Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.

Tuto fotografii hodnotilo 28 lidí.
Libor169   23.01.2009 22:57:48
Nebyl KORAG vyráběn v licenci Moreau? Chtělo to galerku s více foto.smile
chomyz   24.01.2009 12:11:35
Korag byl vyráběn (jak už zde bylo uvedeno) v Agropodniku Gottwaldov, ale tuším v JZD Drásov byly kooperačně vyráběné opravdu Moreau ARC-6. Koncem 80. let vypuklo nebo se chystalo vypuknout spousta kooperací s renomovanými firmami (Kleine, Moreau, Becker, Amazone, Claas, Hesston, Hardi atd.) a kdoví, co by se z toho nakonec vyvinulo... Ale jaký byl v těchto kooperacích poměr montování/kopírování/výroby vlastních dílů by mě dnes docela zajímalo...smile
OŤAS   24.01.2009 14:37:01
Určitě těch projektů by tady bylo hodně, ale změny po roce 1989 daly za pravdu tomu, že je lepší si tyto stroje koupit, než je nějak složitě kopírovat.
Zajimavé bylo i použití vyorávacího systému Herriau na upraveném vyorávači KS-6 B s označením REAG, bohužel jsem se k němu nedostal za provozu, ale kdyby někdo o něm něco věděl tak ať to sem napíše. Kooperace ve výrobě sklízečů Kleine probíhala myslím v JZD Babice a něco se taky vyrábělo v Kudlově na Zlínsku
, no bylo toho tady hodně, ale na to máme forum.smile
jaguar 980   25.01.2009 12:09:59
to OŤAS:nevím jestli myslíš stejný stroj jako já, ale v mém blízkém okolí (zlín) se před rokem 89 proháněl 6-ti řádkový samochodný vyoravač řepy,který měl motor z dakarové liazky umístněn v podvozku,podvozek kopíroval terén ve svahu a kabina se zásobníkem byli vodorovně, k pojezdu sloužily 4-ři hidromotory s balonovými koly,utužení půdy a bořivost v blatě byly na tu dobu jedinečné. Prý se tu byly podívat i holanďané. Byly vymyšleny i jiné nádstavby jako postřikovač nebo řezačka s vlastním zásobníkem který se vysípal tak že v každém rohu korby byla pístnice které zvedli korbu nad úroveň korby (např.:tatry) ale protože pravé pístnice byli delší, došlo k odjištění bočnice a vysipání řezanky, bohužel k tomuto nikdy nedošlo, protože přišel převratný 89 a zůstalo jen u vyoravače. Zeptám se strýce, ten bude vědět víc.
chomyz   25.01.2009 13:40:21
No tak k tomu REAGu jsem našel jen zmínku, že AG Gottwaldov dělal ty přestavby v roce 1986, pak k roku 90 se začaly na Zlínsku hodně řešit spíš přestavby Multa na dělený stroj vpředu i vzadu na 161 a s upravenými pracovními orgány, nejsem si teď jist která firma se tím zabývala, musel bych dohledat prospekt, bylo to dost propagované, ale zásadní problém byl že řepa byla pak jen ometená ne ořezaná a to asi cukrovary nechtěly.
to jaguar 980: a nemyslíš náhodou ten famózní samochod zkonstruovaný v JZD Tečovice? Ten taky sloužil ke sklizni cukrovky ale byl šestikolový, spodek zásobníku vypadal jak upravená korba z Drtikola a hlavně to byl sběrací nakladač vyorané řepy z řádku viz Gilles a podobné.??smile
Honza.S2   25.01.2009 14:21:28
Držel sem nedávno prospekt od upraveného Multa, dělal to Agropodnik Gottwaldov ve spolupráci s Ing. Tomáškem z tehdejšího Jzd Tečovice kde takto upravené Multo jezdilo.
alda   25.01.2009 14:56:33
No i my jsme používali ještě v roce 1999 celkem zajímavou kombinaci. Zetor 16245 na předních ramenách cepák se seřezem Matrot a za traktorem Korag. Obsluhu zajištovali dva pracovníci jeden řídil traktor a hlídal cepák a ten druhý naváděl Korag. Na kabinu jsme namontovali do zadní části prodloužení, protože kabina byla pro dva malásmile
Libor169   25.01.2009 15:04:00
No tak to u nás jezdil KORAG v 10145, a i ta kabina byla pro dva malá.smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0057380199432373.s