce a jestli tohle všechno je v souladu s návodem k obsluze. Další věc na kterou musím myslet je traktor. Vždycky k jakékoliv činnosti potřebuji traktor+obsluhu. Což v případě manipulátoru na plnění osiv/hnojiv nepotřebuju. Může přijet jednou za 2hod např. A mezitím dělat jinou práci takže to asi ke zvýšení efektivity.

Líbí se mně jak všichni nad FarmWebu po projevení názoru a pokaždé když je nutím argumentovat proti mně a mým komentům. Čtu komenty typu jak mně znáte, nechci nic měnit, zlepšovat či zkoušet. Já neznám Vás vy neznáte mně. Používám nick a měnit to nebudu.
Snažím se na věci dívat prakticky a se zkušenostma které mám a s ohledem na podnik ve kterém pracuji.

Takže pane Horáku plňte Vaše poslání a prodávejte stroje co prodáváte. Vymýšlejte další využití jednoúčelového stroje=překládací vůz. Ten překládá, neumí nic jiného než překládat. Možná umí překládat nejenom obilí.

Takže kolego GTA myslím si o Vás to samé, nevidíte a nechápete mně. A mně to je úplně jedno. Zatím jsem si nepřečetl nějaký provozní příspěvek z vaší strany. Klidně pokračujte a hodnoťte mně a mé názory. Sám na tuto problematiku asi žádné nemáte. Nic takového nemáte a nad ničím takovým asi neuvažujete tudíž přítomnost v této diskuzi z vaší strany=zbytečná.
GTA   04.09.2019 14:49:46
VV:A kde jsou z Vaší strany nějaké argumenty, co se týče toho překládacího vozu? Jediné, co čtu je: jsem překvapen, pochybuji, to nikdo nepoužívá a k čemu to je.... Třeba okolní podniky neplní hnojiva vůbec přes vaky, ale používají navěsy se šnekem, jeden dokonce.... nevím,jestli to můžu říct...Perarda. A to dokonce i na osivo.. Majitel podniku si to chválí, dříve jeli také přes bb. Věřte, že na Vaše povolení účastnit se diskuze nečekám, takže si ho příště nechte od cesty. Vy jste do ní prinesl ve ztratce to , že vše zde prezentované je špatně a k ničemu. Děkovat Vám za vyčerpávající zkušenosti a praktické znalosti s používáním tohoto vozu nebudu, neb jste žádné nepřinesl.
skacel99   04.09.2019 19:37:33
Plnění secích strojů a rozmetadel je za mě rozhodně pozitivum,ale ne další funkce. Prostě je to pořád odvozný prostředek,který to ze sebe umí vysypat do nějaké výšky a směru a něco tím naplnit.Ať je to obilí,osivo,hnojivo.

Sami používáme na plnění rozmetadla návěs se šnekem a je to mnohem rychlejší jak na nakládku,tak na vykládku než vakované a tím pádem i větší výkonnost rozmetadla. Musí být ale přístup k volně loženému hnojivu,jinak to nedává smysl. Pokud je šnek výklopný do boku,taky se dá plnit přes příkop a praktikujeme to. Pokud má ale někdo překlaďák,je jasný,že to využije a nebude kupovat šneka na návěs.

Překlaďák jsme měli půjčený,je to super prostředek pro zvýšení výkonnosti kombajnu.Ale za každou cenu ho používat tam,kde není třeba je zbytečnost (viz argument s aplikací vápna šlužbami a placením od vyaplikované tuny).Je super,co všechno to umí,ale pokud někomu platím za službu od výkonu s jeho linkou,proč do toho motat svoje lidi a stroje a tím pádem zvyšovat náklady?

Karel Arazim   05.09.2019 10:37:37
Nechat si kvalitně namořit osivo a pak to z toho drhnout šnekovým dopravníkem mi zas taková výhoda nepřijde.....
GTA   05.09.2019 12:12:10
Karel Arazim. Nevím, při pozorování otěru, nebo jak to říci, osiva nebyla znát nějaká škoda a újma, ani se to nějak negativně neprojevilo na porostech. Už se to používá pár let.
Michal Horák, PERARD   06.09.2019 02:32:58
Snad závěrem k této diskuzi, zejména pro pana Agela…
Tento můj příspěvek zde na FarmWEBU není o tom “přesvědčovat“ že je potřeba s PERARDEM překládat vápenec. Cílem tohoto příspěvku bylo seznámit zemědělskou veřejnost s tím, že PERARD dokáže s vápencem pracovat! Toho bylo navíc dosaženo na základě, nikoliv spekulací, ale praktickou zkouškou spolu s několika českými zemědělci, kteří o tento způsob použití PERARDU projevili zájem. Toť vše!
Někdo nad tímto příspěvkem mávl rukou s tím, že je mu to jedno. Někdo naopak řekl WOW, tohle je opravdu skvělé využití přesně do mých podmínek a někomu to zkrátka rozšířilo obzory a udělal si obrázek o PERARDU, co prakticky dokáže. No a pro někoho schopnost pracovat s vápencem může hrát zásadní roli. Každý s tímto naloží tak, jak uzná za vhodné.

VonVagel: „Snažím se na věci dívat prakticky a se zkušenostma které mám a s ohledem na podnik ve kterém pracuji.“
Aha, tak už je mi Váš přístup a pohled na věc zcela jasný… Tak se nesnažte, ale dělejte to tak! To jste nemohl říct hned na začátku, že vycházíte pouze a jen ze svých zkušeností, navíc ve vztahu k podniku, kde pracujete??!!
Celou diskuzi se tváříte, že vycházíte z nějaké expertízy a máte detailní info o způsobu hospodaření podniků napříč republikou, a ono je to ve skutečnosti takhle… smile
Řekněte nám, pane Ageli, už jste na Techagru viděl nějakou novinku, šel na stánek vystavující firmy a zhodnotil ten stroj tak, že je to k ničemu, nic to neřeší a je to obyčejný tuctový, jednoúčelový stroj? Tudíž nechápete, proč jej tam vystavují?! Tváříte se přitom jako člověk, který zná všechny podniky napříč republikou a ví, jak kdo hospodaří a přemýšlí…? Takže z bude lepší si ten stroj z výstavní plochy odvést pryč, protože Vy jej shledáváte zbytečným!
No a na závěr tohoto výstupu lidem vystavující firmy řeknete, že vycházíte pouze z toho, jak to chodí ve Vašem podniku, takže to tak přeci musí fungovat, resp. nefungovat všude jinde… Tak jste se na Techagru ještě asi nechoval, viďte? smile
Každý má přeci nějaká specifika svého hospodaření, ať už je to službař nebo prvovýrobce. Každý o svém hospodaření přemýšlí jinak a stejně tak používá techniku a postupy, které mu nejvíce vyhovují. To je přeci krásné, že zemědělství se dá dělat na tisíc způsobů.
Ale zhodnotit nějakou věc a pak ji paušalizovat na všechny ostatní, to už je docela odvaha…smile

Ještě jedna reakce na Váš dotaz: „Dále by mně zajímalo co na to říká výrobce a jestli tohle všechno je v souladu s návodem k obsluze.“
Výrobce je rodinná společnost, která kromě vývoje a výroby překládacích vozů 3 různých konceptů, hospodaří na vlastních polích. V rámci toho se domácí hospodářství podílí na vývoji a testování všech mašin. Pan Patrick Perard-majitel a zakladatel, je velký praktik! Je mu jasné, že nikdo nebude stroje šetřit a chodit kolem nich v rukavičkách.
Viděl jste někdy PERARDA naživo? Všimněte si, co je na něm železa a železa, zde se na materiálu nešetří, ba naopak! V PERARDU vědí, že takovou mašinu budou všichni nakládat co to půjde a dělat s ní nejrůznější práce. Nikde v návodu není omezení, co s ní můžete anebo nemůžete dělat.
S lidmi v PERARDU jsme se shodli na tomto: Toto je mašina, která má obrovský potenciál využití a pomoci zemědělcům, tak ten stroj nešetřete a “pořádně mu naložte“ ať naplní svůj potenciál!smile
Mimochodem, koncept Interbenne je v sériové vyráběn již od roku 2001!!! Tudíž jej moc dobře známe a víme, co si můžeme dovolit. A že je toho opravdu hooodně.

Co se týká plnění secích strojů, přesně jak píše kolega GTA. Nikdy nikdo nepozoroval jakékoli rozdíly porostů, kde secí stroj byl plněn klasicky BigBagy vs. PERARDEM. V ČR více jak 80% majitelů PERARDŮ v prvovýrobě používá svou mašinu při plnění secích strojů a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by byl problém s osivem/mořidlem.
Stejně tak jsme v jednom podniku, zaměřeném na pěstování osiv, měřily kvalitu, resp. poškození zrna na přímo od kombajnů vs. přeloženo PERARDEM. Brali jsme spoustu náhodně vybraných vzorků, které neprokázaly, že by došlo k poškození zrn. Tudíž opět, prakticky potvrzeno, že šneky nepoškozují zrno! smile
VonVagel   06.09.2019 10:01:21
Měl by jste být rád že tady někdo diskutuje. A to že se Vám moje názory na využití překládacího vozu nelíbí mně netrápí. Podle mně vymýšlíte jen další věc kterou můžu překládacím vozem "dělat". Další marketingový plusový bod. Nic to nemění na tom k čemu je tento stroj určen. Překládá obilí nic víc a nic míň.

Nevím proč si myslíte že mně znáte. Nevím proč hodnotíte můj přístup. Nevím proč si myslíte že nemám detailní info o způsobu hospodaření jiných podniků. Nevím proč to píšete někomu konkrétnímu. Když jsem začal působit na FarmWebu tak jsem si svobodně vybral svoji přezdívku a takhle to zůstane. Moje volba. Vy by jste to měl respektovat.
Ale tohle je něco co vám mladým chybí. Respekt ke zkušenostem, věku, názorům atd.

Já mám odvahy dost, nemusíte mít o mně strach. Nevím proč nepaušalizovat. Bavíme se tady o jednotkách ks využití k překládání vápna.

Popsal jste nám co říká výrobce. Ale chtěl bych vidět jak by se tvářil dovozce a výrobce k reklamaci která bude stát peníze? Klidně vám na to odpovím. Neplatil by.

Návod k obsluze je v dnešní době naprosto zásadní věc. Není traktor jako traktor a není auto jako auto. Z hlediska bezpečnosti práce pokud vám to něco říká. Pokud není ze strojem dovoleno dělat X ale je Y tak je to vyřešeno. Pokud není Váš přístup že si to slízne obsluha.

Neřešil jsem poškození zrna. Zajímalo mně kdo v dnešní době používá volně ložená osiva, toť vše. Zajímal mně prodejce/výrobce osiv. Dále by mně zajímalo jak zemědělci toto osivo skladují. Nevím kde by jsme složili 100t osiva volně. Proto jsem uváděl využití BB.

Abychom to nějak uzavřeli. Vymýšlejte alternativy využití výrobku který prodáváte ale respektuje názory jiných lidí, nejenom mně. Budmě rádi za každý příspěvek o kterém se diskutuje. Třeba nám diskuze všem něco přinese, začneme uvažovat jinak nebo taky ne.

A nalijme si čistého vína pro prodejce je FarmWEB reklamní portál zdarma.
Litos   06.09.2019 12:02:26
Ale tady nejde o to, že někdo kupuje volně ložená osiva/hnojiva. Ale naplní si překladač doma v hale z vaků a pak to na poli vyfrkne do secího stroje/rozmetadla za zlomek času, oproti zdržovačce s řezáním a napichováním, a udělá větší počet hektarů....
GTA   06.09.2019 12:20:48
Pane VonVagel...zaujala mě vaše věta o nerespektování věku, zkušeností...By mě čistě ze zvědavosti zajímalo, dle čeho se ten věk, zkušenosti poznají, konkrétně u Vás, když zde opakovaně hájíte svou anonymitu. Což mi přijde trochu zvláštní u někoho, kdo sám sebe pasuje na znalce a odborníka. Možná se za své názory stydíte, možná se bojíte,abyste si s nimi někde nepřibouchl dveře že jo.Pan Horák zde prezentuje skutečné praktické poznatky, zatímco vy házíte domněnkami, a závěry činíte na základě výcucu z prstu. To je podstatný rozdíl.V podniku, kde jsem působil, tento vůz byl, pan Horák ho tam předával osobně a taktéž pomáhal při uvedení do provozu a se zapojením do linky. Takže vím, jak tenhle člověk vystupuje. Vaše nářky, co mu jako mladému člověku chybí nebo nechybí, jsou tak zcela mimo mísu.
VonVagel   06.09.2019 14:49:40
To Litos: Po pravdě tohle mně teda nenapadlo že si to někdo naplní doma a potom jede na pole...pro mně dvojí manipulace. Která podle vás někde funguje. Potom mně zajímá jak dlouho trvá než to někdo naplní, čím to naplní. Plnění bude šnekem bez debat rychlejší. Ještě by mě zajímala velikost podniků které plní osivo překládacím vozem a jak velké mají pozemky. Kolik dělají odrůd.

To GTA: Pokud pana Horáka znáte tak si o něm pište co chcete. Věk se pozná podle rodného listu. Zkušenosti jsou subjektivní. Z věkem by u některých jedinců měly přibývat. GTA je jméno? Že řešíte anonymitu? Někdo kdo má stejně jako já přezdívku mně bude vykládat něco o tom že se bojím? Vtipné. Nevidím nic zvláštního na tom že někdo kdo něco prodává to někde předá a uvede do provozu.
Jdu si cucat prstsmile
GTA   06.09.2019 16:56:56
Podle rodného listu, zajímavé. Ten je někde veřejně vyvěšen? Btw. odkdy má noname nick, kterým se tu zaklínáte rodný list, věk, zkušenosti?Pokud nejste duchem prost, tak jistě víte, že to jméno není. Ale narozdíl od Vás, já se s ním neoháním.Kdo říká, že je to něco zvláštního? Tím jsem chtěl naznačit, že jsem ho zažil při osobním jednání a vystupování a vím, jakým způsobem jedná s lidmi. Na některých jedincích je bohužel vidět, že mít titul se ještě nerovná mít rozum, neb co nemají podáno polopaticky, tomu jejich ctěná hlava není schopna porozumět. Takže si tu dál rozvíjejte svoje domněnky a teorie od stolu.Pakliže si necucáte fakta z prstu, tak popište prosím osobní zkušenost s reklamací u Perardu, o jejímž řešení "zasvěceně" hovoříte ve starším příspěvku.Nebo tu popisujete Vaší aplikovanou praxi z předešlého zaměstnání?Já se poroučím.
VonVagel   06.09.2019 18:04:46
Každý váš příspěvek je jen bla bla bla. Konečně jste to pochopil a poroučíte se. Utěšujte se tím že moudřejší ustoupí.

Já si počkám na zodpovězení dotazů ohledně plnění osiv od zasvěcených, uživatelů či pana Horáka.
skacel99   06.09.2019 20:20:03
Plnění osiva šnekem (na 20t návěse,nikoliv překlaďákem) praktikují místní družstevníci. Pouze u jarního ječmene,1 odrůda,plácnu 100 ha. U plnění návěsu jsem nebyl,ale mají vlastní osivárnu,takže je velká pravděpodobnost,že si to plní na volno manipulátorem. Proč to plnit do vaku ,pak přesypat do návěsu a teprve pak do secí mašiny? Časově je to nesmysl. Sice potom rychleji seju,ale čas na manipulaci větší,víc zapojených strojů,takže větší náklady na naplnění.
GTA   06.09.2019 21:38:09
Věřte, že z moudrosti to nebylo. Já se Vás také ptal, když v tom máte tak jasno, na konkrétní negativní zkušenosti se závadami a reklamacemi na této značce vozů a odpověď nula. Přidám také jednu zkušenost s plněním osiv s využitím vozu k plnění sečky....... Roční osev. plocha cca 1000 ha, 40 %pšenice,60% jarní ječmen. Počet odrůd nevím. Mořeno mobilní mořící linkou v podniku.
Michal Horák, PERARD   06.09.2019 22:21:15
Pane Ageli, tím co jste napsal, jste potvrdil to, odkud vznikají Vaše přesvědčení o tom, že to nemůže nikde fungovat…
Pokud Vaše uvažování nad celou problematikou začíná a končí na tom, že není kam složit 100 t volně loženého osiva, tudíž je použití překládáku bezvýznamné, a proto je tedy lepší používat napřímo BB, pak jen potvrzujete to, jaký máte k této problematice postoj...smile

Běžný příklad Z PRAXE, mimochodem, přesně tak, jak píše kolega Litos! Když to vezmu úplně od začátku: dovezou mi osivo v BB, ráno je nasypu do překládacího vozu a spolu se secí mašinou odjíždíme na pole. Jeden člověk se vrátí zpět dělat jiné práce (příprava, postřiky, hnojení, doprava…)
Jakmile mám secí stroj prázdný, najedu si pod PERARDA, přeskočím do této soupravy, zapnu plnění a do pár minut odjíždím s naplněnou secí mašinou dělat hektary, protože čas jsou peníze a včas zasetý porost je pro drtivou většinu pěstitelů mnohem důležitější než to, že chlapi ráno před setím anebo na padla stráví hodinku tím, že naplní překládací vůz skrz BB vaky.
Výsledek plnění secího stroje překládacím vozem?
1) rapidní navýšení denního výkonu secího stroje
2) komfortní a jednoduché naplnění secího stroje z pohodlí kabiny traktoru
3) značná úspora nafty-když párkrát během dne na 2-3 minuty nastartuju traktor vs. 15minutová práce manipulátorem
4) pohodová práce-žádná fyzická námaha
5) vzhledem k rostoucímu problému s nedostatkem lidí v zemědělství, ušetříte jednoho dobrého člověka na jinou práci
6) ochrana zdraví – žádný kontakt s namořeným osivem
7) bezpečnost práce – žádné ohrožení pracovníků vlivem toho, že pod vakem někdo stojí – utrhne se ucho vaku, stane se něco na manipulátoru atp.

Jistě, tohle je individuální věc, ale hlavně otázka priorit. Pokud překypujete kvalitními lidmi, nikam při setí nespěcháte a je pro Vás nákladnější to, že strávíte hoďku plněním vaků do překládacího vozu pod střechou kůlny, než-li to, že zpomalujete průběh setí a zbytečně se u běžného plnění BB vaky nadřete a ochuzujete se o vysoký plnící výkon překládacího vozu a bezpečnou, pohodovou práci, kdy dokážete včas a rychle zasít, tudíž minimalizujete riziko nestability počasí natolik, aby jste neohrozily založení nového porostu?
V takovém případě je klasické plnění vaky OK.

PERARDY dělám v České republice již 5. rokem. Jezdí mi zde již víc jak 25 mašin a další jsou na cestě! Pokud by všichni uvažovali tak, jak jste tu píšete a skálopevně nás o tom přesvědčujete ve Vašich komentářích, tak by tady nejezdila ani jedna mašina. Jenomže, pracuje jich tu víc jak 25 ks!
Proto laskavě, nepaušalizujte a nehodnoťte něco, o čem zdaleka nic nevíte, protože jak vidíte, tak v tomto se skutečně velmi mýlíte!
Stačí jen připustit, že jsou lidé a podniky, kde se to dělá jinak! Já respektuji, že Vy máte jiný přístup a řešení, v pořádku! Je mi to celkem jedno a nikdo Vás nepřesvědčuje, ať to děláte jinak, přeci. To je Vaše věc… Ovšem překvapuje mě Vaše jistota v tvrzeních a paušalizování všech ostatních do toho Vašeho názoru a přístupu.
Rád diskutuji a oba jistě uznáme názory druhých, ale… Řekněte, opravdu znáte poměry napříč republikou, že si troufnete s absolutní jistotou tvrdit to, co tvrdíte anebo jen vycházíte z toho, jak to funguje u Vás v podniku a tzv. kolem baráku?
Já vycházím ze zkušeností napříč celou republikou. Vycházím z nejrůznějších a nejspecifičtějších podmínek hospodaření každého zemědělce zvlášť. Vím, jak to kde funguje a jak PERARDA používají a spoustu těchto majitelů se rádo podělilo o to, jakou hodnotu pro ně PERARD má a jak se jim díky němu zlepšilo a zefektivnilo hospodaření. Má to ale jednu jedinou podmínku úspěchu… Oni byli otevřeni novým věcem a chtěli něco změnit k lepšímu. Způsob myšlení je v tomto zásadní, jinak se nikam neposunete. Pak stačí jen chtít a dám tomu šanci, to je vše! smile
skacel99   07.09.2019 06:56:37
S navýšením výkonu a jednodušším plněním souhlasím,o tom žádná,ale pokud se tu bavíte o přesýpání vaků do překlaďáku a pak plnění do secí mašiny:

3.)Tu naftu sice neprojedu na poli,ale ráno v hale při nakládání
4.)pro obsluhu secího stroje,ne pro lidi vysypávající ráno do překlaďáku
5.)pokud je ten,co seje schopný,dokáže si i vaky do mašiny naplnit sám. Ne tak rychle,ale dokáže
6.)stejně jako bod 4,pouze převedeno na někoho jiného
7.)taktéž převedení na někoho jiného. Stále ty vaky musím vysypat a je jedno kde

Přidal bych 8.) vlečku s 16 vaky osiva mi na pole doveze buďto manipulátor,nebo i 7211 s rukou,kterých je všude po podnicích spousta a dnes už pro ně není moc práce. Do překlaďáku potřebuju traktor adekvátního výkonu,který nemusí být zrovna volný.

Každý si musí zvážit svoje pro a proti. Jak jste psal,nejde to paušalizovat. Mě z toho vychází,že pokud nemám přístup k volně loženému,zas takový přínos to nemá.
Polci   07.09.2019 10:26:09
Nerad bych se tu pouštěl do nějaké odborné diskuse. Nechci být napadán jako Jirka.
Jsem jeden z těch, kteří jsou jen mírně progresivní a mezi řádky krásně znějících argumentech prodejců se snaží najít i něco negativního. Neděláme služby, abychom naše zákazníky poškodili. Ale děláme to tak, abychom se uživili a zákazníci byli spokojení. Objevilo se tu pár progresivních projektů, které tvrdí, že ostatní to dělají špatně. To mi připadá odvážné od lidí, kteří v tom oboru začínají. Nikdo nám zadarmo nic nedá. Nemám chuť vymýšlet třeba to, že budu sklízecí mlátičkou sít nebo podmítat. Ten stroj slouží pouze pro sklizeň. Určitě by to šlo a pokusy už byly. Takže ano, sklízecí mlátičkou s polopásovým podvozkem to můžete zkusit. Využijete si stroj...
Hnojivo/osivo dost významně sníží životnost vozu. Viděl jsem už dost překládacích vozů různých značek a již po pár letech je vidět velký rozdíl pokud to jelo jen neagresivní materiál...pak se ptám: Vyplatí se to oproti BB? Pokud již někdo chce překládat, není lepší vzít pouze šnek na přívěs? Než řešit za pár let, že má překládací vůz za 2,5 mil shnilý... šneky na výměnu.
Jinak k reklamacím. Každá značka má reklamace a nebudeme si tu nalhávat, že to tak není. Proto možná kolega VonVagel o nějaké ví. Já o vím také o jednom zákazníkovi, kde také jsou nějaké problémy. Tak není smysluplné tu říkat, že je vše jen růžové. Univerzální ptakopysk neexistuje smile
Zetor   07.09.2019 10:39:15
Mě se líbí to přirovnání k lidem v jeskyni... A slyšeli jste o tom jeskynním muži, který se jednou otočil na ostatní a povídá: "Jste blbci, že lovíte mamuty, to je moc práce, já budu jíst šutry, ty se tu válí všude kolem...!" Nikdy jste o něm neslyšeli? No hádejte proč... On to asi moc daleko nedotáhlsmile

A ta zmínka o tom, jestli někdo chodí po Techagru a kritizuje stroje, které tam někdo vystavuje, protože jsou to nesmysly... Bez toho si ani Techagro nedokáži představitsmile . To dělám pokaždé, jen to těm vystavovatelům neříkám. Něco vidím, a pomyslím si svoje. Stejně tak si pomyslím svoje, když vidím, že tam někdo vystavuje závodní auta nebo polonahé slečny.

Lidé co mě znají ví, že jsem skeptik. Někteří mi dokonce říkají, že jsem tmář nebo páter Koniáš, pro můj láskyplný odpor k moderním technologiím, jako je například ISOBUS. I přesto jsem překvapivě řešil za svou kariéru mnoho prototypů:

- sedlové rozmetadlo hnoje s délkou korby 10 m
- sedlový překládací vůz
- sedlová cisterna s několika komorami převážející různá média
- laminátová cisterna převážející materiál o vysoké teplotě
- rozmetadlo na vápno na Vredo
- rozmetadlo na vápno na výměnný systém
- pásový výměnný systém
- výtlačné čelo s pásem na překládání cukrovky
- překládácí nástavba od Holmeru na výměnný systém, atd.

Naštětí nic z toho se nerealizovalo. Díky bohu... Realizovaly se jiné věci a je s tím starostí až nad hlavu. Dělat prototypy není sranda. Pokud Vás nepodpoří fabrika svým strojem, nebo nemáte zákazníka, který si to upraví na svou vlastní pěst, tak jdete do rizika, že Vám to zákazník vrátí pro nefunkčnost a fabrika dá od toho ruce pryč. A buď vám to zůstane na dvoře, nebo to dáte pod cenou pryč. Málokdo si uvědomuje, co to stojí úsilí a peněz. To telefonování konstruktérům, obchoďákům, svářečům, to Vám nikdo neproplatí. Víte co stojí dotáhnout sem německý servis? Víte za kolik jezdí 1 km a jakou mají hodinovku? Tohle skoro nikdo ze zákazníků nechce vidět. Natož zaplatit.... Milerád přenechám tvorbu prototypů odváženějším prodejcům. Výtlačná čela s překládáním cukrovky, s překládáním siláže, sedlové cisterny s hadicákem, 50 cbm překládcí vozy s 5 m šířkou i výškou, to vše tady realizovala konkurence a mnohdy jí to stálo značné peníze, protože to nefungovalo. A jsem rád, že jsem se tehdy rozhodl jist kořínky a bobule. Respekt před lidmi, kteří do těch prototypů jdou a uspějí. To chce velké znalosti a perfektní analýzu problémů. A někdy se toho prostě nebát. A asi to chce i štěstí.

Problém je, že zákazníci chtějí ideální stroj a nemají vždy znalosti a zkušenosti, které by jim napověděly, jestli to je technicky možné. A prodejců je mnoho a chtějí se prosadit, tak slíbí cokoliv a pak řeší, jestli to je vůbec možné. Krásně je tohle vidět u agrotrucků, kde jsou nereálné požadavky na parametry návěsů, zákazníci jsou šokování, že to nikdo nesplní, nebo to má poruchy a navíc to je vždy drahé. A prodejci agrotrucků to tlačí o 106, aby měli prodané stroje.

Bohužel dneska je fakt, že ty starosti Vám za to opravdu nestojí. A to nejsou jen starosti s prototypy. Ale to jsou i starosti se zákazníky. Kolika zákazníkům jsem dobře poradil, aby si pak přesně ten návěs koupili u konkurence... Zákazník může a nemusí koupit, ale prodejce také může a nemusí prodat. A někdy se prostě vyplatí neprodat.
Zetor   07.09.2019 11:21:50
Co se týká překládání jemně mletého vápence...

Perard podle mě nemá žádný konstrukční předpoklad, proč by to přeložit měl a jiný stroj ne. Všechny vozy mají šneky, lze očekávat, že to přeloží taky. Takže konkurenční výhoda nic moc. Rozdíl bych možná viděl v konstrukci stříšek, ale tam je otázka, kdo je ve výhodě a kdo ne. Jediná konkurenční výhoda je ta, že importér Perardů doporučuje překládání vápence a importér Annaburgerů to nedoporučuje a je to riziko provozovatele.

Já osobně vím, že Annaburgery taky umí přeložit specifické materiály, mám to ověřené u uživatelů, ale neprezentuji to, protože je to tak komplikovaná věc, že to nechci masově tlačit. A stačí málo, aby se to nepovedlo vyložit. Takže rád dám zákazníkovi najevo, že to není sranda a že jde do rizika a je potřeba se tak chovat. Spojím ho s tím, kdo to dělá, ať si to proberou a vymění si zkušenosti.

Já osobně bych vápno do překladače nenaložil. Pominu to, jestli vůbec si nějak pomohu ve zvýšení výkonosti. Ale ten vůz bude strašně trpět. Na fotce číslo 6 je krásně vidět, kolik je tam šroubů. To vše začne pracovat. To vápno se dostane na podvozek, všude. Güstrowery (rozmetadla) mají relativně jednoduché podvozky, všechny trubky jsou z nerezu, hodně šroubů je z nerezu, rozmetací stůl je dnes z nerezu. A stejně to rozmetadlo rezne. Neumýt to je problém, umýt to je ještě větší. Vím, co se stane, když se dá na šneky nekvalitní ložisko. Vydrží tam hodiny... Předpokládám, že tento Perard má obyčejný podvozek, žádná složitost a ani komfort, ale i obyčejná listová pera mají pohyblivé části, kde to prostě může být problém.

A připomínka o přístupu výrobce je naprosto trefná. Pokud to koupím, a za 3 měsíce se vysype ložisko, a ještě s sebou vezme šnek nebo převodovku, tak to může být oprava za 100 000 Kč a pochybuju, že výrobce se pohrne to uhradit. Stejně tak nepůjde uhradit prasklá listová pera, když se prokáže, že v tom někdo vozil 20 tun nákladu.

A co se týká výčtu používání Perardů.... No to je skvělý marketing, to tak je, klobouk dolů. Těch vozů se prodalo hodně. Teď nevím, jestli tam bylo od začátku, nebo se později doplnilo "dvoustranný návěs pro sypké hmoty". Perard nenahradí dvoustranný návěs. Autovlek možná, ale ne dvoustranný vanový návěs, který odveze všechno. A sypat dozadu a vedle sebe, zde se připojuji k panu Agelovi nad využitím a smyslem. Napadá mě, že si odvezu poslední fůru domů, ale to umí i jiné vozy. Pravda, Perard Vám tu fůru vysype i za ledničku... Náklad na silnici umí vozit každý dvounápravový překladač, plnit rozmetadlo také zvládne každý vůz, secí stroj už nikoliv, ale jestli plnit osivo šnekem nebo vakem - já nevím, nemám zkušenosti.

A vagónování? No nevím, na ten Perard tam musí být místo, nemůže si stoupnout hned vedle vagonu. Stačí když tam bude stožár osvětlení a může být problém. Ale to taky přeloží většina vozů.

Ten základní problém opět naznačil pan Agel. Nevím, co stojí Perard, ale vím, že to je drahý jak prase. A pokud jsem o půl milionu až milion dražší, než nejbližší konkurence, a přitom ta konkurence v běžných podmínkách dokáže 80 až 90 procent stejných činností, tak pak musím vymýšlet různé koniny, abych tu cenu obhájil a vytvořil iluzi opravdu multifunkčního vozu. Ale tak když to někdo kupuje... Věřím, že je to opravdu nejvšestranější stroj na trhu. Ale já bych si za ten milion navíc koupil radši něco jiného...

Milerád budu zákazníky, toužící překládat vápenec, posílat k panu Horákovi. Stejně tak štěpku, šiláž a brambory. Já mám rád svůj klid.
VonVagel   07.09.2019 12:07:12
Díky za podporu.

K názorům na mou osobu. Už mně to unavuje. Neznáte mně. Tak mně neřešte. Jediné co tady můžete řešit jsou moje "omezené názory" které po několika příspěvcích už vypadají jinak...
¨
Nevím o žádné reklamaci na PERRARD a jsou u mně jedno. Ptal jsem se jen na to co řekne výrobce až budu řešit reklamaci že stroj využívám na něco jiného než obilí. A sám si odpovím. Neuzná ji. Zaplatí to zákazník.

Ano myslím si že je problém uskladnit 100t volného osiva. Ale jak píšete je mezi námi min 25 progresivních zemědělců kteří uvažují jinak. Až budete dělat 20 odrůd, osiva, slad, potravinu, krmné...tak nebudete přemýšlet na překládacím vozem. Pro mně ani ke sklizni nedáva smysl. Na 7 mlátiček rozhozených do 3-4skupin. Ráno osivo, v poledne krmné, večer potravinu. Ale to trápí mně ne vás. Pro vás jsem zaostalec. Netrápí mně to.

K prototypům:)
- rozmetadlo na vápno na Vredo, tohle byla velká škoda že nevyšlo, mohla to být nádherná souprava a pěkné trápení zároveň. Bohužel poslední vyrobený VREDO stroj se prodal...stačilo 24hod a klaplo to:)

Díky za další praktické poznatky ze života překládacích vozů. Některé věty pánů kolegů Zetor, Polci, skacel jako kdybych psal sám...a jsem rád že je napsal někdo jiný.



VonVagel   07.09.2019 14:04:25
Ale nějakou představivost přeci jenom mám. Až nebudou lidi do odvozu tak i u nás bude překládací vůz...A potom třeba budu vymýšlet co s tím. Pokud nebudeme dávat osivo i hnojivo zároven...uvidíme co bude za 10 let trend.
Michal Horák, PERARD   07.09.2019 20:27:07
Pane kolego, Zetore. Chápu, že když se tu diskutuje o konkurenčním stroji, tak je potřeba si rychle přisadit. Nicméně to, co jste napsal můžeme bez ztráty kvality informací zkrátit do pár jednoduchých vět…
Jinými slovy jste řekl následující: nabízím Anaburger a Gustrower a spoustu dalších a dalších strojů. Nicméně, proto, že právě tito dva výrobci Anaburgr a Gustrower vyrábí řadu let pořád dokola ty stejné překládací vozy, takřka od prvního prototypu. Tudíž nemám co říct, tak okomentuji konkurenční překládací vůz, o kterém mluvím, jak kdybych jej znal…smile

Vaše narážky na podvozek jsou už dávno nefungující marketing. Spousta majitelů a obsluh, shledali komfort jízdy, bezpečnost a stabilitu daleko lepší u PERARDU než u Vašeho profi hydr. podvozku. Sám ty jména dobře znáte, ale chápu, že se veřejně nepřiznátesmile
Proč nepotřebuje PERARD hydr. podvozek?
- má velmi nízko položený spodní šnek, který je usazený hluboko v rámu vozu
- je mnohem širší
- šikovné uchycení náprav oproti klasice
- hydr. pístnice odpružení oje jsou ve větší vzdálenosti mezi sebou
- výrazně masivnější a robustnější konstrukce
= jednoduchá konstrukce, nízko položené těžiště, skvělá stabilita na svazích!

Jeden z těch lidí, co porovnali svezení se s Anaburgrem a PERARDEM to zhodnotili tak, že ten Váš překládák potřebuje hydr. odpružení, aby alespoň vzdáleně dohnal svou vratkou a nepraktickou konstrukci překládacího vozusmile
Jediné, co se za ty roky Vámi nabízených stejných překládacích vozů změnilo, je cena. Kdy Vaše nabízené značky jsou dražší a dražší, ale přitom řadu let stejné. Navíc chcete mít svůj klid a pohodu, tak proč byste něco nového zkoušeli, testovali nebo inovovali, viďte?
Takhle to stačí, tak se přece nepředřete...smile

Závěrem. Snad se shodneme na tomto: Každý stroj má to svoje. Každý zákazník má specifické podmínky a požadavky. Někdo chce běžný překládací vůz ke kombajnům a nic víc od něj neočekává. Naopak někdo chce investovat peníze do multifunkčního překládacího vozu, kterým dokáže dělat širokou škálu prací. Navíc mu obyčejné obsluhování kombajnů a překládání do těsně vedle stojícího kamionu nestačí a zkrátka chce od takového stroje mnohem víc!
Michal Horák, PERARD   07.09.2019 20:55:26
Pane Ageli, asi jsme se dost dobře nepochopily, takže ještě jednou. Kdybyste na začátku Vašich komentářů řekl: „Takto hospodaříme u nás v podniku, takto uvažujeme a takto máme v plánu dál hospodařit, tudíž třeba pro mě tento typ stroje není zajímavý.“ V pořádku, tenhle komentář respektuji a plně jej chápu!smile
Ale ty Vaše komentáře, kterými hodnotíte stroj za všechny zemědělce a paušalizované shrnutí na všechny v České republice… Což jak vidíte, Vaše pouhé domněnky se nezakládají na pravdě. Proto jsem Vám já s kolegy GTA a Litos oponovali, protože z vlastních zkušeností víme, že to funguje a majitelé PERARDŮ naplno využívají potenciál těchto překládacích vozů.

Jo a k Vašim dotazům na řešení případných reklamací a přístupu výrobce a mě. Až někdy uvidíte návod k obsluze PERARDU, věřte, že se tam dočtete o nastavení na překládání hnojiv, osiv atp. Dozvíte se z něj, jakou dělat údržbu a jak se chovat k mašině, která s takovými materiály pracuje.
Evidentně existují výrobci a "výrobci". Někdo vyvine, testuje a podrobuje zátěži stroj, který zavede do sériové výroby. Dá mu smysl, aby pomáhal svému uživateli opravdu zjednodušit a zlepšit hospodaření!
Pak tu jsou, podle toho, jak s kolegou Zetorem uvádíte, výrobci, kteří vyrobí stroj a zakážou všechno možné, protože onen stroj na to není stavěný anebo je očividné riziko problému. To je pak stroj na 2 věci...
Víte proč se to v návodu dočtete? Protože PERARD je překládací vůz k tomuto určený a výrobce jej pro takové práce vyrábí od roku 2001. Když by zde mohl být problém, tak o tom vím a vědí to i majitelé. Jenomže k Vašemu překvapení, pánové, tento překládací vůz je na tyto práce, jako jsou hnojiva, osiva atp. stvořený! Chcete vědět, kolik jsem řešil reklamací majitelů vlivem používání s osivy a hnojivy? ŽÁDNOU!smile

PS: před pár lety, ve Vaší kariéře obchodního zástupce, když jste ode mě poptával PERARDA pro svého zákazníka, jsem Vám já a PERARD byl dobrej pro potenciální vydělání si peněz… a teď???smile
Polci   07.09.2019 23:07:40
A záruční doba je jaká? Rok či dva? Notabene podle nového zákona nemusí být ve vztahu firma/firma ani den. A za tuto dobu to zřejmě neshnije. Pak už se záruka neřeší.
Nejstarší Vámi prodaný stroj je tu 3 roky...tak tam se toho ještě moc nepozná. A pokud těch 25 strojů nemá žádný problém a všichni majitelé je využívají na plný výkon, sehnal jste právě ty osvícené majitele. Překládají přes příkop ( jak mají ošetřené, že jim tam stojí kamióny na silnici, kde se vyhnou 2 osobáky?), Jezdí po silnici a sypou pak na koš za sebe, překládají různé agresivní materiály (osiva, hnojiva , vápenec a bůh ví, co ještě), překládají vagóny na nádraží kde stojí mezi 2-3 kolejí...a všichni to využívají.
Pokud to vezmu z pohledu službaře. Kolik jim kdo platí od přeložení tuny osiva/hnojiva? Je v tom zohledněno že to po pár letech prorezne? Když v tom budu tahat po silnici obilí, zaplatí mi to sadu pneumatik. Pokud tam nemám z výroby silniční, ale polní vzorek, moc mi to nevydrží. Budu experimentovat s překládáním všeho možného bude tomu odpovídat cena tohoto překládání? To že je to možné ještě nemusí znamenat, že je to smysluplné.
Pinkas Jaroslav   07.09.2019 23:25:57
Ono tak jak se hospodaří u VonVagela se hospodaří na více místech. Neznám moc podniků kde si mohou dovolit pustit velký traktor aby stál celý den na souvrati v době setí. A když jsem chodil ještě na setí já, stal mi na souvrati Zetor s jeřábkem a dva vaky jsem tam stihnul naplnit za 6 minut, byl jsem jen placený od hektaru. Naštěstí tu máme už 25 progresivních modelových farmářů.

Jezdil jsem s překládácím vozem Horsch a Annaburger a ano, oproti Horsch byl Anal logicky vetší houpačka, ale nemyslim si, že by mě to nějak omezovalo, ale hydropneumatický odpružení způsobí například to, že 22.14 se nechá tahat za 6145R s přehledem, takhle na to koukám já. Ve Višňovém tahají překlaďáky 28 m^3 za 150 - 180 k traktory. I s Annaburgerem i s Horschem jsem občas sypal na cestu ikdyž mě u toho asi nikdo nevyfotil, ale ze službařských zkušeností vím, že tolik příležitostí zase neni. Navíc s mojí oční vadou jsem rád, že jsem se nemusel s komínem složitě trefovat na odvoz.

Jinak bych ještě nehlásil, že ostatní firmy vyrábí stále stejné překladače, neboť letos tu jezdil například Gustower ovládaný přes Isobus vybavený váhami s dokumentací nákladů. Nechalo se přesně zaznamenávat kolik jaká mlátička vysypala a do jakého odvozu komodity přeskladnila. Na Annaburgru se také od prototypu hodně změnilo, ale mají osvědčenou konstrukci, asi jako Perrard od roku 2001, která funguje. Naštěstí má každý právo volby toho nejlepšího.
GTA   08.09.2019 09:14:51
Polci: Myslím, že máte špatný přehled. Zrovna pár vesnic od Vás jezdí jeden P38 a ten byl pořízen před žněmi 2015, což si snadno spočítáte, že má za sebou 5 sezón. A to si nemyslím, že by to byl první vůz celkově v ČR.K tě agresivním materiálům- sežere osivo sečku, nebo hnojivo rozmetadlo? Pokud ano, jak rychle? Proč by mělo odrovnat za pár let vůz? Není to spíš o údržbě? Ano, překládají s ním i přes příkop, když bylo potřeba. Jak se řeší prostor na silnici? Ale no tak.... Pokud je odvoz dimenzován správně, nikde štrůdly odvozců nic neblokují. Stejně tak se tam musí vyhnout odvozci při "běžném provozu", autobus, popeláři, kamion s dřevem z lesa či s cihlama na stavbu(ať tu máme ty možnosti všechny, když už se to pokoušíte dotáhnout k dokonalosti) či 300k traktor s návěsem taky nejsou žádní drobci, provoz je i při sklizni siláží, řepy.... nejen při stání pod překlaďákem. A pokud jste někdy viděl, jak vypadají okresky a silničky sotva na ty dva osobáky tam, kde se dělá řepa, při nakládkách do cukrovaru, kdy parkuje x kamionů při čekání na nakládku klidně v protisměru a takhle to frčí několik dní v místě, než tam ty tisíce tun odvezou...Myslíte, že toto někdo řeší?Do toho sem tam přepadlá řepa na silnici. To je daleko větší divočina, praktikovaná a běžná po léta.
P.S. třeba u Blažků v Praze tuším, pokud jezdí s překlaďákem po silnici na to setí, hnojení, tak dávají silniční pneu.
GTA   08.09.2019 09:28:27
p.Pinkas - jen k tomu trefování na odvoz. U Perardu se dá vysýpat v každé poloze roury, takže doladění se na odvozní prostředek je celkem snadné.
VonVagel   08.09.2019 09:43:17
Pane Horáku, tak ještě jednou i z mé strany. Nevím koho oslovujete když já vám odepisuji s účtu VonVagel. Je to celkem pochopitelné. Vy pokud chcete tak si vystupujte pod svým jménem.

A to je důvod proč nikdy nepřipustíte jakýkoliv problém či nevýhodu vašeho překládacího vozu. Prostě nemůžete, jednou jste se rozhodl že budete prodávat značku X a musíte za ní bojovat. Chápu to. Taky jsem to dělával.

ALE narozdíl od Vás a protože tady vystupuji pod nickem. Jsem si mohl, můžu a budu moct dovolit za jakékoliv situace či mého aktuálního zaměstnání NEZÁVISLE hodnotit cokoliv a kdykoliv. Jestli s mými názory někdou souhlasí nebo nesouhlasí jeho problém.

VY mně svým nerespektováním portálu FarmWEB a mé osoby o tuto možnost připravujete.

PS: před lety VonVagel s váma určitě nic neřešil... ale kdysi jsem pracoval ve firmě ve které když to šlo dalo se prodat cokoliv... dnes pracuji jinde a řeším jiné věci

Poprosím ještě o typ podniku, podniků kteří využívají PERRARD k nakládce osiva. Zajímá mne velikost pozemků, skladba plodin, odrůdy. Nebo nějaký pěkný příklad typu, seli jsem x ha, výsevek x, pozemky x, plnili jsme tolik a tolik.
Typ secího stroje, zásobník, délka směny. Počet ha zasetých za směnu. Příprava pozemku.

Poznatek od nás:
JD7290R, Spirit 600 S, ječmen 200kg/ha, amafos 100kg/ha, setí do hrubé brázdy, pracovní rychlost 13km/hod, výkon 30-40ha/denně
miťo   08.09.2019 09:55:20
Neviem čo sa tak rozohňujete. Skúsili prekladať vápenec a ide to. Zrejme to nebude používať každý ale možno pre jedného dvoch to bude zaujímavé na ich podmienky. To že sa stým bežne vozia hnojivá a osivá je pokiaľ mám informácie bežné aj na Slovensku. Pre väčšie podniky to má zjavne zmysel. K agresivite bežných granulovaných hnojív a obzvlášť osív len toľko - podľa vás všetky rozmetadlá a prívesy čo ich plnia celé roky sú z čoho - z kozmických materiálov? A zásobníky sejačiek z vibránia? Niektoré sejačky stoja možno toľko čo Perard a nikoho ani nenapadne diskutovať o ich korozívnej odolnosti. Ale najlepší bol argument že predsato ide aj z BB pomocou zetoríka z rukou. Nič proti tomu aj ja plním z BB nakladačom ale ak by by to malo byť v podniku kde sa minie spomínaných 100 t osiva nebodaj len jednej odrody tak to by bola ....(doplniť podľa vlastného vkusu). Okrem toho ak niekto má podnik veľkosti, že minie 100 t osiva jednej odrody, zrejme nebude mať problém postaviť si malý sklad kde naraz kamión vykotí 25 t. A osivárske podniky (ak dotyčný priamo osivá neprodukuje) budú radosťou bez seba, že toľko materiálu od nich kupuje.
VonVagel   08.09.2019 10:22:19
Ty jsi nám tu chyběl. Přečti si to od začátku, podle pánů kolegů si těch 100t přesypu z BB, podle tebe těch 100t přesypu do zásobníku. Takže abych mohl plnit překládacím vozem tak si postavím silo...nejsem agronom ale to že je osivo v BB a né volně(ještě mně nikdo neřekl kde se kupuje osivo volně) má nějaký důvod. Vzhledem k tomu že je mořené tak to asi bude tím...

Ročně vyrobíme 2000tun osiva, většina do BB, část do 50 a 25kg pytlů. Nemáme kapacitu si pro sebe uskladnit osivo. Leda tak někde nahromadu...A to se nebavím o tom že linka/mořička je ukončena pytlovačem...takže by to možná šlo-plnit do lžíce manipulátoru, vozit na hromadu, potom manipulátorem plnit návěs se šnekem/překládací vůz, a potom stačí dovézt dvě soupravy na pole, jednu s osivem, jednu s hnojivem, nejlépe to nechat na cestě-to taky není problém a chlap co seje si to všechno naplní sám...Začínám být progresivní:)
miťo   08.09.2019 10:52:51
Nevedel som, že toto je súkromné ihrisko VonVangela a teda mu budem zavadzať. A hlavne obťažovať inými názormi ako sú jeho - tie jediné správne.
Inak iných ľudí už napadlo, že pod koniec linky možno postaviť dopravník a vzásade tak možno ľubovolne pokračovať ďalej. Ako si to robíš ty doma je samozrejme tvoja vec. Ale snáď je každému jasné, že sa to dá aj inak.
Vysypať BB do preklaďáka je tiež pre niekoho riešenie. Otvor na vrchu aj objem sú násobne väčší ako na sejačke, takže to pôjde rýchlejšie. Na dvore je spravidla viac ľudí čo pomôžu pri manipulácii s BB. Potom pri plnení sejačky sa stačí trafiť na plniaci otvor len raz, naplniť a ísť.
GTA   08.09.2019 11:00:33
VonVagel- všechny detaily si nepamatuju, ale s 12m sečkou při plnění z vozu není problém udělat při setí pšenice po Allrounderu za den 140 hektarů, se dvěma kratšími přejezdy.
Polci   08.09.2019 13:01:10
to GTA: Děkuji, že jsem dostal poučení pro neosvícené zemědělce. Mám špatný přehled. Čas letí. Ještě je jeden P38 od tohoto "vzorového" asi 15 km daleko. O tom nikdo ani nehlesne... proč asi? Není ten zemědělec dost pokrokový?
Mořidla a hnojiva jsou agresivní materiály, reznou ve všem. Reznou i v sečkách a rozmetadlech. Jen říkám, že jsem viděl stroj konkurenční značky (takže na prd), který byl z roku 2005 a vypadal dost špatně. A nemyslím, že se to dožene údržbou...
Farma Blažek je bezesporu velmi progresivní podnik, proto přezouvání na silniční/polní sadu řeší. Bude to tak dělat každý? Má ta výhoda, že s tím dělám odvoz cenu sady pneu s disky?
Když se ta divočina děje při cukrovce, padá řepa na vozovku, tak to budeme dělat dál. Takže v pohodě si můžu postavit kamióny na silnici 3. třídy, nic se neděje a když mě někdo napráší na policii, bude to tam vysvětlovat kdo...prodejce?
Jde sypat i metr vedle do jaké výšky? Do 9 tuny bez nástavek? Dosáhne na kamión. Je tam nějaká telematika roury... takže musím rozložit komplet aby byla vysoko...na nádraží mezi kolejema asi nic moc.
Takové ty marketingové řeči, my umíme vše a ostatní neumí nic, děláme to z lásky k bližnímu mi připadají úsměvné. Všichni ostatní to dělají špatně někde stvořili něco co všechny ostatní strčí do kapsy...a kdo to tak nedělá, žene se do záhuby. Všichni, co k tomu chtějí něco říci jsou nepřítel. Vypadá to jako nějaká sekta...
Dlouho jsem na FarmWebu nediskutoval a sám si říkám, že už zase dlouho nebudu. Už jsou tu jiní progresivní odborníci...smile
GTA   08.09.2019 16:57:51
Polci:Proč ten sarkastický tón? Jen proto, že jsem uvedl věci na pravou míru?Ano vím, jezdí pár sezón na Slánsku, jistě víte kde,neboť k sousedům jezdíte na služby.Detaily o nasazení jejich vozu neznám, proto se k tomu těžko budu vyjadřovat. Jestli bude každý přesouvat na silniční...nevím, záleží na uživateli, nechť se rozhodne, stejně jako páni Blažkové.Kteří mimochodem překládají do traktorových souprav, netřeba se všude zaklínat kamiony.Stejně jako někteří Vaši zákazníci odváží či odváželi od překladače traktory.Prosím, neberte to sypání přes příkop jako dogma, jako něco, co se musí dělat.Nemusí, může. U všeho se musí přemýšlet, i u sestavování linky na odvoz.Jinak s tou cukrovkou , praktikují to tak službaři, že. Ani Vy ani já. A evidentně je to netrápí.
Zetor   09.09.2019 10:51:49
Pane Horák, proč na někoho tahat jeho minulost? Vy jste před svými mnoha podnikatelskými aktivitami nikde nepracoval? Vy jste nedělal prodejce? Vy jste v roce 2013 nenabízel pro svého zákazníka překládací vůz Annaburger HTS 22.16?

Před pár lety, ve Vaší kariéře obchodního zástupce, když jste ode mě poptával ANNABURGERA pro svého zákazníka, jsem Vám já a ANNABURGER byl dobrej pro potenciální vydělání si peněz… a teď??? smile Pardon, já neodolal, ale naběhl jste si na smeč. Všichni máme nějakou minulost a je rozumné, že kdo jednou dělal v zemědělství, tak v tom oboru zůstává. Někdy u jiné firmy, někdy v jiné pozici na druhé straně barikády. Takových lidí znám dost a vždy je pro mě důležité, jestli to co vypouštějí z úst má hlavu a patu a jestli je na ně spoleh, ne kde dělali předtím. smile

Nevím, jestli jsem si přisadil rychle... Trvalo mi to 7 dní. Ano, nabízím Annaburger, Güstrower a spoustu a spoustu dalších strojů. Spousta a spousta znamená Krampe, Vakutec a Dammann. Skoro mám pocit, že by měla být má nevýhoda, že nabízím 5 značek strojů, jakobych působil nekonzistentním dojmem. Ještě že nedělám i služby...

Chápete špatně proč tlačíme hydraulický podvozek. Pro mě to není prostředek pro zvýšení stability (což skutečně je), ale je to pro mě způsob, jak zvýšit komfort. Proč by i v nížinách a na rovinách měl do mě překládací vůz strkat? Máme tu 28cbm překladač ve 160k traktoru. Jezdí už asi 15 let. To dělá hydraulika. To s tou větší vzdáleností pístnic odpružení oje je dobrý, to budu používat na konkurenci, co má na návěsech jen jednu pístnici...

A co si koupil ten zákazník, co to porovnával? Neodpruženého Horsche... A jeden Váš zákazník si naopak vybojoval hydraulicky odpružený Perard, protože měl pozitivní zkušenosti s hydraulikou na Annaburgeru. Takže zákazníci jsou různí.

Bohužel nemám to štěstí být zástupce výrobců, kteří své výrobky zlevňují, protože dlouho nepřišli s žádnou inovací... Perard to vyrábí takto od roku 2001 a očividně každým rokem zlevňuje, protože to dělá stále stejně. Zvláštní, že ho tou cenou stále nedokážeme dohnat...

Tuším, že někde v návodech (asi amerických) na mikrovlnné trouby je napsáno, že v nich nesmíte sušit domácí zvířata... Nepřipadá mi, že to je výrobek na dvě věci... Jen prostě na něco není určen. A nebavíme se o osivech a hnojivech, ale o jemně mletém vápenci. Hnůj je také hnojivo mimochodem, mohu ho naložit? To byla řečnická otázka...

A každý obchod, který v budoucnu prohraji kvůli neochotě výrobce a importéra podporovat překládání jemně mletého vápence, tak za ten budu rád a bude to úspěch.
Michal Horák, PERARD   09.09.2019 17:12:56
Otázka, zda je lepší dělat víc značek, z nichž si některé vzájemně konkurují a přitom se tvářit, že jste největší profesionálové na všechno od návěsů, přes cisterny, rozmetadla a kdoví co ještě až po postřikovače, který jsou taky prý nejlepší na trhu, říkali…

Oproti tomu PERARDY vs. Sklizňové služby. Mě zajímají výhradně sklizňové technologie, logistika a využívání potenciálu překládacích vozů. Díky tomu, že si se svým PERARDEM na službách i sám jezdím, tudíž vím, jaké má PERARD obrovské možnosti. Mám osobní praktické zkušenosti a proto dokážu prakticky komunikovat se zemědělci. Zažil jsem s touto soupravou tolik výzev od zemědělců a tolik požadavků na řešení nejrůznějších situací a prací. To, že nechci být obyčejný prodejce, ale hlavně praktik tělem i duší je zkrátka moje cesta.

To je taky jeden z důvodů, proč ty služby, nikoli přeplácanost nabízených značek. Zažívat to všechno v praxi a umět to! A ne jen teoreticky povídat při jednáních a být odborníkem v teple domova a v bezpečí za stolem počítače…

Tak jsme zde na FarmWEBU rozjeli dobrou diskuzi na základě příspěvku, kterým jsem pouze a jen ukázal, že jsme tu v ČR s pár zemědělci něco vyzkoušeli a funguje to! Jak jsem uvedl, každý si z toho příspěvku vezme to svoje. Ať už nad tím někdo mávne rukou nebo ho to zaujme. Chápu, že příspěvek zacítila konkurence a nelíbí se jí to. V pořádku, následně se tady budeme předhánět, kdo má lepší stroj a kdo má větší pravdu. Takhle se tu budeme bavit donekonečna a stejně se odtud nikam neposuneme.

Ostatně, pane kolego Zetore, Málku, to že jste expert na svoje i konkurenční stroje potvrzuje fakt, že když přijedu k zákazníkovi, mnohokráte se mi stalo, že o PERARDU již všechno věděl od Vás. Máte opravdu dobrej a hlavně profesionální přístupsmile
Z Vašeho pohledu zástupce konkurenčních výrobků je zcela jasné, že musíte najít všechny možné argumenty, jak udělat ze mě amatéra a z PERARDA zbytečnostsmile
Zkrátka musí vyhrát to Vaše, viďte. Já budu hájit to svoje, protože “to žiju každým dnem“, věřím v to a znám to z osobních zkušenostní a těch, kteří ty mašiny používají.

Shodneme se, že se neshodneme. Každý bude hájit to svoje. Někdo vidí problémy a někdo naopak řešení. 100 lidí, 100 potenciálních zákazníků, 100 specifických podmínek a požadavků, 100 chutí a rozhodnutí smile
VonVagel   09.09.2019 21:50:54
Pane Perarde,
šudlete si svoji jednu značku a taktéž se tvařte jako největší profesionál který má za sebou co? Firmu jste založil 30.6.2017. A lidem kteří pracují v oboru desítky let tady budete kázat. Opět potvrzujete že Vám chybí respekt k nám, ke konkurenci ke zkušenostem.
Vy si myslíte že my nemáme praktické zkušenosti? Že nedokážeme prakticky komunikovat?
Váš HORÁK má obrovské možnosti a to přesně v 25 prodaných ks jak píšete. Nic víc nic méně.
Nejste obyčejný prodejce máte pravdu vaše arogance a zahleděnost do HORÁKA nezná mezí.
Možná jste neobyčejný v tom že jako jediný v ČR nabízíte jednu značku stroje, uvidíme jak dlouho vám to vydrží. Marže musí být tím pádem větší než 10% aby Vás to a Vaší firmu celý uživilo.
Pokud brečíte nad tím že konkurence využívá rozdílnost strojů ke svému účelu tak se jen směju...smiřte se s tím, prodával jsem X značek a všechny které jsem prodával byly lepší než od konkurence.
GTA   10.09.2019 06:22:46
Lidem, kteří pracují desítky let v oboru? To jsou kteří, z přítomných diskutujících, pokud se bavíme o překládacich vozech? Patrně nikdo. Deset let?Možná. Určitě Polci má bohaté zkušenosti s nasazením a roky praxe ve žních a kukuřici, Zetor dělá prodejce pár let.. Perard vozy tu určitě jezdí o pár let déle, než od léta 2017, minimálně o dva roky dříve, a to nejen ve žních. Ono je pochopitelné, že některým se další ryba v rybníku nelíbí a prskají.Nebo si myslíte, že u Zetora ve firmě oslavovali, když si statek na slánsku pořídil k Annaburgeru jako další vůz Perrard? Nebo když si pořídil Perard pan Danhel do služeb, přestože je prodejcem Annaburgeru? A Vaše po dekády sbírané zkušenosti s překládacími vozy? Kolik jich v podniku máte, když jste prohlásil, že Vám patrně u vás nedávají smysl.
GTA   10.09.2019 06:40:15
Pane Horák,že se na toho klauna nevykašlete. Nedávno zde prokazoval své obří, nezměrné a všestranné znalosti prohlášením, že italské stroje nesleduje a o New Hollandu ví jen to, že sponzoruje Juventus Turín. To ví spousta lidí, asi taky samý praktik. Na druhou stranu, odkdy má nějaký anonymní nick zkušenosti, že jó.Asi stejně tak průkazné, jako se za fotkou pěkné holky z inzerátů na Hot line pro osamělé pány skrývá na konci sluchátka škaredá bába.Ano, též tu mám nick, ale nebulím tu jak malá holka, že mě nikdo nerespektuje a neuctívá. Jmenovat nebudu, neb ten člověk patrně stejně neví, kdo vlastně je, nebo byl.A taky abych byl uctivý a respektoval anonymitu tohoto webu.Ten člověk tu nerespektuje nic, nikoho, natož něčí názory a způsob myšlení... Ale bulet bude pořád.
Zetor   10.09.2019 09:43:49
Tato diskuze už asi postrádá smysl. Teď by tu měl následovat rozsáhlý elaborát o tom, že prodejci to skutečně dělají pro peníze, aby domu přinesli vejplatu, a že je to tak v pořádku. Ano, snažím se, aby zákazník koupil stroj od nás, je to otázka prestiže, je to snaha uspět, je to i víra, že mu nabízím skvělé řešení, které bude fungovat. Když se mě zákazník zeptá na kunkurenci, tak mu řeknu svůj názor a on si s ním dělá co chce. Ale jen tak ze srandy na konkurenci řeč nezavádím a netestuji zákazníky, jestli znají trh. Nikdo mi nikdy neporadil, jak to mám dělat, hledal jsem si vlastní cestu. Dělám to při svém nejlepším svědomí, za odborníka se rozhodně nepovažuji a ani se tak neprezentuji. Na rozdíl od jiných prodejců vím, že pokud se zákazník ve mě zklame, tak další šanci mohu dostat za mnoho let, protože mu nenabídnu stroje na zpracování půdy, traktory, nic takového. Kdo zákazníkovi něco prodá každý rok, tak ten si asi může dovolit více. Jediná novinka, kterou doufám do své praxe zavedu, je ta, že některým zákazníkům opravdu prodávat nechci. I těm, kterým jsem v minulosti prodal. Nepotřebuji zákazníky, kteří se snaží s námi vyjebat za každou cenu. Všichni si musí uvědomit, že se navzájem potřebujeme. Prodejci, službaři, zemědělci. Musíme spolu vycházet a musíme si nechat navzájem vydělat, protože když jeden z nás zkrachuje, stejně zapláčou všichni.

To GTA: No třeba Polciho zkušenosti bych nepodceňoval, ten vybíral překládací vůz, když to bylo sprosté slovo v ČR. Dnes je doba jiná, v některých podnicích je překladač požadavek při sklizni, přes který pro službaře nejede vlak. To tehdy nebylo. Tehdy jsem dokonce i šplhal na sloupy elektrického vedení, abych měl na ten půjčený Bergmann lepší výhled smile

A zbytek firmy opravdu neřeší, co se kde prodá, mají své starosti. A já? Kdybych si měl z toho všeho lámat hlavu, tak bych musel už dávno být na hodně fajnových drogách. Prodejce Anči si koupí Horsche, pak Perarda napřímo z Francie, pak dalšího Horsche. Zákazník s 21 Annaburgery si koupí 10 ZDTček. Zákazník si po 4 Ančách koupí Fliegla cisternu. Údajně nejprogresivnější podnik v ČR přejde z 3 Annaburgerů na 26,5 palcových kolech s 550mm šnekem na výtlačné čelo s 500 mm šnekem VZADU a s 22,5 palcovými koly. Mohl bych pokračovat celý den. Nechává mě to opravdu v klidu. Je fér, ať i ostatní prodejci dostanou prostor ukázat, jak kvalitní mají servis a jestli mají číslo, na německého opraváře, který jim poradí, jak co opravit. Když jste zvyklý na vysoký komfort, tak pak zapomenete, že to není pravidlem. Je mnoho důvodů, proč někdo koupí nějaký stroj. Mimo toho, že si myslí, že to je to nejlepší pro něj. Někde je úplatek, někde protislužba, někde utužení vztahů, někde příbuzenský vztah, někde někdo spí s něčí dcerou, a někde se šprajcnul konkurenční prodejce smile
GTA   10.09.2019 09:53:26
Zetor:Jen abych uvedl na pravou míru. Poznámka o Polcim byla myšlena tak, jak je napsána. Vím, že byl takovým průkopníkem v tomto směru a taky že má letité zkušenosti přímo z polí s využitím preklaďáku.
Jinak si cením Vašeho poledního příspěvku, je velice otevřený, což je fajn.A že obchodní praktiky mohou být všelijaké, ve všech segmentech společnosti, o tom netřeba polemizovat.
VonVagel   10.09.2019 13:52:09
Potrefená husa se vždycky ozve. Ten komentář byl vtipný(s Juventusem) to že jste ho nepochopil je velká škoda. Začínám mít podezření že pan Perrad a GTA jsou stejná osoba. Nebo snad pracují ve stejné firmě?
Začínáte se zlepšovat. Naštěstí nejsem sám které mu se vaše názory na HORÁKA nelíbí, nezdají a ten zbytek se možná ani nezapojil protože jim to nestojí za to, škoda. Bylo by nás víc méně progresivních.
A bulet? Já tomu říkám vychovávat mladší kolegy... a kdybych náhodou bulel mám jistotu že jsem zemědělec a bydlím v ČR, máme to v genech.
GTA   10.09.2019 16:56:32
Mě je fuk, komu se moje názory zdají či nezdají.Nechť si každý zamete před vlastním prahem. Tatáž osoba?Proč? Jen proto, že nekývu hlavou stejným směrem jako Vy?To bude ten Váš respekt k jiným názorům v praxi patrně....Nu,bohužel ne, být minimálně věk bych s ním směnil. A firma též ne. Vtip jsem bohužel nepochopil, jsem už starší, myšlení zpomaluje. Navíc od člověka, který opakovaně volá po respektu ke všemu možnému a bojuje zde za něj,pomalu jak William Wallace za nezávislost Skotska,bych nečekal, že bude vtipkovat na účet druhých a nectít a nerespektovat jinou značku. Inu,kázat vodu, pít víno.Nakonec slovo klasika- drž se dál, od negativních lidí, na každém řešení si vytvoří problém.smile
GTA   10.09.2019 22:07:27
Jen ještě si dovolím doplnit k těm agresivním materiálům. Například firma HAWE dodává přímo fabrické příslušenství pro plnění osiv a hnojiv překladačem. Předpokládám, že by si sami pod sebou neřezali větev a neprodávali něco, co jim zničí během chvíle vůz.
Polci   11.09.2019 09:49:33
Máme vyvážecí vozy od těch, co neinovují. Ten starší je z roku 2008. Vypadá stále jako nový. Nejezdil hnojiva ani osiva. Viděl jsem jiný vůz jiné značky z roku 2005, který je jezdil. Byl opravdu dost rezavý, šneky na výměnu. Počítám, že cenově okolo 200 000 plus práce. Až prorezne, bude se muset nějak záplatovat. Jen se ptám, zda mi tuto "výhodu" někdo zaplatí. Vzhledem k tomu, jak se platí za použití vozu ve žních, počítám, že to hitparáda nebude. My jsme se tak rozhodli, kdo ne, jeho věc.
S majitelem statku na slánsku jsem měl možnost mluvit po roce používání P38...více tu psát nebudu.
Mě se také líbí i HaWe, Perard. Kazdý má něco.
Stalo se to tu diskusí nějakého osobního napadání. Nekopu za nikoho, někoho z diskutujících znám, většinu ne. Každý něco dělal a dělá. Nejlepší obchodník, kterého jsem poznal neřekl o konkurenci ani slovo. A skoro vždy prodal. Dnes už užívá důchodu a svoji firmu prodal a dalších x generací nemusí dělat nic. Od toho by se měli všichni, co plivají na veškerou konkurenci učit.
honzabru   11.09.2019 20:22:48
Úplně poslední odstavec kolegy Polciho je ten vůbec nejlepší v celé téhle sáhodlouhé diskusi. Cítím to stejně a přál bych si, aby bylo takových prodejců více. V jakémkoliv oboru.
Honza.S2   11.09.2019 20:31:57
Diskuze na základě toho že tu nějáký blbec s kterým se nedá bavit vůbec o ničem píše svoje ortodoxní názory přes které nejede vlak a vysvětlit si nedá absolutně vůbec nic, nebo to nedokáže pochopit, nevím.
Jestli si s překladačem budu plnit vápenec, hnojivo nebo překládat přes cestu je moje věc. Překládání přes cestu neznamená že kamiony budou stát na asfaltce a omezovat provoz, mohou stát na polní cestě, kamiony, traktor s vlekem nebo trambus, nebo to dělat nemusím a můžou stát na poli... Vždyť je to individuální a je to moje věc jestli mě ten vůz zhnije nebo ne.
Otevřel jsem komentáře po hodně dlouhé době a jak tak vidím tak se tu nic nezměnilo. S některýma lidma nemá vůbec cenu diskutovat absolutně o ničem. A klidně ať dostanu zákaz psaní, na takovéto bezpředmětné debaty stejně nemám čas. Jak je tu jasně vidět, opravdu nejhorší je srážka s blbcem.
Matous 7   12.09.2019 19:32:32
Byl jsem obsluha překladače pár let konkrétně Horsch Titan 34 UW a překládání probíhalo výhradně do tahačů s návěsy a za mě musím říct, že vidím obrovskou výhodu v té dlouhé rouře co má Perard. Například při sklizni kukuřice párkrát trochu zapršelo a tahače nemohli pomalu týden vjet do pole resp. mohli ale už se odtamtud naložený nedostali. Pokusy o plnění přes příkop dopadaly rozvalchovaným příkopem a krajnicí a následovali stížnosti atp. Ne jedinkrát se pod návěsem sesunula krajnice a tahač hrabal na suché silnici. Ocelových lan se taky pár přetrhalo takže já hlavní výhodu tohoto překladače vidím v bezproblémovém přeložení přes příkop na poměrně velkou vzdálenost hlavně tam kde se pro odvoz používají nákladní auta a tahače. Co se týče toho osiva tak se používá nástavba na nákl. auto s přepážkami kde mohlo být odděleně osivo a hnojivo s pásovým dopravníkem (zkoušel se i šnek) a sypalo se to do toho z BB . jednomu to trvalo třeba hodinu než to naplnil ale ten kalup potom na souvrati je podle mě k nezaplacení. Výměra pšenice cca 1200 ha a asi 4 odrůdy podle roku.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.016876935958862.s