Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: Canon Canon PowerShot G12, clona: f/4.0, ISO: 250, 1/160s


Tuto fotografii hodnotilo 1 lidí.
Milda11   05.11.2014 19:00:02
Kdyby došlo na lámání chleba tak to na cestě plné obilí nemá co dělat. ale co se týká ekonomiky odvozu je to velmi zajímavá souprava... kam se hrabou tří osé návěsy......Hlavně v pořizovacích nákladechsmile
Jano SK   06.11.2014 00:21:23
Milda11: Preco to nesmie ist plne na cestu?
Milda11   06.11.2014 07:52:53
traktor co jede 40km/hod, smí tahat max 2,5 násobek vlastní hmotnosti což tady bez problému překročí, nehledě na to, že nesmí překročit max hmotnost soupravy. Délka soupravy se možná do legislativy vleze...
Hmotnost traktoru cca 8000kg(takže smí tahat max 20 000kg)......
Jano SK   06.11.2014 10:03:54
Milda11: to by uz asi bolo na case, aby niekto u Vas inicioval zrusenie toho nezmyslu s 2.5 násobkom hmotnosti. Toto je unikat CR.
u nas je povolene ( nariadenie vlady 349/2009 ): suprava traktora s 2 vozidlami kategorie R - celkova dlzka 22 m, celkova hmotnost 40 ton
Milda11   06.11.2014 10:18:08
Jiný kraj jiný mrav.... Tady je celková hmotnost soupravy 40 000 tun. Fendt 9xx má 48 000kg, fastrac 8xxx má 46 000 tun. všude platí současné 2,5 násobek (1,5 násobek když jede traktor 50km/hod)...
Kolik tam vozí čístého na té soupravě? Legálně dle Vašich pravidel může max 22 000kg, podle mě tam bude možná i 30 000kg.....
Tatra Terno   06.11.2014 13:49:49
Zajimalo by mě,jak vypadá Fastrac,co má 46 000 tun?smile
VonVagel   06.11.2014 14:18:57
Moment ale 2,5 násobek platí přece pro návěs.
Jakub Herot   06.11.2014 14:19:16
Tatra Terno : Evidentně jsi to nepochopil !
Bude to celková hmotnost soupravy!!
chomyz   06.11.2014 15:00:55
Na tomto příkladu si lze dobře ukázat absurdnost české zaostávající „traktorové“ legislativy:
Aneb jak přesto, že v ČR je celková povolená 48t, tak sousedé z DE a SK, kteří mají pouze 40t, často mohou vézt více než my v ČR. SK předpis 349/2009 ve značné míře kopíruje evropskou směrnici 96/53ES a opravdu je ČR už v současnosti enormně bržděná tím přežitým 2,5 násobkem. Pokud je mi známo tak se v současnosti připravuje novelizace české 341-ky takže kdo máte možnosti lobbovat v tomto směru tak by to možná bylo na místě… Nicméně i jestli se jednoho dne toho dočkáme, tak to pomůže jen u nově schvalovaných typů, zatímco u dosavadních bude platit pořád to, že současně se nesmí překročit povolené hodnoty z TP a ty asi nikdo předělat nepovolí. Alespoň tak to bylo někdy v r. 1999, kdy se zvedl do té doby platný 1,5 násobek při rychlosti nad 30km/h alespoň na dnešní 2,5 násobek, ale staré traktory z doby před r. 1999 by měly pořád tahat jen těch nesmyslných 11-15t co má většina z nich v TP. Ale zpět k soupravě NH 7070AC – tento traktor má v ZTP potažmo v TP uvedenu vlastní hmotnost 8150-12074 kg, technicky přípustnou /povolenou přívěsu 32100/30185 kg a technicky přípustnou / povolenou soupravy 40000/40000kg. Zrovna u tohoto traktoru vychází i česká očesaná povolená přívěsu velmi blízká technicky přípustné, což bývá většinou mnohem víc očesané, ale přesto: zatímco kolegové v DE či SK mohou mít traktor odlehčený (a minimálně v DE se tak v případech jako na fotkách – tedy odvoz z okraje pole do výkupu – opravdu děje) aby si z 40t odečetli třeba jen 8t a zbylo co nejvíc na náklad, tak v ČR se u soupravy s 2 přívěsy (u návěsu s přívěsem, který by dotěžoval traktor by nám pomohly aspoň ty 2 tuny) musí dotížit na 12t ale pak už se mu zase do těch 40t vejde jen 28t na vleky vč. Jejich vlastní váhy… A těch českých 48t není v tomto případě nic platné, protože většina výrobců (co vím tak mimo JD, JCB a díky Milda 11 za info i Fendt) to celkově i u největších traktorů omezují na těch „mezinárodně evropských“ 40t celkové soupravy a na to, že existují státy s odlišnými vnitrolimity tak nějak dlabou… Ale pojďme dále: kdybychom místo NH 7070AC vzali 7060PC, který má jiný typ převodovky, ale hlavně v ZTP uvedenou provozní hmotnost jen 7900-10095kg, tak ten má najednou (neb ta povolená přívěsu je zkrátka 2,5x10095) uvedenu přípustnou/povolenou přívěsu 32100/25240 kg! A tedy zatímco v DE či SK může táhnout dokonce o pár kilo víc než 7070AC (neb je lehčí), tak v ČR může legálně táhnout o 5t méně, než v podstatě jen převodovkou se lišící 7070 (nechme stranou, že 7070 má o pár koní víc, neboť celá řada od 7030 má shodné povolené hmotnosti, ale v rámci daného typu převodovky). Zkrátka takovou soupravu jako je v galerii, která je v rámci „traktorové dopravy“ celkem příznivě ekonomická, je v ČR velkým problémem sestavit aby aspoň trochu odpovídala legislativě (+- 2 až 3t považuji v tomto vždy za úspěch), tak v okolních zemích (a v souladu s evropskou legislativou) je to podstatně někde jinde a podstatně jednodušeji… Možná jsem to napsal trochu zamotaně, ale zrovna tato souprava a tyto 2 typy traktorů mi nedaly to nevzpomenout, právě v souvislosti s tím nesmyslným českým dvouapůlnásobkem – takže bojujme…
Tatra Terno   06.11.2014 15:19:46
Jakub Herot:Aha,takže celková hmotnost soupravy bude 46 000 tun?To asi ne.
Milda11   06.11.2014 19:28:17
místo tun tam má být kg....
deere-hanys   06.11.2014 20:22:38
a nahoře jak ste psali že to nesmí plné na cestu...ono to nesmí ani prázdné.... protože i když na te vlečce nic není vždy se bere celková hmotnost co je v techničaku...
Michal Chromý   06.11.2014 23:07:28
já bych tady neřešil nějaký 1,5 nebo 2,5 násobky. Když vás policajt zastaví a bude Vás vážit,tak se podívá do techničáku a z toho bude vycházet(určitě si nebude vážit prázdnej traktor aby zjistil podle nějakýho násobku kolik můžu táhnout)
a jak píše deere-hanys,nemůžu tahat ani prázdný to co má vyšší celkovou motnost než můžu tahat podle techničáku (ptal jsem se na to při školení )

sten8811   07.11.2014 10:37:47
prosím hodte sem číslo zákonu který to zakazuje či vyhlášku.
u aut se totiž může legálně tahat např kára na 1200kg a na kouli u auta jen 800kg ale maximální provozní hmotnost nesmí překročit těch 800kg.já mněl za to že to platí i u traktorů:
GTA   07.11.2014 16:01:40
sten: Pravděpodobně máš na mysli hmotnost okamžitou,nikoli provozní. Pokud se nemýlím,tak dojde li na lámání chleba (čili konfrontace s vážícím zařízením), je rozhodující právě okamžitá hmotnost přípojného vozidla, nikoliv jeho hmotnost celková.
chomyz   08.11.2014 10:23:25
to sten8811: Takový nenajdeš, na školeních se člověk někdy dozví ledacos, ale už hodně let se posuzují opravdu okamžité hmotnosti viz znění zákona. Jediná hodně specifická výjimka je v kat. O2, ale to jsme tu už myslím taky řešili... A do rozboru těch vážení bych se radši nepouštěl, tam je to samý "špek", ale zrovna takovýto typ soupravy (tedy tříčlánková) je nejschůdnější způsob, jak vyhovět při vážení dle zák. 13/1997, což bývá ten obecně nejobávanější způsob...smile
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0058588981628418.s