Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Foto bez exifu.
SOUKENKA   17.09.2008 22:28:23
Tak tam je pěkná atmosféra mezi těma fendtama smile
HUGO   19.09.2008 18:48:24
když se dívám na toho malýho na kraji, říkám si, když to zvládá tenhle proč se unás do návěsů podobný velikosti zapřahaj traktory vysoko nad 200 koni...smile
George8030   19.09.2008 19:14:57
to HUGO: řekl bych,že u nás je to spíš kvůli hmotnostem traktorů,aby byla splněna vyhláška o 2,5x větší hmotnosti taženého prostředku. ale víc by nám mohl říct někdo,kdo se timhle přímo zajímásmile ... protože mam za to,že Německo a Rakousko maji tyhle podmínky poněkud jiné
mar   20.09.2008 07:27:21
to nevím jaké jsou normy v Německu ale někteří to dělají tak že si kola od traktoru napustí voudousmile
Martin Hruška   20.09.2008 15:50:24
Rád bych odpověděl na několik otázek. V Německu platí, že souprava by neměla překročit 40 tun. V praxi tedy vůz o celkové hmotnosti 33 t (senážní vůz) bude agregován s traktorem o hmotnosti 7 t (Fendt 820).
Díky použitému typu náprav a kol mají vozy Annaburger velmi malý valivý odpor. Na farmwebu byl vyfoce návěs HTS 29.12s traktorem 170 k. Traktor si s vozem dobře poradí. Podobné kombinace můžete vidět v Německu běžně.
Jen u nás je u některých firem vidět různé "silné kombinace" jako Fendt 930 a Mega 20. Těchto obrázků je na FW vidět každý týden několik.
Důležité je jak lehce se daný typ danné značky táhne, jaké má pneu (22,5" nebo 26,5") a jakou má potom traktor spotřebu. Já osobně se kloním v dopravě spíše k traktorům okolo 190-200 k ,jako je Fendt 818-820,Case IH CVX 170-195 , John Deere 7530.
cocik007   21.09.2008 11:15:36
to Martin Hruška: Když jsem si přečetl Vaši zprávu, nedalo mi to nepustit do světa zkušenosti z mého okolí. V podniku, který obhospodařuje pole v mém bydlišti preferují techniku traktory CASE a návěsy ZDT, ovšem z důvodu závěsu
- tahají návěs MEGA20 za MX 280 (v závěsu K80) a návěs MEGA 13 (tuším, že je jeho označení) ze MX 285!!! (v klasickém spodním závěsu). Na druhou stranu musím podotknout, že jsou u nás místy celkem prudké svahy a neviděl jsem, že by měl traktor o takovémto výkonu potíže s těmito návěsy. Chtěl bych se proto zeptat jestli není v té dopravě lepší mít rezervu ještě pár koníků navíc..... Předem děkuji za odpověď a objasnění.
Martin Hruška   21.09.2008 11:48:09
Pro cocik 007: Občas nesmyslnou agregaci jsem měl na mysli. Každý výrobce dává na vozy určité nápravy a určitá kola. Ty vozy pak mají buď malý tahový odpor, to znamená, že se táhnou lehce, nebo větší a proto se musí dát větší traktor.
Čím větší kolo se dá na návěs, tím menší valivý odpor. To samé platí u radiálních gum o tlaku v pneu a nosnosti. na poli je lepší nižší tlak, na silnici vyšší.
Protože některé návěsové firmy dávají na vozy ty pneumatiky jaké dávají, je třeba občas dát silnější traktor. Pokud na Farmwebu vidím Megu 20 se gumami od Tatry s 9 bary, pak je odpor na poli daleko větší než u diagonálních kol. Na silnici pak bude nižší. Vše je taky o spotřebě. Traktory kategorie 280 k budou mít větší spotřebu než traktory 200 k.
V Měříně nám jezdí několik tridemů Annaburger s traktory 220-230 k a nikdo si zatím nestěžuje, že by to nezvládaly.
Je to na dlouhou diskuzi, ale časem se budou šéfové podniků zajímat taky o něco jiného než je cena stroje. Spotřeba a velikost agregovaného traktoru jsou taky důležité faktory ekonomiky podniku.
Zetor   21.09.2008 12:23:49
To cocik: Myslím, že je jasné, že silnější agregovaný traktor nám zvýší výkon soupravy (vyšší průměrná rychlost) tím, že má více koní na překonání překážek (kopců). Výkon je tím vyšší, čím kopcovitější je terén. Ovšem to vše je vykoupeno vyšší spotřebou. Notoricky známá souprava ze Skalska JCB Fasrac 3220 a tridem Annaburger má smysl v relativně rovinaté oblasti Mladoboleslavska, kde Fastrac může uplatnit svou přednost, kterou je vysoká rychlost. Kdyby jste stejnou soupravu spřáhli v Rostěnicích, výkon by byl mnohem menší v těch šílenejch kopcích. Zde už má smysl třeba 8530ka. Spotřeba by byla vyšší, ale výkon také. Chce to používat cit, a hlavně se nad tím zamýšlet.

Nutno říct, že v oblasti působnosti pana Metzgera byla krajina totálně rovná, potom stačí i takové traktory. Kdyby jezdil v kopcích, určitě by použil větší. A to jednak z důvodu vyšší rychlosti, ale také bezpečnosti. Inu svah je svah.

Na závěr jeden případ z Kačiny. Byl jsem svědkem senážování, odvážely tři Megy 20 agregované s Fendty 930,926 a Casem IH MXM 190. Rozdíl ve výkonu souprav byl téměř nulový. Proč? Protože se vozilo ani né kilometr, a na takové vzdálenosti Fendt nestačil využít svojí rychlost. Byla to rovina, tudíž ani vyšší výkon nenašel uplatnění. Ve výkonu souprav nebyl rozdíl, ale když ráno jely traktory tankovat, tak tam asi rozdíl byl nemalý. Bylo by velice zajímavé na podobném principu udělat měření s pořádnými výsledky.
Petr   21.09.2008 14:21:03
Tak nevím, ale celý problém s vhodnou agregací tratorů do tridemů, tandemů atd. bych řešil trochu jinak. Už dlouho se divím, že neexistuje něco jako univerzální nosič nádstaveb (třeba od Annaburgeru). Byla by to kombinace nákladního automobilu s prvky traktoru. Tento systém by měl několik nesporných výhod např: nižší spotřeba a vyšší rychlost než traktor -třeba díky vhodnému obutí s dohušťováním. Tím bych vyřešil většinu dopravy v podniku a traktor bych nechal výhradně pro polní práce. Stejně ve většině firem jsou traktory stabilně agregovány s nějakým vozem a do polních prací skoro nezasahují. A to nemluvím o službařích!!.... ale zpět na zem....tohle je jen malá vize do budoucna.smile
verek   21.09.2008 14:33:01
Petr:Ale náklaďák není tak univerzální jako traktor.A ta pojistka je taky nělde jinde.A to neřeším placení mýtného.
Dále pak objem korby.Pokud nepošleš na pole TIRák tak nemáš šanci mít takový objem, jak tyhle tridémy.Jedině Auto s vlekem ale zase : Neujede v horších podmínkách a hůř se manipuluje s vlekem.
chomyz   21.09.2008 14:56:02
Bodejť by nebylo na fóru mrtvo, když veškerá diskuze se vede tady...smile
to Petr: Obávám se, že tahle vize je úplné sci-fi. Pominu-li technickou otázku řešení, tak už jen kvůli každoroční STK, poplatkům, tachografům a profesákůmsmile
to Zetor: Samozřejmě jde o to, jak zásadní je rozdíl ve spotřebě a jak zásadní v rychlosti. Dle mého soudu zatím nej-testy traktorů v dopravě, které v 2. polovině 90. let dělaly MZLU a SDZT ukázaly někdy dost šokující výsledky. Jezdilo se sice jen po silnicích, ale v dost velkých kopcích a vždy se stejným návěsem.(zezačátku HTS 140, pak Golem17-předchůdce Megy 25). Podrobnosti teď nebudu dohledávat, ale rozdíl mezi tehdy nejslabším a nejsilnějším traktorem (Case MX-135 vs. JD 8300) byl v prům. rychlosti na celé trase 5km/h ve prospěch JD a ve spotřebě 16 l/100km ve prospěch Case.... Na krátkých trasách typu odvozu siláže jsou rozdíly ve výkonu dané výkonem motoru zanedbatelné, rozhodující je tonáž, a výkonný motor si tu hodinovou spotřebu vezme, proto by měl mít pořádné zatížení - odpovídající návěs.
A co se týká pneumatik - to je u návěsů ve vztahu k lehkotažnosti opravdu alfa a omega. Na silnici se jede s pneu 445 o kvalt výš než se 560, na poli naopak, jednoosý fekál 9kubíků máme na pneu 850-30,5, doufali jsme že ho utáhne Z10540 a nakonec s ním bez problémů jezdí Z-6441smile
Petr   21.09.2008 15:14:54
To verek: Tohle by byl speciál čistě pro zemědělské podniky a služby pro dopravu "z pole domů" a naopak, mýtné bych sem vůbec netahal. S trochou nadsázky si představ třeba tandem podvozek, na kterém by jsi měnil nádstavby (překladač, rozmetadlo, cisterna atd.) akorát, že to bude samojízdné, rychlé na silnici a zároveň dostupné i do ztížených polních podmínek.smile
Petr   21.09.2008 15:30:01
To chomyz: Proč sci-fi? Co se týká poplatků, tachografů atd. Přece v neměcku a myslím, že od letošního roku i u nás jezdí nákladní automobil Man speciálně upravený pro zemědělství. A co se týká přímo konstrukce, vzdáleně by to mohlo připomínat Holmera Terra Variant, i když do detailů raději zabíhat nebudu. Ale pro Boha (že se rouhám)!! Tohle přece není žádná utopie nebo sci-fi! Jsou horší věci, například kdo by před 30 lety řekl, že traktory dnes budou běžně řídit satelity...málokdo, nejspíš nikdo!!
chomyz   21.09.2008 15:34:57
to Petr: Nechci to zde dál pitvat, opravdu nejsme na fóru, ale - myslíš že ten zemědělský Man nemá tachograf, nebo že má nějaké zásadní úlevy co se týká STK, poplatků či profesáku??? A Německo radši nezmińovat, tam je to co se předpisů týká dost zajímavé a drsné pro traktory v nadpodnikovém využití...A to sci-fi jsem nemyslel v žádném případě technicky, ale legislativně!smile
Martin Hruška   22.09.2008 08:40:54
Rád bych se vyjádřil k MANu a zemědělské dopravě, která tady zazněla. Blíže k praxi má Chomyz. Dva MANy celková hmotnost 13 t , které jsme jako první firma v ČR dodaly jako speciály do zemědělství , jsou určeny pro práci s rozmetadly Gustrower s objemem zásobníku 5-6 m3, tedy nosnost do 7 t. Digitální tachografy auta mají, tedy i STK kontolu. MOmentálně jednáme o speciálu na vápnění o celkové hmotnosti 18 t na dvou nápravách. I tady je ale nosnost max.10 t.
Další problém jsou pneumatiky, kdy univerzály 445 mm vyhovují celkové hmotnosti 13 t, u speciálu na pole musíme jít již na 600 mm. Zde jen některé gumy a disky vyhovují celkové šířce 2,55 m , kde není potřeba vyjímka z nadrozměru. u širších vozů se snižuje rychlost díky flotačním gumám z 80 km na 50 km.
U třínápravových vozů je rovněž nosnost nástavby limitující a problém gum a schválení je trochu problém. Tato auta jsou naprostými speciály, které jsou upravovány speciálními úpravci , tedy i značně dražší než normální produkce. Nemám nic proti nákladním vozům,když se ale prakticky zajímám o nástavby, nosnosti a povolení, dostávám se do řady problémů, které u závěsné techniky nenajdu, díky rychlosti 40 km/h a odlišným požadavkům vyhlášek.
Obecně jsou velké rozdíly v "lehkosti" tahání různých návěsů a taky ve spotřebě. Problém je ,že o tuto věc se zajímá jen málo zákazníků, většinu zajímá jen cena stroje a neuvědomí si ,že opotřebení stroje a spotřeba dělají taky podstatnou položku v nákladech v průběhu 3 let.
Taky zde platí, čím lehčí traktor, tím nižší spotřeba. Proto tolik oblíbená řada traktorů okolo 200 k (Fendt 820,Case IH CVX 195, John Deere 7530).
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.011842966079712.s