Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoru vpravo
obr
Exif: Canon Canon PowerShot SX10 IS, clona: f/4.0, ISO: 125, 1/125s

sim111   12.01.2015 19:43:16
Vpredu to asi nebudú 650 pneu, že?
Jenda JD   12.01.2015 21:26:46
Jsou to 600smile
Radek 8250   13.01.2015 18:23:23
Opět se musím zeptat proč obutí 600? smile
TomášJ.   13.01.2015 18:45:10
Co je na tomto obutí tak špatnýho, když ho má cca 80% traktorů MF 8600 v ČR? smile
Radek 8250   13.01.2015 20:15:08
Toto přední obutí uvažuji někde do hranice 320HP v osmičkové řadě MF (u silnějších pouze do dopravy-nevím o nikom kdo by silnou osmičku provozoval pouze v dopravě).
Nebudeme zde probírat zadní obutí tam se v případě předpokládané agregace nic moc dělat nedá a ve většině případů není nutné resp. dá, ale je to o rozebrání politiky nákupu strojů a logistiky konkrétního družstva (docela složitý a zdlouhavý proces) Značka obutí je zde volena standardní - standardní avšak vůbec né špatné. smile
TomášJ.   13.01.2015 20:28:35
Pokud nevíš o nikom, doporučuji ti navštívit Měřín, tam ti to vysvětlí smile Rovnou se můžeš podívat i na jejich rozměry předních gum na osmičkách smile

Tenhle traktor dopravu dělat bude a nebude jí zrovna málo. Kdyby toto obutí nemělo na osmičkách v podniku smysl, nebyl by rozměr 600mm už na třetí osmičce co tu je smile

Radek 8250   13.01.2015 20:48:02
Neznám aktuální flotilu osmičkových MF v Měříně, ale jestli se nepletu nakupovali tam MF 8650 a 8660 a starší 8460. V Měříně s obutím naprosto souhlasím a to plyne i z mého předchozího příspěvku. smile
Jano SK   13.01.2015 22:40:46
Standardne obutie MF 8600/8700 je trochu dane aj pouzitim 2 roznych predných naprav podla vykonu :
8650 - 60 - 70 ( 270 - 300 HP ) maju standard 650/85 R38 + 600/70 R28 - predna naprava DANA 770/618
8660 - 70 ( 350 - 370 HP ) maju standard 710/75 R42 + 600/65 R34 - predna naprava DANA 770/624
Aj pre 8650-60-70 je mozne objednat 770/624 ( odporucane pre dvojmontaze, povinne od 300 HP vyssie )

Rada 8700 to ma rovnako
Magrixak   14.01.2015 20:28:27
Radek to nějak nemuže překousnout to obutí na těch 87 ... smile smile
Radek 8250   14.01.2015 22:07:11
TomášJ. vysvětlil náplň práce tohoto traktoru a nyní s obutím souhlasím. smile
TomášJ.   14.01.2015 22:44:32
Na skloubení dopravy a polních prací asi lepší kombinace gum na tenhle traktor není smile Na to, co to bude dělat v poli, to stačí a v dopravě to pak nebude extrémně drahý až se to sjede a že tam ten cenovej rozdíl není úplně malej oproti širším gumám.

Každopádně co hodně překvapilo mě, je to, že v dopravě víc drží trelleborgy než micheliny (dle nájezdu mth) a to docela znatelně smile

Jinak další věc, než se někdo zeptá. Podnik s obrovskou ŽV a skoro 2tis ha orný velký traktory potřebuje a vždy to bude něco za něco. Do dopravy tohle úplnej ideál není, to ví každej, ale nechat to x měsíců stát to nejde. A koupit pásák? Na dost polí je tady problém se dostat i s 6m nářadím a pracovat tam,,,natož s pásákem a něčím větším. A to nemluvím o velikosti těch polí.

Jinak spotřebově (aspoň teda 8680tka - na brzdě bez chipu naměřeno 370k) se v dopravě zas tak extrémně špatně taky nejeví. Podle situace 80-100/100 a přes těch 100 jde fakt ojediněle. Třeba zelení sedmičkových řad, co sem jezdí na služby, tu brali naprosto běžně 130/100 ať už jezdili jakkoliv. A u nás v kopcích je ten výkon v dopravě sakra hodně znát. Když vám pak 350k traktor s BB 800 jede kopec 25-28km/h a za ním 200k traktor s BB 700 jede totožný kopec 10-12km/h, ten rozdíl tam jak v rychlosti, tak spotřebě prostě bude. Zajímavým příkladem můžou být i někteří střelci pracující pro službařské firmy... byl u nás borec s lehkým 180-190k traktorem a 18 kubíkovým kejdovačem, kterej se v půlce jednoho kopce zastavil, traktor si zaskákal a bylo hotovo... musel couvat dolu a jet to znova. Kdybych to neviděl na vlastní oči, tak tomu neuvěřím smile Ten samý kopec jezdí MF 8680 s Zunhammerem běžně 18-20km/h.
Honza.S2   15.01.2015 08:04:55
Tomáš : To rozhodně lepší není. Vidím teď jak někteří experti staví univerzální traktory coby polní na 900 s tím že ten traktor by jezdil i v dopravě a den měl 48 hodin aby se vše v klidu stihlosmile Což mluví samo o sobě a ta pásová technika se přímo vybízí chca nechca.
Mirec   15.01.2015 14:11:32
TomášJ.- presne to čo popisuješ sa stalo aj mne osobne, keď som bol na službách v siláži so 150 koňovým Fastracom s ľahkým nedoťaženým zadkom. Agregovaný som mal 16 tonový náves, a hoci sme v tomto danom podniku siláž nevážili, viac ako 13 ton tam určite nebolo. Každopádne akonáhle prišiel väčší kopec traktor uprostred neho začal skákať a konečná. V mojom prípade som našťastie nemusel cúvať ale musel som púšťať predný náhon. Na trase z polí do bioplynky som mal takéto úseky, na ktorých sa môj tátoš rozskákal dva, takže radosť smile smile
TomášJ.   15.01.2015 21:33:03
to Honza - tak ono není pro podnik ani trochu jednoduchý sestavit to tak, aby to fakt fungovalo. Kor, když má univerzální velkej traktor. Je to vždycky něco za něco a v létě se prostě může stát i to, že návěs za dva mega stojí na place a obilí se odváží menšíma, protože velký traktor do návěsu prostě není. Další otázka je, co má teda podnik udělat, koupit 350k traktor a do toho menší tandem návěs, aby to mohly tahat i ty menší traktory s tím, že prostě po většinu roku, kdy to bude tahat ten velkej pujde ekonomika do řiti... Není to jednoduchý rozhodování pro nikoho. Já osobně jsem názoru, radši nechat velkej dva tejdny o žních stát, než pak celej rok vozit malým, kvůli tomu, aby mi jel i o žních, kdy velký traktory podmítaj a sejou...

Každopádně dát na to 900 a pak to poslat do dopravy je prostě blbost. Když za to nekoupím 150metrovej záběr čehokoliv, ale nakoupím za to rozumný nářadí, tak to fungovat bude bez problémů i na těch 710 a 600.

A pásák, ono se snadno řekne pásák, on se i nabízí.... ale jako na pole kde je to samej sloup a průměrná velikost polí je kolem 10 ha, by to pro podnik asi taky bylo sakra složitý rozhodování... kor když pak ta sranda včetně potřebnýho nářadí vyjde na 16 mega jen to hvízdne...
Jenda JD   15.01.2015 21:43:19
Spotřeba 100 na 100 ti nepřijde tak špatná?smile hm. Já jezdím v dopravě kolem 50 na 100 a řekl bych že je to skoro dost. Dřív když Kirovetc jezdil v poli 100 na 100 tak se to některým soudruhům zdálo moc. Co vyprávěli pamětníci.Dneska v dopravě vám to přijde normální?smile
TomášJ.   15.01.2015 22:16:57
Dost je to proti náklaďáku a vždycky bude smile

A nejde se dívat jenom na spotřebu, ale na to kolik toho za těch 50 litrů odvezeš? Takhle to musíš počítat. Kdybysme pak spočítali náklady za tunu, bylo by to mnohem zajímavější a moc bych se divil, kdyby byl pak tvůj JD 6520 s ZDT gigatem o moc úspornější než MF 8680 s BB 800.

Bysme se tu pak mohli dohadovat o to, jestli není rozumější si nakoupit koně a tahat to koňma... ten toho taky odveze dost a nežere skoro nic smile
Jenda JD   15.01.2015 22:32:04
Tak to se budeš možná divit. Když já vezu 120q jetela tak MF s BB 800 vozil 170q smile já za 50l on za 100l . Já mám 130koní a oni kolem 350koní podle toho kterej zrovna jezdí a oni tam ještě lejou ADblue takže si náklady na tunu klidně spočítej.
TomášJ.   15.01.2015 23:57:54
To jo, ale to bysme se tu pak mohli hádat, že ty nezaseješ 60ha denně, nepřipravíš 50, nezořeš 20... Pořád je tam to něco za něco.

A jinak - dle údajů výrobce má s nástavkama ten gigant 13 objem 18,5m3 - u nás jsou o dost zvýšený, tak řeknu teda, že mají objem když to přeženu 22-24m3??. BB 800 má 38,1 m3.

17000kg /38,1 = 446,2kg/m3
12000kg/23 = 521,7 kg/m3

(38,1 x 521,7 = 19878,26 kg)

Abysme se dostali na stejný hmotnosti jako u Krampeho muselo by mít do ZDT objem 26,9 (takovej objem má mega 20 a ne gigant 13).

Třeba jsem ten objem přesně netrefil, (bral jsem to ze stránek zdt) jestli máš u sebe TP těch místních, tak mi ho sem hoď a klidně to přepočitám znovu. A jinak, když jste jezdili pro směsky na Kladno (16.7.2014), tak bral ten MF 83/100 mám fotku datatronicu z kabiny smile
TomDuba   16.01.2015 12:25:37
Že vám do toho vstupuju, nevozil těch 170q spíš v tom BB 700, tedy v tandemu? U toho tridemu bych čekal o trochu víc hmoty, co se tam vejde.
Milda11   16.01.2015 12:38:07
Spotřeba v traktorové dopravě je velmi inviduální věc a závisí na spoustě věcí. Mimo jiné na vhodné kombinaci traktoru a návěsu, správném dotížení, profilu trati a na tlaku v pneumatikách (hodně opomíjená věc, která může spotřebu změnit klidně i o 30%).
Pak taky záleží jestli návěs (soupravu přetěžuju nebo nepřetěžeju). Nejlíp je spotřeba udávaná na tuno/kilometry.. Pokud možno stejné zboží (senáž, siláž, obilí) a na stejné trati... To by jste se pak divili co vychází za čísla...
Je pravda, že spotřeba závisí hodně na šoférovi, pokud má klasickou převodovku tak kdy řadí odřadďuje atd, u plynulé převodovky na zatížení atd...ale to už je na delší povídání..
Rozhodně nevěřím tomu, co tu píše jenda jd... spotřeba vs odvezené tuny...smile
TomášJ.   16.01.2015 14:11:31
to TomDuba - nn je to podle sušiny. Když to moc přeschne, tak vozil třeba taky jenom 113q.. za normálního stavu vozí kolem 150-160q, když je to vlhčí, tak vozí víc smile Když vozil 150q BB 800, tak BB 700 vozil většinou 125q smile
TomášJ.   16.01.2015 14:29:51
to Milda - třeba v podmínkách u nás jsem toho názoru, že je nejlepší kombinace traktor s jakýmkoliv variem a výkonem kolem 230-250k - návěs typu BB 700-750 nebo Anna 22.79, joskin 18000b apod. Všechno menší nebo větší (myšleno traktory, ne náklaďáky), dle mě, v dopravě není tak výhodný, jak by být mohlo. Na druhou stranu, jak jsem psal výše, pokaždý je to něco za něco. A rozhodně je pak lepší když mi 350k traktor tahá odpovídající návěs i když to drahý je, než aby mi stál nebo tahal něco malýho, kde by byla ekonomika příšerná.
Honza.S2   16.01.2015 15:06:29
Občas když se dostanu k názorům některých vedoucích z jiných podniků, tak je vidět že ta praxe chodí tvrdě, neekonomicky, bez ohledu a ten vedoucí ani nemá přehled o označení + výkonech strojů. Ale závěrem to v podstatě němá hlavu ani patu a musí to být řežba v takové organizaci dělat. Viz nestojící traktor na dvoře s 800kama v návěsu v senážích a pak řeší jestli do toho hodí postrk co nemá ani povolený zatížení závěsu pro jejich typ návěsu. Přitom by to šlo řešit organizačně efektivněji a elegantněji. Svůj podíl na tom mají i prodejci, protože to není o poradenství ale o tom co si vyperou ze skladu, splní čárku a maj pokoj.
Milda11   16.01.2015 15:27:01
Kolikrát jsou vidět i agregace velkého traktoru přes 300ps s autovlekem....
Taky záleží kolik techniky má daný podnik k dispozici a co všechno taky dělá...Ideálně sladěné soupravy budou třeba v rostliné výrobě nebo na bioplynce, tam kde je hodně živky to bude problém, v jeden moment je potřeba dělat víc věcí...
Jenda JD   16.01.2015 16:02:50
To: Tomáš J. Já neříkám že mám větší objem, to vůbec ne jen sem ti napsal tolik se tak vozí aby si viděl rozdílsmile jasně že záleží na sušině, když on veze 120q suchého tak já vezu třeba jen 70 bo 80.Jinak bavili jsme se o dopravě a o spotřebě, takže sem netahej že bych nezasel a nezpodmítal tolik a tolik, to je jasný že ne. Dyť mám třetinový výkon.do pole má velkej traktor na vrch to je jasný. Proto se taky původně velké traktory kupovali, na těžkou polní práci.
TomášJ.   16.01.2015 18:05:51
Honzo já to chápu, jenže i kdyby měl ten návěs 23m3 objem, tak prostě vezeš o 80kg/m3 těžší měrnou hmotnost, pokud bys vozil 120q a krampák 170q... o tohle mi šlo. Takže buď krampák vozí víc nebo ty míň smile Aby to odpovídalo, tak by ty místní giganty musely mít objem 27m3, což se mi moc nechce věřit (jsou zvýšený dost, ale nevím jestli až o tolik, pokud jo, tak to sedí)...27m3 to je objem Megy 20 s nástavkama.

Ps pro ostatní: řeč je konkrétně o těchto dvou návěsech: http://farmweb.cz/galerie/177/45180/550857.jpg
George8030   16.01.2015 22:39:53
Tyhle návěsy,o kterých se tu bavíte znám a co se týče odvezeného materiálu,tak na BB800 vozili skoro 2x tolik, než na tom "malém". Ano velkej traktor si vezme víc litrů, ale taky odveze nepoměrně víc a nepočítám to,že se takové traktory s takovým návěsem otočí na danné trase podstatně méněkrát. Na to,aby se daná výměra sklidila. Pokud jsem velký podnik 2500ha a více, nepřemýšlel bych o takových malých návěsech, pokud dovedu prakticky vykompenzovat práci velkého traktoru pole x doprava. Pak vidíte v takových velkých podnikách, jak lítají trambusy, 110. Liazky (což je ještě dobrý po silnici), traktory s bednama, 1 osé návěsy a jezdí jich tam,že na prstech rukou je nespočítáte a stejně pak je uhoní 550hp řezačka na vzdálenost cca 15km. Do tandemů dávají slabší traktory, které s tím plným návěsem do kopců prostě nelezou, matesy tak nějak, čas si vykompenzují s prázdnou fůrou zpět na pole. Traktory nepopoženete ani za nic. tak otázka,co je lepší? Mít využité velké traktory s velkýma návěsama, které odvezou nepoměrně více materiálu najednou, a nechat je pracovat a nebo honit linku neekonomicky, mít tam odvozu jak máku, stejně nestíhat. smile
Radek 8250   17.01.2015 16:18:21
Honza.S2 Mě osobně to hodně překvapuje, že se vyrábějí traktory a především tyhle velké na "sklad" Ať si říká kdo chce co chce, tak skladový traktor v profesionálním zemědělství prostě nefunguje na 100% Je to prostě jenom ukvapená koupě. smile
Honza.S2   17.01.2015 21:04:58
Však kromě prodejců nikdo skladovku nikomu nenutísmile A ani ten prodejce pokud je rozumnej ne. Kdykoliv jsem něco takhle rozebíral, tak většinou byl rozdíl v pneumatikách, osvětlení, GPS a čelním TBZ. V případě toho bych si musel 3/4 roku počkat, což už bych třeba vydržel, než si nechat nacpat to co se zrovna někomu hodí do krámu.
Radek 8250   17.01.2015 22:14:03
Honza.S2 Přesně jak píšeš. Nevím no podle mě není problém klidně i toho 3/4 roku počkat, protože se mi nezdá, že by někdo přišel a řekl "zítra koupíme traktor" To je věc, která se plánuje tzv. plánované hospodářství. smile
George8030   18.01.2015 11:14:11
Radek 8250, Honza.S2: Pánové souhlasim s Váma, bohužel to takhle dneska z 95% nefunguje. smile Ono objednat si svůj traktor, dle svého je pěkná věc, můžu u Fendta říct,že tam rozhodně 3/4 roku nečekáte. cca 3 měsíce.
Bohužel většina lidí, kteří rozhodují o nákupu traktoru,tak spíš kouká na skladové traktory a nejlépe předváděcí, kde je ještě zvýhodněná cena za najeté mth (u nás cca traktory do 500mth, vyjímečně víc) Snažíme se traktory i na sklad objednávat v takové specifikaci,aby to v drtivé většině vyhovovalo, bohužel né vždy se trefíme samozřejmě. A ono vzít si skladovku, je tam i třeba lepší kurz a ono koruna rozdílů na euru Vám to u velkého traktoru udělá 200tis kč. Já sám za sebe nabízím převážně lidem si objednat svůj traktor, bohužel toho nevyužívají. Samozřejmě když chtějí řešit daný model,tak jim nabídnu i co máme na skladu, specifikace a možnosti,co jde a nejde dodělat a buď se dohodneme či né. smile
edit: Jinak ono dneska nákup traktorů, když už se podnik rozhodne pro tu či onu značku stroje, sám to znám z vlastní zkušenosti, ředitelé, mechanizátoři se rozhodují dlouho, když to řeknu, a nemyslím to zle,ale jak to je, tak jakoby Vás natahovali,zda koupí či nekoupí a pak se rozmyslí,že to chtěji bezpodmínečně na jaro a on je začátek března, tak co člověku pak zbyde? smile
Milda11   18.01.2015 11:33:46
Ta doba, kdy se uvažovalo o nákupu techniky třeba rok dva dopředu je nenávratně pryč.. Samozřejmě existují vyjímky,většinou se řeší vše dle provozu a hned.. Něco se pokazí, nejde opravit atd tak se koupí hned.. Hlavní kriterium je v devadesáti procentech cena, nějaká přízeň ke značce nebo to jestli daný stroj na dvoře jezdí... Samozřejmě rozhodují i zkušeností sousedů,ale to je spíš minimum.... Za claasu byl tzv freekauf, největší slevy při nákupu do konce listopadu s dodávkou strojů jaro (řezačky) těsně přede žněma kombajny... Dneska podle zkušeností co mám, podepíše nový kombajn s dodávkou za půl roku leda šílenec!!! Prodejci by samozřejmě všichni rádi objednávali nové stroje do výroby, aby nemuseli mít skladové stroje, které jsou třeba hůř prodejné, protože to co je pro jednoho rozhodnutí o koupi, jsou pro druhého vyhozené peníze!! Hlavně ve skladové technice visí strašně moc peněz. Je to velké riziko. Každý má možnost si vybrat a na lepší cenu slyší všichni a ta často bývá u skladové techniky lepší.. Pokud nejsou nějaké dramatické změny ve výbavě, nebo nezahapruje kurz, to pak postrádá smysl!
GTA   18.01.2015 12:25:53
To Radek: S tím tvým "plánovaným hospodářstvím" to zase nebude tak jednoduché, zvlášť v zemědělství.... Co takové počasí třeba, může být sucho v tvé oblasti, přijde ti třeba dva roky po sobě slabá úroda, k tomu může ještě klesnout výkupní cena a celé plánování jde jaksi do háje, když utržíš houby.

A naopak, budeš mít v sezoně výborný výnosy, prodáš za dobrou cenu a co pak s tím ziskem? Odevzdáš to na daních nebo radši investuješ?

Plánovat se jistě musí, pokud možno vytvářet nějaké rezervy atd., ale období pětiletek máme už nějaký ten pátek za sebou. smile
Zetor   18.01.2015 12:27:18
Psal jsem to tu už několikrát, v dopravě je vždy lepší souprava menšího návěsu a slabšího traktoru. Za předpokladu, že souprava je bezpečná a vyjede kam musí.

Viděl jsem výsledky jednoho neoficiálního měření v traktorové dopravě, kdy různé traktory tahaly stejný návěs po stejné trase. Byl to návěs 6,5m dlouhá korba s 18t nákladu. Zajímavé bylo srovnání 150k traktoru a 390k traktoru. Ten slabší dojel (úsek 50km jen po silnici různým terénem) o 11 minut později s téměř o 30 l/100 km nižší spotřebou a o téměř 1,5 l/t nižší spotřebou. Taková pro mnohé slabá souprava ušetří za rok při 10 000 tunách asi 450 tisíc. Za 10 let provozu zaplatí traktor i návěs.

Samozřejmě něco je ideální stav, a něco realita. Někde jezdí to, co právě stojí na dvoře. Ale v dopravě se dají ušetřit velké peníze, jen se musí vědět kde. Podle mě je lepší řešit to slabším traktorem a raději ho pořádně dotížit a dát mu dobré obutí, pokud má problémy vyjet. Ale vždy v rámci dostatečné bezpečnosti.
TomášJ.   18.01.2015 15:55:05
to Zetor - a existuje nějaká nákladová analýza toho, zda je teda lepší použít dejme tomu 3velký traktory s velkejma návěsama a naproti tomu 6-7 menších? Nejde se tam přeci dívat jenom na tu spotřebu... je jasný, že v tom, cos napsal, máš pravdu, ale v kolika těch lepších podnicích vidíš to, že maj dva stejný návěsy a jeden tahá 150k traktor a druhej 350k traktor... pokud tam o tom trochu přemýšlejí, bude to vypadat nejspíš jako na příkladu, který se tu řeší... a v tomhle případě by mě teda zajamalo co je lepší?

Když to opět vezmu na příkladu místního podniku, tak jeden BB 800 s MF 8680 odveze na jednu otočku přibližně tolik co JD 6520 s ZDT Gigant + JD 5820 s ifákem. Ti dva možná vezmou o malinko víc, ale jsou to dva traktory, dvě obsluhy atd. atd. Co s těma lidma v zimě, jakou jim dát práci, když není co dělat apod... i tyhle náklady je potřeba pak počítat, si teda myslím já smile

Třeba by bylo zajímavý zjistit i to, co se vyplatí na jakou vzdálenost použít. Třeba letos měl zmiňovaný podnik jetele a GPS-ky zasety i 17,5 km od jam. Tzn. jedna otočka nějakých 35 km. (hlavně tu nikdo neřešte, proč tak daleko - agronom ví co dělá a plodiny prostě střídá pravidelně, tak jak má a jámy se blíž posunout nedají) Tam je přeci lepší, abych toho odvez najednou co nejvíc nebo není? Když mi pak jede dejme tomu zmiňovaný JD 5820 17,5 km pro plivanec jetele a pak zas letí zpět, tak to asi úplně efektivní nebude i když spálí polovinu nafty... na druhou stranu ale, pak můžu vozit i 1 km od jam a tam se asi zase nákladově o dost víc vyplatí tam poslat ty menší traktory nebo ne? smile
Milda11   18.01.2015 16:17:51
Zeptejte se službařů čím jezdí a budete mít jasno hned..... Není důležitý jen objem,ale taky rychlost.... Pokud dobře dovážím traktor a mám správný tlak v pneu dokážu rychle a levně vozit traktorem o výkonu 240-260ps tří osý návěs o celkové hmotnosti 30 tun....
Zetor   18.01.2015 17:16:13
Nevím, jestli něco takového existuje. Ale nemyslel jsem použt devítituny ale normální tandemové návěsy.

Ale tři tridemy ti nikdy nenahradí 6 - 7 menších normálních návěsů. Objemově ti 8 tandemů dokáže nahradit 7 tridemů. To co odvezou 3 "malý" tridemy, tak ti odvezou 4 tandemy jako nicsmile

Ideální soupravu do dopravy si představuji jako 160 - 180k traktor a velký tandemsmile
Radek 8250   18.01.2015 17:19:35
Službaře bych do toho moc nemotal. Tam jsou jiné priority. Např. jim je jedno jak hodně vám utuží půdu.
cendar   18.01.2015 17:56:53
Ano, např. Jasno má linku složenou z lehkých žlutých střel a obrovských tridemů, to je perfektní linka, ale do ideálních podmínek! Na suché půdě či na silnici s příznivým profilem trasy bude s tridemem slušně pelášit i 180 - 200 k traktor. Ale jakmile příjde mokro, bude malým vítězstvím dostat plný návěs z pole...
Krucemburk navíc hospodaří na vysočině, nejsou tam zas takové kopce (Tomáši, prosím, neukamenuj mne smile), okolo Ždírce je v podstatě rovina, i když dál již zasahují Železné hory, ale Agro Měřín se v okolí Rokytna či Studnic potýká s relativně podobnými či občas i horšími podmínkami a taky mají v dopravě "těžkou řadu" traktorů. Proč? Přijde kopec či mokro, nedejbože obojí, a v konečném důsledku budete rádi za každého koně pod kapotou a správně dotížený traktor.
Když se budeme bavit o "lehkém" materiálu, který bude odvážen, je menší traktor s velkým tandemem ideální volbou. Ale ať mi nikdo netvrdí, že se při žních takovýto vůz nebude přetěžovat. Všichni moc dobře víme, jak to funguje. Dokud před podnikem nebudou stát příslušníci s mobilními váhami, nic se nezmění. A díky tomu se mi zdá tridem "univerzálnější", má nápavu navíc a ne zas o tolik větší objem (tedy lepší nápravový tlak na podložku). A k tomu univerzální lehký traktor, který v případě potřeby dotížím. A v tom dnes vidím největší problém, dnešní kolové traktory (magnum, T8, JD8R, axion 900, nevím jak je na tom tento MF, techničák jsem neviděl), to je až neskutečná pohotovostní hmotnost!
A pokud chcete maximálně využít limity legislativy, kde je pořád onen zakopaný pes v 2,5 násobku hmotnosti tažného prostředku, musíte jít do 6ti náprav a celkové 48 tun, ideálně se dvěma návěsy. na druhou sranu, návěs typu "siga duo" s točnou apod. náš právní systém nezná, ale to už je trochu jiná debata...
Takže když to schrneme, tažný prostředek, pneumatiky, správná velikost vozu i celé linky, teoretická univerzálnost soupravy, geografické podmínky, hospodaření s půdním profilem v daném podniku kontra ekonomika provozu. Vybrat správně techniku není jednoduché...
O obrovské důležitosti mezikusu mezi volantem a sedačkou se zmiňovat nebudu, to je samozřejmost smile
Patrik Chromý   18.01.2015 18:06:16
Pár čísel do diskuze:
Traktor Claas Axion 840 CMATIC (st. model)+ cisterna Fliegl VFW 25000
Přejezd Lesonice-Jetřichovec, 94 km za jednou 45 l a jednou za 55 l. Hrál jsem si s nastavením převodovky, proto ten rozdíl. Ještě dodám váha soupravy je 17,5 t.
V provozuje se to nedá říct jednoznačně, ale spotřeba se pohybuje od 11-15 l / mth. Což je 1,5 t/l. Váha soupravy je 40 t, protože vozím vždy o něco víc. Naschvál. A konečný údaj spotřeba 92,6 l / 100 km. Claas Axion 810 CEBIS (nový model) + Annaburger HTS 24.27 Váha 37,5 t. Spotřeba maximálně - 1 l / mth. Snad sem na nic nezapoměl.

smile
Zetor   18.01.2015 18:21:13
To Patrik Chromý: Docela by mě zajímalo, kolik z těch 17,5 tuny je traktor?
Patrik Chromý   18.01.2015 18:32:38
Abych se přiznal, tak jsem to nevážil. Ale podle prospektu by měl mít Fliegl 7,5 t. Mám za to, že je o něco těžší. Traktor totiž určitě neváží 10 t. Ve předu žádný závaží, vzadu v každým kole po 300 kg. Pneumatiky 600/710 Conti. Pokusím se to ale zjistit přesně a doplním to zde.
TomášJ.   18.01.2015 18:51:17
to Zetor - jj, tak to je potom jasný, já to porovnával právě s těma ifákama co se používají v místních podmínkách... A taky jsem tu výše psal, že k nám považuju za asi nejlepší kombinaci traktor s variem kolem těch 230-250k a tandemem velikosti co tu popisuješ smile Všechno větší i menší už není úplně ono.

to cendar - tak jako jasně, hory jako třeba Jeseníky tu fakt nejsou smile Pořád je to jenom vrchovina. Bavíme se tu o věčným ježdění do kopce z kopce, ne dlouhý kopce, ale krátký a prudký. Co jsem se díval do map, tak asi nejdelší, kde jezdí Krucemburk bude kopec 3km s převýšením 135 metrů s tím, že jsou tam dvě prudký stoupání, mezi kterými je takřka víc jak kilometr relativní rovina. Porovnám-li to třeba se Slavíkovem, tak ti to mají v tomhle ohledu daleko horší, Maleč nebo Bradlo taky, ti jsou už přímo v Železnejch Horách, Krucemburk tam zasahuje okrajově.

Okolo Studnic je asi nejhorší kopec z Hlinska na Jeníkov - nevím zda ho Měřín jezdí nebo ne.. Krucemburk, má hromady polností okolo Hlinska, Jeníkova, Kameniček, Dědový, Kladna - takže tenhle kopec jezděj poměrně často a tam je ten výkon většího traktoru fakt extrémně znát. Počítám, že Měřín asi tyhle trasy nejezdí a jezdíte pak okolo Hamrů na Vortovou, Herálec apod. nebo to berete taky přes Jeníkov na Kameničky atd.?? smile
cendar   18.01.2015 20:08:39
Tomáši, vystihl jsi to: z kopce do kopce... Ale když jsme u toho, kdo z výrobců krom Fendtu a Case je schopen na svoje traktory dodat motorovou brzdu?
Co se týče stálých tras, tak nevím, nejsem zaměstnancem měřínských...
smile
TomášJ.   18.01.2015 20:28:54
NH i MF by měli být schopní jí dodat taky. Přiznám se ale, že jsem jí v MF ještě nikdy neviděl. V NH ano smile
klaun   18.01.2015 20:32:09
valtra též nabízí motorovou brzdusmile
Jakub Herot   18.01.2015 20:38:39
No motorová brzda je opravdu užitečná věc a do dopravy by to měl být základní vybavení traktorů. Mám ji na fendu 516(koupený jako skladový a vůbec mě to netrátpí smile to co bylo potřeba dodělat se tam dodělalo a byl za starý kurzsmile takže asi 250-300 tis rozdíl) a hojně ji využívám. Divím se že není ve více traktorech.
A jen tak na okraj fendt je ŠPICAsmile smile
Dragy   18.01.2015 20:44:22
Já osobně jezdím na NH T7.260 byl také skladový a motorovou brzdu tam màmsmile smile
Honza.S2   19.01.2015 10:54:03
U plynulé převodovky bych o tom vůbec nepřemýšlel. Pokud bych si nechtěl přetočit motor, což není problém při zpomalení.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011692047119141.s