Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop

Zobrazit kategorie  Zobrazit fotografy  Zobrazit galerie  Zpravodajství  Novinky  
Ondřej Pytlíček   18.02.2022 15:19:48
To je krasavec ať slouží. smile smile
Honza.S2   20.02.2022 10:56:01
Polci: Co vás vede jít cestou hybridu? Kdysi tu byly o tom diskuze ale dnes je Lexion nové generace. Bavil jsem se o tom několikrát s prodejci, jestli hybrid nebo vytřasadlový stroj a pořád tam cítím tlak na vytřasadlový model 6800 s lištou 9m. Podle referencí je to špičková mlátička. Jezdil jsem loni s Lexionem 660, lištou 7,5m Vario, model 2013 a sice je to blbost to porovnávat ale moc jsem z toho odvařenej nebyl, podobně i známí co přesedli do stejného kombajnu např. z NH CX. Na komfort to byla mašina luxusní, údržba stroje nic moc, oni to mysleli dobře s mazáním po intervalech ale nevím. Velkou slabinu jsem viděl v Cebisu, ale to je o zvyku. Vesměs jsem zvyklej na styl co používá John Deere. Spolehlivost za celé žně super. Co se týká samotného mlácení, přišla mě hrozně slabá v porovnání např. s JD T670. Tady s tou novou generací zkušenosti nemám, tak se ptám. Jinak mašinu máte luxusnísmile
Polci   20.02.2022 17:33:20
To Honza.S2: Touto cestou nás vede nutnost výkonosti a nedostatek lidí. Pokud vezmu, že toto je schopné táhnout lištu 12,3 m se slušnou průchodností. Pokud bychom měli 6800 jsem tam na nižším výkonu a člověka tam budu mít sedět také. To je ten nutný vývoj k takovýmto monstrům. Za mě nejlepší co Claas vyrobil na poli sklízecích mlátiček je Mega 208/218 II
..
Polci   20.02.2022 17:36:44
Prodejci tlačí 6800 kvůli ceně. Taková 8800tt v této výbavě bude dneska s lištou bratru okolo 15 mil... a aby to stačilo. To je lepší zákazníkům tlačit něco za 8-10 mil.
Honza.S2   22.10.2022 17:03:12
Polci : Jak hodnotíš sezónu s touto mlátičkou?
Polci   23.10.2022 19:29:45
Nevěřil jsem takovém nárůstu výkonu oproti 770/780. Průměr za žně přes 7 hektarů za hodinu. Závady 0, spotřeba velmi dobrá. Spokojenost, ale další zatím nebude. Nejsou a když tak cena + 30 procent se stejným nájezdem. Aktuálně se objevilo na prodej její dvojče v Polsku za 12,5 mil smile s lištou 12,3 Vario a dokonce se prodalo.
Lišta 12,3 Convio flex neuvěřitelný přísun hmoty a top kopírování. Je to ta, která měla být dle člověka, co si jí nechal dovézt, šrot, nefunguje a dle posudků 2 autorizovaných servisů měla dostat díly za 600000 aby se rozhýbala. Ona se přes zimu sama opravila smile . Pokud by jste chtěl někdo adresu unikátního místa, kde se tak děje a stroje se tam v kopřivách sami spraví, napište SZ smile
Honda   29.10.2022 09:06:37
7 hektarů za hodinu to je pěkný skok. Co ztráty ve srovnání se 770?
My teď řešíme jestli koupit starší vytřasadlo, či hybrida, ale ty ceny....proboha ty ceny to je neuvěřitelné kam to šlo. Každopádně kupovat např. 670 vučí 6700 je totální generační rozdíl, jak jsem pochopil, ale cena je taky "generační" smile
Jen pro svou zvědavost, jaká je s tím průměrná rychlost ve 100t pšenici?
VonVagel   30.10.2022 12:23:04
Na jakých pozemcích se dělá 7ha/hod. My máme všechno do 30ha. A nevěřím že to bude v rámci velikosti v ČR lepšísmile
Prospektově je řada 6000 a 8000 celkově větší(buben atd) takže výkon by měl být větší...
Polci   30.10.2022 13:57:15
to Honda: Letos tu naštěstí 100t pšenice nebyla smile . Ani 10t. V 8 t okolo 7-8 km/hod.
Rozdíl 670 a řada 6000 je fakticky neuvěřitelný. Navíc ani 6000 použité nejsou. Nové asi nějaké splácají, ale nás dobrý zákazník objednal 2x 6800tt a je napjatý, zda to do zní dostane. Cena mi vyrazila dech.
to VonVagel: Máme tu také 30 ha. Ale více 30 ha polí u sebe... oddělené pozorovacím proužkem pro zajíce smile
Honda   03.11.2022 08:38:26
smile ulítla mně nula.
No to je pěkna rychlost s takovou lištou.
Něco se sem tam objeví v té 6000, ale je to samozřejmě na ojetinu náležitě naceněno vůči 600. Asi se jim to fakt povedlo. A když jsem slyšel kolik chtějí za JD X9, tak už mě nepřekvapuje v podstatě nic ohledně dnešních cen kombajnů. smile
Honza.S2   03.11.2022 13:45:06
Ty ceny jsou u všeho. Loni chtěli touto dobou za kolový traktor 370 hp, nijak extra vybavený, na 710 gumách, obyč dotížením, bez čelního tbz 7,5 mega + rok dodání. 7 let zpět byl o milion dražší 580 koní pásák. Teď ty mašiny nejsou a někde už začíná být problém aby si na to dostal věci. Říkám si už druhý rok že ten kdo nakoupil novou techniku si může dnes děkovat. Trošku mimo věc - známej sháněl baterku do elektro vozítka, baterka za tři tisíce a nikde v evropě prostě nebyla.... Patrony na rychlospojky u traktoru, dodání možná měsíc. Nevím no.
David Janda   04.11.2022 12:57:35
K těm cenám, Farmers Weekly vydal ceník kombajnů na rok 23 pro trh ve Velké Británii a již došlo k prolomení magické hranice 1. mil GB za kombajn, týká se to některých konfigurací X9, autoři upozorňuji že koncová cena bude nižší, titáni z produkce Claas nebo CNH jsou na cca 760 tis. GB, Ideál pod 700 tis. GB, České ceny budou možná trochu jiné ale jistá paralela tu bude.
Honda   04.11.2022 21:39:55
to Honza.S2
Ano jsou bohužel. My letos chtěli nový traktor od JD...dozvěděli jsme se že tak 1,5 roku když to vše skvěle půjde a cena 6+. Museli jsme vzít ojetý s pár tis. motohodin a ten byl na stejné cenové, jak před 3 roky úplně nový. Jo, kdo nakoupil, ten to vyhrál a kdo zaváhal, ten to teď má.
to David Janda
Heh jo no. ty ceny těch kombajnů...jako s prominutím to se ani nechce věřit, že to je možné to chtít za kombajn. smile
Polci   05.11.2022 09:05:01
Dokud to ti lidé budou platit, bude se to prodávat. Ceny jsou neskutečné.
Minulý rok jsme mohli mít ze zahraničí nový skladový Lexion 8900tt s lištou 1380 Vario za cca 510 000 Eur. Tak jsme si řekli, že nejsme blázni a lišta 1380 je nesmysl. A za ty peníze je to dost drahé. Tak jsme to pustili. Dnes je jasné, že cena byla opravdu výhodná smile . Přes 10 mil už kombajn v aktuální situaci ekonomicky nevychází. Jetým to řešit nelze, protože nejsou a když už jsou také vystřelily cenově nahoru. 770tt z roku 2016 se dala pořídit v roce 2017 okolo 8 mil. Dnes se prodává s 1500 mth za to samé...
Všechny Fendty co máme bychom prodali dráž než jsme jej koupili. Vyvážecí vozy to samé.
Neskutečné.
Jsme rádi, že máme vybaveno. A budeme s nimi jezdit co to půjde...
VonVagel   06.11.2022 10:15:42
Není podle mně problém cena protože když tady slyším o jakých výkonech se bavíme tak tam jakási úměra je. PROBLÉM je cena služeb která je posledních 30 let +- stejná respektive neroste tak jak by měla... pokud by cena za ha byla 3000kč tak by přece kombajn za 10mega nebyl problém...jeden zástupce nejmenovaného prodejce ojeté techniky Claas mně tvrdil že germán sklízí za 4000kč/ha...
Honda   06.11.2022 17:36:35
Za pouhý rok a půl z 510tis Eur na dnešní cenu...neuvěřitelné, ale hlad po technice je a kdo má peníze, tak koupí a fakt by mě zajímalo, jestli si jen fabrika přidala tolik % marže, či má taky mnohem horší vstupy...ale asi tušíme, že je to spíš ochota za to platit.
A ty Fendty...taky dobrý.

Jo to že v Německu jsou ceny jine není pochyb, ale u nás je takovej "přetlak", že za 1500Kč ještě ty podniky vymýšlí, že je to přehnané, ale co s tím chceš reálně dělat? Odmítneš tuhle cenu a přijede jiný, a dá klidně 1450Kč...
Jakub Medera   15.11.2022 10:14:46
Tak to jste polci měli docela štěstí. Nás letos potrápily i věci, které bych nečekal, že budu řešit a nebo budu, ale ne tak brzo. Např. výnosoměr na 6700 KO, gufera spojky mlátičky vyvalené, vysypané uložení přiháněče na rok starém Conviu (mazáno teflonovým mazivem), elektronika si taky žila občas svým životem. Posun v technologii a výkonnosti tam jisto jistě je, o kvalitě to už ale dávno není. Výkonnostně na tom byla 6700 o cca 3 ha denně horší (podle podmínek) oproti 760. Spotřeba ale i o 6 a více l/ha lepší. Ceny strojů bída, ale bude to lepší? Teoreticky by mělo - menší chuť a možnosti v nákupech = menší odbyt pro fabriky = zlevnění, ale? Při situaci zejména s energiemi, které pro výrobu potřebujete, bude těžké výrobu zlevňovat, leda, že by si firmy sáhly na vlastní marže. Co se týče cen na trhu služeb, bohužel dokud bude na našem malém písečku tolik firem ochotných jezdit za nesmyslně nízké ceny, bude to pořád neskutečný boj o přežití. Ještě před vypuknutím pandemie a války na Ukrajině jsem si říkal, jak se ten trh musí vytřídit, že to není možné, aby někteří fungovali za 1500 Kč/ha s novými stroji. Máme tu skoro rok s válkou, 3 roky s pandemií a ty firmy stále žijí. Neuvěřitelné.smile Celkově mi přijde, že u nás je těch firem až až a ty boje o práci/zakázky jsou kolikrát až za hranicí slušnosti a lidského chápání a to se nebavím jen o službách a firmách v zemědělství.
Honda   17.11.2022 14:49:37
Nevím jestli Claas má levnější dělníky, či to hrne ve větším a odbejvá, ale tyhle porodní bolesti jsem slyšel už na více místech ať to byl Lexion, či třeba Tucano. Elektrika vlastní život, vadná čidla, spatné seřizení z fabriky (mezera na koši na každé straně úplně jiná), tekoucí manžety atd. Každopádně po pár měsících většinou vše vychytáno a pak už dobré, ale u nového stroje tohle řešit nechceš a pak nevíš co můžeš ještě dál čekat.
Polci   18.11.2022 07:35:01
to Jakub Medera: U tak mladého vytřásadlového stroje bych takové poruchy ještě nečekal. Stále ale říkám, že čím mladší, tím odfláklejší. Komponenty nejlevnější co se kde dají sehnat a cena z Marsu. Samozřejmě jsem psal o poruchách, kdy je nutné stroj nějak "ladit". Elektronika občas i na naší 8800 napsala kompletní výpadek všech modulů nebo jel kombajn po silnici 96 km/h. Tak si skočím na chvilku protáhnout nohy a vypnu a zapnu baterie.
V oboru služeb se mi zdá, že někteří dělají maximum pro zničení sebe i konkurence. Pokud se neprobudí, dojdou do stádia, kdy už se nebudou schopni posunout nikam dále. A jezdit stále dokola s nějakou 20 letou ojetinou za 1500 ve službách nepůjde. Když se něco rozbije a navštívím sklad, nekoukám raději na cenu, jinak bych to ani neopravoval. Zákazníci stále častěji vyžadují novější technologie. To, že za ně nejsou ochotni zaplatit je věc druhá. Letos si všichni libovali jak je krásně strniště po liště Convio flex. Ale pokud se jim řeklo, že stojí dvojnásobek lišty Vario, otočili se a rychle zdrhli do auta...
Obecná slušnost se vytrácí, takže pokud se k někomu zachováte slušně, neočekávejte to automaticky od něj.
Ale těchto "osvětových" příspěvků jsem tu psal již plno. A je to marný, je to marný, je to.... marný.
Patrik Chromý   18.11.2022 09:36:01
Dovolím si malé rýpnutí. Nikdo Vás nenutí přece podnikat v tomto oboru nebo podnikat vůbec. Tak se nechte zaměstnat a budete mít zase jiné problémy. Ale stěžovat si že je to marný Vás těžko posune dál. Všude je nějaké riziko. To je život.
Polci   18.11.2022 10:05:24
to Patrik Chromý: Děkuji za radu. O víkendu o tom budu přemýšlet. My už to děláme pro radost. Snažíme se posouvat v rámci možností. Jestli se to daří, ať posoudí jiní. Riziko je všude, ale u zaměstnance menší.
I zaměstnanci těch firem se s tím svezou pokud jejich majitel neumí počítat. Půjdou pak montovat auta? Nebo rozvážet rohlíky? Všichni co s nimi mluvím nadávají jak jsou nízko ceny služeb. A pak zjistím, že ti samí v rámci nějakého pseudokonkurenčního boje dají do podniku nabídku pod náklady.
Jednoho krásného dne to také zabalíme, rozprodáme či předáme další generaci pokud o to budou mít zájem.
OŤAS   18.11.2022 12:35:58
Zdravím tě Aleši, mám dneska volno tak sem si říkal že se trochu pobavím. I když je tohle téma spíš k pláči. Pohled z druhé strany, když se vedení v podniku chová jako charita. Přijedou službaři a přece jim nenecháme ty ležáky, vždyt by nám toho tam nechali víc jak půlku. Pošleme je do pěkných pšenic a ty speciality udělají naši kluci, oni si s tím pohrajou, kdyžtak jim dáme větší prémie pokud budou moc plakat. Nemám v lásce jakékoliv službaře, at už sklízí nebo hnojí a nebo sejou. Nic ve zlým vždycky je to jen a jen o lidech. O těch co mají svou práci rádi a podle toho to vypadá a nebo naopak a dokážou cokoliv odbít. Zažil jsem léta kooperací a to bylo asi to nejlepší. Samozřejmě že peru i do vlastních řad, protože pro co největší využití drahé techniky nabízíme služby také. A protože se nerad chovám jako hovado, tak na službách chytám i ty ležáky smile .
VonVagel   18.11.2022 14:01:33
To Patrik Chromý: Naprosto zbytečný a trapný příspěvek. Ty prosím tě děláš co? Že tady radíš lidem co mají firmu 30 let?
Řekl bych že jsi nepochopil to že někdo když popisuje realitu jak to ve světě funguje neznamená že brečí.
Patrik Chromý   18.11.2022 19:34:10
Pracuji jako obsluha zemědělských strojů. Což je řezačka, kombajn, traktor, manipulátor. Pracuji v jednom oboru celý život. Vždy jako zaměstnanec. Jedno léto dokonce i u Polciho. A zrovna on nesklízí plodiny ve světě. Já sklízel v Maďarsku, Polsku a u bratrů na Slovensku. Nepotřebuji aby mi někdo popisoval situaci jak vypadá službařův život v ČR. Takže trapnej si tak maximalně ty.
Patrik Chromý   18.11.2022 19:37:38
A ať má jeho firma třeba 150 let. To je nějakej ukazatel kvality? To by Kuba Medera teda byl amatér a nechytil by se. Zase jen ukázka zbytečnosti tvého komentu.
Patrik Chromý   18.11.2022 19:42:23
To Polci: Jasně, že se svezou i zaměstnanci. Šikovnej chlap se chytí ale všude, když potřebuje prachy. Neber to jako útok na tebe nebo vaši firmu. Ale situace ve službách je jaká je. To ani ty, Kuba nebo pan VonVagel nezmění.
skacel99   18.11.2022 19:44:14
Z pozice zaměstnance a člověka nepodnikajícího je to opravdu mimo.
Firma fungující 30 let je ukazatel zdravé firmy,o tom žádná. Nefunkční firma vydrží rok,maximálně 2
Patrik Chromý   18.11.2022 19:50:47
A proč je to mimo? To jako člověk, kterej nepodniká a je zaměstnanej, tak je něco míň a nemůže mít na to názor? Podnikání nese totiž rizika vypsané výše. To, že sem si vybral jinou cestu ke spokojenému životu je špatně? To musí dneska každej podnikat aby byl někdo? Já bych taky klidně podnikal, kdyby mi tatínek vyšlapal cestu.
skacel99   18.11.2022 19:58:29
Nevím,proč zcela zbytečně útočíš a překrucuješ,nebo to alespoň tak vypadá.
Psal jsem to,protože zaměstnanec většinou nevidí,co vše je za funkční firmou. Podotýkám,že jsem taktéž zaměstnanec...
Vypadalo to na zajímavou diskusi o kvalitě současných kombajnů v porovnání se staršími a zase to sklouzlo někam úplně jinam a dozvím se kulové...
Momentálně hledám kombajn,takže mě tato tématika zajímá
Patrik Chromý   18.11.2022 20:05:34
Protože já nic proti Polcimu ani nikomu tady nemám. Jen sem napsal příspěvěk do diskuze. Nikde sem nenapsal ani si to nemyslím, že Agroslužby Polcar je špatná firma. Sleduji jejich stránky a dokonce (píšu to radši znova) sem byl jedno léto součástí sklizně. Prošel sem si firmami jako má Polci a jsou tu od revoluce (táta a syn/ové) nebo velké podniky. Vím jak vypadá fungující firma.
Patrik Chromý   18.11.2022 20:07:38
Jestli chceš kombajn tak Tucano po Zechovi bude na prodej nejspíš. smile
Ale to by sis moc nepomohl. To radši Lexiona našeho. To jsou držáci ještě.
Polci   18.11.2022 21:32:18
to Patrik Chromý: Trochu mě překvapuje to tvrzení, že by jsi podnikal, kdyby ti tatínek prošlapal cestu. Jestli to bylo myšleno na nás s bráchou tak to úplně pravda není. K větším rozvoji služeb došlo až, když jsme tam oba byli. Táta dělal spíše prvovýrobu a služby okrajově.
Nechci nic moc měnit. Každý bojuje za sebe. Jezdíme pořád stejné podniky. Nepotřebujeme kočovat někam do tramtárie. Mohli jsme jet do Rumunska pro jednu Německou firmu a udělat tam 700 hektarů na kombajn před začátkem žní u nás. Naštěstí nemusíme. Proč budu točit nesmyslné motohodiny a hektary a pak ten stroj mít problém prodat s 5000 mth. Jde jen o to si to uvědomit. Pokud se to řeší ekonomicky, nemůže to s 1600 za hektar vyplatit ani náhodou.

Polci   18.11.2022 23:22:06
Ještě na okraj. Znám firmu, která začala podnikat před pár lety, dodáváme jim stroje. Absolutní korektnost, moc rádi jim pomáháme a myslím, že zpočátku jsme jim i pomohli a jedou jako dráha. Na druhé straně člověk, co si hraje na top manažera a podniká strašně dlouho, dluží na koho se podívá, chová se neskutečně. Vždy je to jen o lidech.
Už jsme párkrát také zažili, že nám to obsluha položila pár dní před sklizní. To je opět jen a jen o lidech.
Patrik Chromý   19.11.2022 06:22:35
Myšleno to bylo všeobecně. Firem tohoto složení je jak hub po dešti ve všech oborech. Znám případy, kdy tatínek zemřel nebo předal firmu dál a následovníci ji záhy prodali pod vidinou rychlého zisku. Vybrali si holt jinou cestu. Každý má svojí.
Jasný, chápu vaši strategii. To bylo jen na VonVagela, že popisuješ svět a já ještě nic neviděl. smile
A asi poslední vyjádření. V roce 2014 někdy začátkem června (nepamatuji si přesně) sem byl rád, že mě k vám na žně vemete. Ikdyž jste nechtěli Jirku (Karla). Ale přišla nabídka jet na žně do maďarska. To se neodmítá taková zkušenost. Asi to byla volba dobrá. Ovlivnilo to dalších 6 let mého života.
Polci   19.11.2022 08:17:32
A to je ten přístup z "druhé strany barikády". Pokud bude někdo mít nějakou firmu se zaměstnanci, ať se do toho zkusí vžít. Co si má ten zlý podnikatel počít? Koho sežene? Stroj za 5 mil nechá pod kůlnou... Nebo bude zálohovat a pak dostanou ty obsluhy polovinu peněz a budou sedět jak hříbci po 2 kabině? A budou naštvání. Rozumím, když zaměstnavatel nedodrží podmínky.
Neboj, stalo se nám to vícekrát. Letos dokonce první den žní. Je to jen o nějaké zodpovědnosti. Vzpomínáme na lidi, co jsou už dnes v důchodu, kteří by ve žních přiskákali i po jedné noze kdyby druhou měli zlomenou. Jsou i lidé, kteří to v klidu slušně řeknou v zimě a může se shánět někdo jiný. Nikdo u nikoho nestojí s pistolí u spánku, aby u něj dělal. Podotýkám, že nezáleží na podmínkách, prostě někdo něco slíbí a suše se oznámí nejdu pár dní před sklizní.
A je jedno, zda nepřijde zaměstnanec nebo nepřijede službař, který si rozdělá 10 podniků na 2 stroje ve stejném regionu. Hlavně, že je levný... Je to přístupu, který se poslední dobou hodně zhoršuje.
Honda   19.11.2022 20:33:52
Jaj, takových slibotechen a nespolehlivých lidí...nj. Není to žádný med v dnešní době mít do zemědělství dobré lidi a bohužel doba je taková, že to bude jen horší. Najdou se ještě lidé, kteří jsou spolehlivy a snaží se, či je jim i něco líto, když třeba nemohou, ale povětšinou spíš uz převažují lidé, kterým je fuk naprosto cokoliv a nic jim nedělá problém kdykoliv odpálit a ani se u toho nezačervenají a vlastně... je jim to jedno. Škoda se se rozčilovat nic s tím nikdo nenaděláme a vlastně proto je ta technika stále jen o to víc a víc výkonější, aby nebylo potřeba tolik lidí.
Jak mě řekl jednou jeden soukromý zemědělec co si vybudoval z ničeho moc pěkné hospodářství. "Všechny rodiné firmy...je to zákon tří generací. Já to těžce vybudoval, syn se teď veze a jeho syn to všechno celé proj*ebe, protože mu to bude ukradené. Hlavně ať se toho nedožiji."
VonVagel   20.11.2022 11:27:34
To Patrik Chromý: Díky že jsi mně to krásně vysvětlil. Neboj to že jsi zaměstnanec jsem pochopil. Znáš jen "svět zaměstnance" a na tom není nic špatného. Já jen reaguji na tvé rady ohledně podnikání.

Ale abychom debatu někam posunuli. Navrhuji abychom probrali cenu sklizně 2023.

Za mně ceny 1550-1600 bez nafty, bez drcení jsou nereálné. Už ani kolegové z SK za takové ceny nechcou u nás dělat. Výmlat na SK ani nebudu komentovat s cenou 1200-1300 tam nemá cenu jezdit.

V naší oblasti se reálně bavíme 1700-1800
Polci   20.11.2022 12:14:16
Samozřejmě aktuálně kalkulace u všech službařů patrně vychází z nějakého průměrného jetého stroje nakoupeného třeba před rokem řekněme 5 mil. Aktuální ceny, které jsou cca 20-30% výše než před rokem nebudeme brát v potaz. To přijde na řadu příští roky. Financování předpoklad 5 let, vlastní, případně bankovní se sazbou cca 3% (fix z minulého roku).
Při výkonu cca 700 ha a ceně 1700 bude podnikající na čisté 0, pokud vezmu nějaké opravy, šoféra, pojištění a ostatní náklady okolo (nějakou dílnu, administrativu, doprovod atd).
S novým strojem za bambilión a s aktuálními úrokovými sazbami jsme úplně někde jinde.
Takže za mě, bez nějakého vyskakování co se týče strojů je reálná cena za hektar začínající číslicí 2...
Když se zdražují ostatní vstupy do prvovýroby, všichni mrmlají, ale nakonec se pouze shánějí po to, jestli ten ledek, o 300% dražší oproti minulým rokům,bude. Výstupy se také realizují za vyšší ceny (samozřejmě ne tak závratně zvýšené jako vstupy)
Ve službách se řeší nárůst cca 15%, což není ani výše inflace.
Patrik Chromý   20.11.2022 12:57:26
A to si představte, že do Maďarska se jezdilo za 900 kc/ha. Mít k sobě ještě překlaďák, tak dalších 100-150 kč dolů. A byli ,,podnikatelé,, kteří tam jeli pod vidinou 300-500 ha. A světe div se. Z maďarska se vraceli se 100 ha a rovnou do Čech, protože Slovensko už bylo sklizený. Ale pro někoho, kdo tu sklizeň organizuje a Maďaři mu pak pošlou kombajny k nám, kde sklízej za těch 1600-1800 kč a on jim dá jen to co oni dají u nich. Tak to má dobrej vejvar. Ale právě jak píše Polci. Stači vzít tužku a papír. Vypsat si co mě to stojí a stát bude. Z toho je cena, za kterou si jako začínající službař neškrtnu. A protože sem se na ZŠ naučil, že 1+1=2, tak proto nepodnikám a vybral sem si tu zaměstnaneckou cestu.
VonVagel   20.11.2022 13:34:58
Dobře a kde se proboha berou ti dobrodruzi(autodopravci, bagristi atd) co koupí kombajn a začnou nabízet službu? Přijde mně že jich jsou mraky. Takoví podnikavci tlačí cenu dolů.

Ty ceny vycházejí z termínu sklizně. Vypadá to přece krásně začnu v HU,SK,ČR:) Opravdu německý zemědělec platí cca 3000?
Polci   20.11.2022 13:49:59
Německo aktuálně cca 120 Eur. Takže ano skoro. Samozřejmě i po Německu jsou rozdíly.
Jak jsem již psal výše, mohli jsme jet na "dovolenou" do Rumunska za 65 Eur/ha a udělat tam cca 700 ha v červnu. Náklady: 7000 Eur doprava stroje tam a zpátky + nějak tam dopravit lidi...ale už jsme staří na takové dobrodružství a obsluhy také nemají další měsíc čas.
Patrik Chromý   20.11.2022 14:46:16
Protože to viděj třeba právě u Polciho. Zajede do zahraniči pro kombajn (dneska defakto jak pro auto) a mlátěj za něajkou cenu aby sehnali kšeft. Nebo se rozhodnou přes někoho, kterej si samozřejmě veme svůj podíl za dohození kšeftu. Jsou službaři, co s traktorem tahaj překlaďák a pak návěs na kuku siláž. Takže i určitá loajalita v tom hraje roli. ( vemu horší kšeft s vidinou, že se mi to jednou vrátí. )Pak přijdou závady, špatný počasi prodlužující sklizeň a je to v háji. Ale přesně jak píšeš. Přijde mi právě, že každej kdo má dopr… díru tak má komabjn nebo aspoň traktor a službaří. On se trh sám protřídí. Ale dneska z ničeho a bez ničeho začít službařit nemá podle mě cenu. To radši vemu druhou hypo a postavím druhej barák a budu ho pronajímat. Protože co tady nepadlo zatím je taky splatnost za odvedenou službu, což je taky kapitola sama o sobě.
Jakub Medera   20.11.2022 18:22:32
Zdravím vás. Když bych měl reagovat zejména na odpovědnost a starosti zaměstnavatele/podnikatele vs. zaměstnance, nedá se to srovnat. Mnohdy rád vzpomínám, když jsem odpoledne nebo večer jen uklidil odpadky z kabiny, zamkl za sebou a šel s klidnou hlavou domů spát. smile To podnikatel nezná. Ale to tak prostě je.

Co se týče zaměstnanců nebo potenciálních uchazečů o zaměstnání. Díky táhnoucímu se nedostatku lidí/obsluh v našem oboru si dnes všichni vymýšlí až scifi požadavky na mzdu, osobní volno atd., mají možnost si vybírat mezi pozicemi i zaměstnavateli a musím jen potvrdit z vlastní zkušenosti, že mi to někteří zřekli ne zrovna zavčasu. Měl jsem i případy lidí, kteří mě neustále uháněli a bombardovali zprávami a když mělo dojít na lámání chleba, tak dali ruce pryč. smile

K cenám služeb. Musím souhlasit s Vaškem i Patrikem. Dnes má stroje za miliony každý druhý, i ti stavaři, i ti autodopravci. Je vidět, že ačkoliv se pořád mluví jak ve společnosti nejsou peníze, tento fakt ukazuje spíš opak a někteří už očividně nevědí co s penězi. Pak je mnohdy další postup ten, že si zjistí za kolik jezdí kolega, ideálně ten kolega, který neumí pořádně počítat a průser s cenami na trhu je na světě. Podle mě ti, co dělají za 1500 totiž počítat neumí, návratnost jim nemůže absolutně vycházet a proto když obměňují po čase stroje, kupují staré ohrkané vraky. Další fakt je ale ten, jak někteří větší farmáři brečí, že lidi nakupují zahraniční levnější produkty a nepodporuji ty místní dražší, ale když jim nabízí službu technikou místní, který je dražší, pozvou si radši levnější Slováky nebo Maďary, tak kde je ta rovnováha?

Dnes jsou ceny všeho hodně vysoko, nevím z jakého důvodu by se neměla zdražit i cena zemědělských služeb. Nám přece taky rostou vstupy nebo ne? Jednou bude potřeba obměnit stroj, pořizovací ceny jsou nyní astronomické, nevěřím, že příští rok/dva to bude lepší. Servis všichni zdražili, díly jak by smet, obsluhy nejsou, musí se jim zaplatit, aby je člověk měl. Nyní mě od února na firmě čeká, po ukončení 3leté fixace, zdražení plynu, děsím se, jak to bude dále pokračovat.

Jak stále říkám, dělat něco, co mě baví celý život je fajn, ale pokud to budu neustále dotovat odjinud, ta radost z práce a té dřívější zábavy se pomalu vytratí. smile
Patrik Chromý   20.11.2022 18:49:41
Je to tak. Já ještě tak starej nejsem, ale ať někdo poví, za kolik jezdil před dvaceti lety. A kolik stál kombajn před těmi dvaceti léty? Jasně, výkonost je dneska někde jinde. Ale ten rozdíl v tom jak zdražily kombajny a kombajnová sklizeň jde s cenou spíš dolů, tak to je něco asi hodně špatně.
Nebo nejlíp třeba přímo Polci. Jestli to není tajný teda. Ale fakt by mě to zajímalo. Kombajny taky kupuješ každej rok. Tak udělat takovel malej souhrn třeba od roku 2000. Cena kombajnu řekněme třeba Lex 460, pak 550, 670 a teď 6800. No a ktomu cenu za 1 ha. Průměrně.
Polci   20.11.2022 20:30:47
Ceny služeb se držely 20 let prakticky na stejné úrovni.
Ceny jsou samozřejmě kus od kusu. Jak stoupala cena nových, táhlo to nahoru ceny starších. 480 se daly s 1500 mth na motoru sehnat za 90000 eur, 580/600 se z Anglie vozily za cca 120000 eur, první 770 už za 160000, novější 770 za 180000, nejnovější 200000. 8800 už je trochu jiná pohádka. Aktuálně se pod 200000 eur nesežene nic ve výkonu 770/780 do 2000 mth. A stroje nejsou.
Patrik Chromý   20.11.2022 20:46:17
A jak tohle je možný? Dyť ty podniky kam jezdíš, tak taky nakupujou techniku. Kupujou osivo, hnojiva, postřiky, naftu, náhradní díly. Mzdy jsou větší. Tak jak je možný, že se nemlátí za 3000 kč/ha??
Nebo tím, že píšeš držely, tak se něco změnilo na rok 2023?
A ještě jestli to není tajný tak průměrný roční výkon. Pamatuji si, že už tehdá mě zarazilo, že ti stačí 300-500 ha na kombajn (nejsem si jistý, ale vím, že to nebylo velký číslo).
Nebo takhle. Uděláš adekvátně víc ha se 770 než si dělal s 480?
Honda   20.11.2022 21:03:23
Je to smutné, ale vždyť je to přece jednoduché ta odpověd a platí to pro všechny podniky...dokud je zde přebytek nabídky, nebude nikdo platit 3000Kč/ha, ale bude "vydírat" na nejmenší možné číslo. Nejen u kombajnů, ale celkově zemědělských služeb jsem zažil že rozhodoval třeba rozdíl 50Kč na hektar a to už stál stroj i na poli a prostě jel pryč, protože byl o těch 50Kč dražší...občas hlava nebere.
Jediná reálná šance, že cena skočí kam má je a bude ta, že všichni, všichni na koho má podnik kontakty zdraží na stejnou úroveň, což je sci-fi.
Polci   21.11.2022 07:39:07
Máme fixní počet hektarů. Takže když to uděláme 4 stroji nebo 10 je to jedno. Nejsme jen klasická sklizňová organizace, ale i vozíme použité. Takže pokud se někde objeví něco zajímavého, koupíme to a když se neprodá, třeba 2 roky s ním jezdíme. Zrovna v roce kdy jsi u nás byl jsme měli strojů dost a udělal se menší počet hektarů na stroj. Žně 2022 se jelo prakticky na 4 stroje (nejsou lidi) a udělal se průměr větší. 2 stroje měly dost přes 1000 hektarů. Jeden Lexion 770tt mám stál v hale a "brakoval" se na díly, které nebyly dostupné. Teď se dá dohromady. Jeden byl pronajatý.
Jak bylo řečeno, dnes si pořídil kombajn každý exot. Dle toho situace vypadá. Do toho bratři ze Slovenska, kamarádi z Maďarska, kteří jezdí za totální nesmysl. Takže stejné jako v autodopravě před 10 lety. Tam se to přirozeně vytřídilo. Připadá mi, že ti co tehdy zkrachovali se přesunuli do služeb zemědělství. A počítat se stále nenaučili.
Dále se zde pohybují zemědělci s 200 hektary, kterým prodejce nakukal, že si mají koupit největší stroj či více strojů a jezdit s ním na služby. Takže to většinou mrví ve svém okolí. Případně se snaží vytlačit službařské firmy cenou. Dostanou dotace, a to navíc je pro ně přilepšení. A když jim v podniku řeknou, že mají nabídku za 1400 na hektar, jedou za to.
Další problém byly pronájmy, kdy se pronajímaly kombajny za 1000 Kč na hektar...snad i méně. To snad při aktuálním nedostatku nehrozí.
skacel99   23.11.2022 18:37:42
Dnes jsem mluvil s jedním soukromníkem z okolí,který si nechává mlátit službami a letos to bylo 1750,- s drcením. Tam ale možná byl nějaký příplatek za velikost polí,jelikož má dohromady asi 65 ha a má to opravdu dost rozkouskovaný. Nebo alespoň když nám před x lety mlátila firma Axiál z Maďarska (v místním družstvu se sjelo víc kombajnů a jeden jim "zbyl"),tak tam byl příplatek za pozemky do 5ha,kopce,přejezdy,polehliny a nevím co ještě. Nevím,jak je to dnes,10 let máme vlastní kombajn
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2022
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.015953063964844.s