Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: NIKON CORPORATION NIKON D60, clona: f/8.0, ISO: 100, 1/250s, 45mm

Permonik   13.09.2013 15:25:00
Už jsem si zvykl že lišty MacDon vypadaji dost odlehčené, ale nějak postradam oj od vozíku? Nebo jak funguje tento patent?
Ondryk   13.09.2013 15:28:21
smile

To je "tříkolka" podvozek?
David Janda   13.09.2013 15:40:58
Dlouho jsem čekal kdo si toho první všimne, podíváte-li se pozorně tak vidíte že tam žádný podvozek pro lištu není, na tomto typu lišty je přídavné vybavení které umožní rozložení opěrných kol pod lištu a vznikne tak "vozík", stačí připojit už pouze oj.
Ondryk   13.09.2013 21:26:29
A to přídavné zařízení se sundává nebo kam se složí?smile
carrera.rapida   13.09.2013 21:47:21
nesmí se tady dávat odkazy takže jen napíšu že na YT.com je video jak to funguje - dej hledat Flex Draper Transport Kit
vojta2   13.09.2013 22:22:05
Zajímavé, ale když sem tak koukal na to video, tak než si ten vozejk postaví, tak to celkem dlouho trvá ,tak v čem je vlastně výhoda ? v ceně ?smile
Vojtěch   13.09.2013 22:37:50
to jsou původní "opěrné" kola, které jsou na MacDonu (když si to zákazník vyspecifikuje), jsou to vlastně na každé straně dvě kola (u nás se snad žádný MacDon s "dvoumontážemi" na stránách snad ještě nevyskytuje), které se vždy pro transport pomocí několika čepů v předu (na obrázku vlevo) povolí, přetáhne pod lištu a otočí směr jízdy a v zadu (na obrázku vpravo) rozdvojí, jedno rameno se protáhne pod lištou, začepuje a otočí, následně se připojí oj. Je to celkem jednoduché a rychlé řešení, jen nevím jak by to fungovalo v našich podmínkách, na delší přejezdy, např. pro službaře.
Floyd   13.09.2013 23:00:49
No ale rozhodně jde o praktickou záležitost. Když jsme letos fotili dvě AFX s MacDony, účastnili jsme se i přejezdu. U pole nebyl prostor, kde by se dala rozbalit lišta, takže obě mašiny musely vjet do řepky a lišty nasazovat přímo v porostu. Jak ten kus pole asi vypadal nemá cenu popisovat. ALE, aby se to pak vysekalo, musely se podvozky odtlačit na stranu (jeden kombajn zatím vysekal plac) a řeknu vám, že v pěti lidech jsme měli ve vlhkém poli problém s tím hnout kam jsme potřebovali. Jedlano se o podvozek ZDT určený pro cca 12m lištu.

Jasně, tohle řešení s přehazováním koleček mi nijak neulehčí motání se s dlouhou lištou v provozu, ale budu si moct dovolit "rozbalit" kombajn i na silnici (na hlavní asi ne, ale mezi Horní a Dolní v pohodě) a neničit si tak kus pole. A to není vůbec špatná myšlenka, i když to není hlavní záměr konstruktérů. Zvlášť v našich podmínkách kde jsou pole většinou menší a přejíždí se často, se tahle věc může dost hodit. Další věcí je vracení se pro podvozek kdo ví kam, tady ho mám vlastně pořád s sebou. smile
Jiri Rakus   14.09.2013 08:02:03
Tohle řešení je průlomové, jako každá novinka pár let bude trvat, než se všechny mouchy vychatají. třeba se časem dočkáme i složení z pracovní do transportní polohy hydraulicky, možná, že vymyslí i natáčecí zadní náprava, která se při práci zablokuje. Kombajnér vystoupí akorát odepnout kardan a hadice. Ušetření nákladu tam určitě bude (pokud výrobci si z toho neudělají zlatý dúl) Avšak tu největší výhodu bych viděl, jak již zde bylo zmíněno v rozložení lišty takřka na pětníku. Ti, co hospodaří v oblastí výskutu. hnědočechu ocení i to,že jim vozík nezmizí do dvou hodin smile. Oje přidrátuji na vlečku a mají klid.
Permonik   14.09.2013 08:56:10
Díky za info. Čekal jsem že se ty kola přední vytočí z pod lišty a budou fungovat tak jako je přídavné kolečka na MAcDon lištách. A zadní že se otočí kolem toho co je blíž a budou fungovat obdobně.
stalinrio   14.09.2013 10:05:51
No newim, to první video trvá 6 minut, za tu dobu mám u lexionu lištu dávno na vozíku a odjíždím. A toho skákání kolem toho - proti tomu je zajištění dvou čepů procházka růžovou zahradou (všechno zaprášený, nedej bože bláto - to budu po prvním složení vypadat jako dobytek)! Nehledě na to - když se podívám třeba na to oje tak bych chtěl vidět co to vydrží - do prvního nájezdu na pole v rejdu přes brázdu... :-( Argument s tím že to udělám na pětníku taky celkem nechápu - stejně musím z ojete odjet a přejet napíchnout lištu do pracovní polohy, takže úsporu místa nevidím. To druhý video je aspoň lepší v tom, že to skládá hydraulika, takže nebudu jak prase - jen je u toho napsáno "low speed", to by mě zajímalo co to znamená. To jako nemůžu jet s kombajnem po silnici naplno? Za mě palec dolů, protože mi to nepřijde dotažený do konce... :-)
Jakub Medera   15.09.2013 10:08:07
Jsem podobného názoru jako má stalinrio. Nedokážu si představit jak půjdou do děr zastrčit čepy když bude všechno zaprášené, nedejbože zablácené. Další věc je, že v tomhle případě je lišta při přepravě vlastně samonosná, takže všechny rázy a otřesy se přímo z kol přenášejí na rám žacího válu. Stačí se občas podívat do zrcátka, co dělá klasická lišta na vozíku při projetí děr. Ve finále jsem viděl už pár popraskaných vozíků. A vždy je lepší zavařit vozík, který " na funkci " nemá vliv než se někde drbat s lištou, kde jsou některá místa blbě přístupná.
Petr.J   15.09.2013 11:24:12
Myšlenka dobrá, ale provedení otřesné. Když vidím to 10x sestřihané 6ti minutové video, tak i při rozbalovaní na silnici mezi Horní a Dolní, kde nic nejezdí, se vytvoří solidní kolona aut. Nemluvě o to, že je furt snaha odlehčovat lišty a tady si ,,půlku" vozíků vozí pořád sebou, nemluvě o těch milionech čepů a pojistek. Takže pochybuji, že se to ujme ve velkém. smile
Tomáš.M   15.09.2013 20:09:14
Myslím že celkom dobrý nápad, trebalo by ešte určite pár vecí dotiahnuť dokonca, akurát mi prídu byť tie dve predné kolesá s točnou velice blízko seba, tým pádom to musí byť dosť vratké pri prudkých nájazdoch na pole z kopca.
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0051810741424561.s