Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: Canon Canon DIGITAL IXUS 80 IS, clona: f/9.0, ISO: 80, 1/200s


Tuto fotografii hodnotilo 13 lidí.
téesák   23.02.2011 17:35:51
mužu se zeptat jestli je nějak omezenej počet náprav který mužu tahat když nepřesáhnu dýlku 22 metrů?
skritekvojteska   23.02.2011 18:54:36
Počet náprav není omezený,8t na nápravu a max. délka soupravy 18,6m.22m to je souprava s dvěma vleky.
alda   23.02.2011 19:36:57
Myslím, že Sigy nebo Dolly a všelijaké ty vozíky se kterýma se teď roztrhl pytel mají velkou budoucnostsmile jízdní vlastnosti jsou parádní a nedají se s návěsem srovnatsmile
Další velké plus je pořizovací cena.
Dolly nová z Polska kolem 300-350tis. a návěs starší u nás 40-50m3 taky něco kolem 300tis, takže tu máme za 600tis výborný návěs na "cestu" do pole samozřejmě nenísmile
Když se zkombinuje z překládacím vozem, tato linka je velice efektivnísmile
Další využití je i u bioplynových stanicích, kdy zapřáhne starší aut. cisternu a vozí fugát do zásobníků na poli, odkud se zapravuje kejdovačemsmile
AGROFARM   23.02.2011 20:44:54
S návěsem obutým na širokých pneu s ráfkem 26,5" ať už dvou nebo třinapravovým, ve spojení se Sigou nebo Dolly můžeš určitě jezdit i po poli. U německých zemědělců, běžný dopravní prostředek při odvozu silážní kukuřice na bioplynové stanice.smile
Zetor   23.02.2011 20:58:33
Ještě jsem na té točně neviděl 600 ky gumy, ani si nejsem jist, zda-li se tam vejdou... A navíc, obout to na pořádný kola, to je 10 pneumatik... Krát 50 000 a už mám cenu celé hračky. Tohle naplnit siláží a pak s tím vybrat nějaký močál, tak to by mě zajímalo čím to dostanu ven. Ideálem by byly dofuky na kolech, ale těch 5 náprav už by byl docela záhul a navíc na dvou různých místech.

Jinak je to hezký, z výše popsaných důvodů, ale pouze dělená doprava. Zaráží mě však, že se tu stále vyskytují jen dva systémy. V Jevišovicích to bylo již před několika lety, ale od té doby o tom není slyšet a ani v rámci Jevišovic se to moc nerozšířilo.... Tak si říkám, jestli to nemá ještě nějaký vady...smile
stenlynko   23.02.2011 21:02:48
tak ako píše Zetor, 600-ky gumy s diskami, pekná cena, navysše, 600-ky na točne vidieť nie je, ale čo náves? tam sa to nevlezie tak, aby to vytŕčalo spod rámu, takisto priemer, to sa dá doladiť pružením, ale na pole by to nebolo
TomDuba   24.02.2011 18:19:55
to Zetor: Asi čirá náhoda tomu chtěla, že zrovna dnes odpoledne jsem viděl 2 Fastracky od služeb Hátle projíždět Novým Městem n. Metují právě se Sigami a návěsy při přepravě hranatejch balíků. Takže min. další dvě jezdí po republice.smile
alda   24.02.2011 18:36:07
to Zetor: Já to trochu špatně formuloval v Polsku se to docela rozmáhásmile
a samozřejmě jsem myslel dělenou dopravusmile
Chtěl bych se tě zeptat, která varianta je podle tebe lepší, když vozím asi 90% nákladu na silnicích (svoz cukrové řepy, ve žních z pole do výkupu a na středisko) do 10kmsmile
Jestli traktorový návěs na flotačních gumách, kdy pneu stojí hodně peněz, anebo výše zmiňovaná Siga anebo Dolly, která je obutá na cenově lepších klasických kamiónových gumách , které vydrží opravdu hodně a jak už jsem psal i pořizovací hodnota je někde jinde oproti klasickému návěsusmile

alda   24.02.2011 19:04:41
Doufám, že mi Zdeněk nedá nějaký ten stopsmile

http://www.mega-nysa.pl/284/

http://www.wielton.com.pl/?pid=200&ppid=192

http://www.mega-nysa.pl/337/
Martin Hruška   24.02.2011 22:18:31
Velice zajímavá diskuze se spoustou zajímavých, ale mnohdy nepřesných názorů.

Začnu posledním příspěvkem s odkazem na stránky polských výrobců. Nevím proč, ale aspoň u mně představují tyto firmy jen další "kopírující společnosti " bez vlastního nápadu. Oba dva podvozky jsou "inspirovány "podvozkem Siga-Duo, který si pravděpodobně firma Siga-Nova nechávala dělat v Polsku. Dnes jsem schodou okolností dostal první Dolly od Krampe a když jsem koukal na provedení kolegů z Polska ,tak musím konstatovat, že to je "jiná liga " pokud jde o cenu, ale taky o výbavu a zpracování. To se ale každý musí přesvědčit sám na vlastní oči. První SIGU-Uno přivezla do ČR naše firma pro Agrodružstvo Jevišovice, kde byl naším spolupracovníkem v tomto obchodě kolega Chomyz. Mezitím firma Siga-Nova již 3 x vyhlásila konkurz a její majitel se pořád snaží něco vymýšlet. Nyní si ale myslím, že už je to na hraně. Již na podzim nedostal jeden zákazník od této firmy objednaný stroj.
Jinak v průběhu dvou let jsem se setkal s minimálně 2-3 Siga-Duo, jedna z nich neměla celý rok technický průkaz. Je otázkou co s touto firmou bude dál. Jinak majitel firmy Siga-Nova je bývalý konstruktér firmy Krampe, který odešel trochu ve zlém od firmy.

K pneumatikám a ježdění po silnici nebo po poli:

Dnes je každému jasné, že tyto točny jsou výhradně na silnici a né do pole. Ráfek 26,5"napůjde ani na návěs ani na točnu. Jsou dvě oblasti využití a to odvoz obilí nebo jiných materiálů, odvoz balíků z kraje pole nebo odvoz kejdy. Vždy je ale problematická otázka najíždění na pole. Když vidím oj do V u Polských návěsů a Siga tak si myslím své. Krampe má oj úzkou "jako proutek" oproti této verzi. Navíc tyto návěsy jsou s délkou přes 5 m podstatně delší než Dolly. Naše předváděcí Doly má navíc 500 mm široké Michelin Cargo X bib gumy.

Ten kdo chce a musí jezdit na pole je dnes odkázán jen na speciál s nízkotlakými pneu. To je již dnes jasné každému, kdo někdy jezdil s pneu 385/60-22,5" s 9 bary tlaku.

Otázka od Aldy která varianta je lepší je jednoduchá otázka. Na vzdálenost nad 8 km je levnější nákladní auto s tahačem. Točna je jen alternativa, ale spotřeba bude vždy větší u traktoru než u kamionu. To je fakt ověřený praxí.

Třeba ve východním Německu se tato verze moc neujala.

Ale je třeba dodat, že vše je na konkrétních podmínkách a možnostech firem a jejich vizích. Vždy je ale lepší si tuto technologii vyzkoušet s vlastním traktorem a pak posuzovat.
Zetor   24.02.2011 22:30:51
Tady jsem trochu pozapomněl odpovědět.

Pokud se jedná o podnik bez živočišné výroby (tzn. žádná senáž, siláž), tak na tu vzdálenost a strukturu doprava "kamionová". Dávám to do úvozovek, protože tím myslím tyto velké vany, silniční gumy apod. To jestli to tahá traktor nebo kamion je věc jiná. Pokud nejsou vzdálenosti na smysluplné živení kamionu, tak pak souhasím s použitím traktorů jako tahačů, za předpokladu, že mi nechybí v poli (což asi je ošetřené).

Pokud by byla nutnost občas na to pole vjet, pak se mi líbí systém, který vedou Dánové. Výměnné systémy na sedlových návěsech. Tzn. z kamionového návěsu sundám korbu a hodím ji na traktorový podvozek s flotačníma pneumatikama.

Poslední věc je provozuschopnost a manévrovatelnost té Sigy a návěsu. První si netroufnu odhadnout, druhé si asi každý zákazník promyslí před koupí. On je problém se na některé pole dostat i s tříosým návěsem.

Jinak v nějaké rozumné míře se mi líbilo využívání dvou přívěsů za sebou, ať už kamionových či repasovaných devítitun. Na rozumné vzdálenosti to je cenově zajímavá alternativa.
alda   25.02.2011 08:45:07
To Martin Hruška: Tak každý kdo trochu dělá do zemědělství asi ví, že provozovat traktor na cestě není levná záležitostsmile
No na druhou stranu když mám dneska v podniku třeba euro5 euro3 a euro1 tak vidím ten propastný rozdíl v mýtnémsmile a bude hůř až se bude platit na jedničkách a časem i dvojkách a trojkách tak to bude hrob pro Matesy a Tatry a doprava se ještě více prodražísmile
A ještě jeden problém: AETR a kartové tachografysmile
chomyz   25.02.2011 16:53:48
to alda: máte na té dolly vlastní hydrauliku nebo ten dlouhý mailer zvládne sám traktor?
Samozřejmě systém dolly se v tuzemských podmínkách rozšiřuje z mnoha důvodů dosti pomalu na rozdíl třeba od SRN, jednou ze zásadních výhod jak bylo uvedeno je možnost přepřáhnout (plato na balíky - na Znojemsku vím o 2ks, přívozka na kejdu - silo na cement nebo stará PHM- zatím hlavně v SRN, v budoucnu snad i podvál na převoz gumopásáků) atd. neb kamionových návěsů všech provedení je na trhu přehršel a za podstatně nižší ceny, než bývá zvykem v zemědělské branži. Co se týká pneu, tak v SRN se objevují i dvouosé dolly s dvouosými origo návěsy (Stapel, Kröger, Spannraft...) komplet obuté na cca 560/22,5 užívané i na poli (samozřejmě 26,5 tam nepůjdou), pokud se jedná o kombinaci 1+3nápravy objevuje se to spíš výjimečně, pole samozřejmě nemůže být hlavním hřištěm tohoto systému.
to Zetor: nerozšířilo se to do víc kusů (zatím) třeba proto, že by to neměl kdo tahat (i ten traktor co patří k té 1 dolly připravuje a seje, takže na dopravu má čas převážně jen ve žních a koncem podzimu) a protože gró kapacitní dopravy mají pořád na starost kamiony. S nájezdama na pole až tak zásadní problémy nevidím, ten kamion se tam taky nějak musí dostat, spíš je problém uvnitř jednotlivých farem kde obecně poloměry zákrut či vzdálenosti budov od sebe či sloupů uvnitř budov ve většině podniků nejsou dimenzovány na soudobou techniku. Jinak uvedu ještě 2 problémy legislativní, 1 technický a 1 finanční: neb legislativa samozřejmě je krapet pozadu, tak neplním to, že prostřední vozidlo soupravy má menší hmotnost než poslední a dále to, že je na posledním místě návěs - ale zatím nevím o žádných problémech konkrétně v této věci. Dále ten návěs za dolly nelze na rozdíl od autopřívěsů zatím přestavět na kategorii Ot (co jsem pochopil od člověka z Panavu se kterým řešívám přestavby vleků tak, že kategorie traktorový točnicový návěs neexistuje) takže ten návěs musí každoročně na velkou technickou na rozdíl od "traktorové" čtyřleté "na dvoře" což vidím jako problém hlavně pokud se užívá víc přepřahaných starších návěsů a konečně tím pádem většinou zůstává na tom návěsu i silniční daň (dle 2 daňových se kterými jsem to konzultoval ale zřejmě existuje možnost "osvobození" od daně pokud prokážu že dané IČO nevlastní žádný kamion-tahač a návěs je tedy užíván jen za traktorem...). Nicméně přes vše výše uvedené v tom pořád vidím jednu z nejperspektivnějších a investičně nejméně náročných cest ke snižování nákladů v traktorové dopravě.smile
alda   25.02.2011 17:21:23
to chomyz: máme tam náhon a vlastní nádrž a měnič 12V-24V takže můžeš zapřáhnout jakýkoliv autový návěs a nemusíš měnit žárovky, posuvnou točnu z traktoru a funkci předních měchů, kdy v případě špatného ujetí se měchy automaticky odpustí a ještě více dotíží traktorsmile
AGROFARM   25.02.2011 21:09:13
to chomyz: s tou točnou 1+3 máš pravdu. Když jsem to viděl u Němců, jak v tom má zapřeženou 60-kovou vanu, pneu 385/65-22,5 v kukuřici a táhne to Axion 850, tak jsem si hned říkal, že to je nějaká nouzovka, přitom jak se to zařezávalo. Ty pneu 560/22,5 budou určitě maximum. Dnes, jak jsem to hledal, tak jsem našel že tam dávají i 500/22,5. Ten větší ráfek 26,5 už by tam opravdu nešel, jak jsem psal. Už jenom z toho důvodu, že čím je kolo širší, tak tím to přesahuje šířku korby. U dopravce, co jsem jezdil, dostali nápad, že návěsy co jezdí do zahraničí (Kögel) a mají ojeté pneu (385/60-22,5) tak si vezmou kola z návěsů co jezdi kolem komína, jak se říká. Ty měly pneu 445/55-22,5 jaké pak bylo zklamání, když se vrátily z Německa s pěkně tučnou pokutou, že kola přesahují přes šířku návěsů. Pořizovací cena staršich návěsů +točna může být lákavá, ale má to pořád svá pro a pro ti, jak píšeš.smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0057690143585205.s