Email: :Heslo 
Zapomenuté heslo?
titulni fotografie
Domů Fórum Galerie Komentáře Statistika Farmvideo Návštěvní kniha Odkazy Pravidla Ke stažení OLD Eshop
vlevoobrnahoruobrvpravo
obr
Exif: OLYMPUS IMAGING CORP. VR340,D750 , clona: f/3.0, ISO: 100, 1/640s


Tuto fotografii hodnotilo 4 lidí.
Zetor   17.12.2013 18:50:16
Masakrsmile

Jen málokdo by v tom poznal tenhle návěs:

http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_gallery&gal=39716

Dílenské zpracování této úpravy je opravdu excelentní, to klobouk dolusmile
ales750   17.12.2013 18:58:43
to by mě zajímala stabilita toho návěsu? smile
Brano   17.12.2013 20:30:10
Vyzerá to ako vagón na kolesách smile Vie niekto koľko to vážilo plné siláže aj s traktorom?
Kuba555   20.12.2013 14:10:25
Do toho 'vagonu' se vešlo 32t nebo 35t kukuřice :) smile

Brano   20.12.2013 20:16:10
Podľa stránky výrobcu má náves 11t, traktor cca 15, v súčte cca 60t. To sa neboja púšťať to na cestu? smile A inak, ako je tento náves na tom s brzdami?
Jára 1   20.12.2013 20:36:05
Megalomániesmile Pak to pole a silnice mají vypadatsmile
Zetor   21.12.2013 10:52:45
Nápravy to má FAD, tak 8mi tunové, takže brzdy tomu budou odpovídat. Vtipné je i to, že při zamknutí náprav se podepře zadní náprava, tzn. že se nepředpokládá, že by se se zamknutou nápravou jezdilo dopředu. Doba sklápění kolem 4 minut je také dobrásmile Ale bylo to levný, 2,5 mega včetně 180 koňovýho traktorusmile
Patrik Chromý   21.12.2013 11:09:38
Mohl by jsi mi blíže vysvětlit to podepření nápravy? smile
Zetor   21.12.2013 11:22:08
Pokud jsem se dobře díval, při zamknutí náprav se olej přelije i do dalšího hydraulického válce, který spustí mechnickou zábranu, která se opře o poslední nápravu. To znamená, že se předpokládá, že se zamkne náprava a pak se začne sklápět. Tudíž se nepředpokládá, že by se zamknula náprava při jízdě dopředu při rychlostech nad 15 km/h, jak je tomu u všech výrobců návěsů. Kdyby se ty nápravy zablokovaly, tak při jejich pružení by se to podepření utrhlo. Nevím, proč to není napojeo na okruh sklápění, ale vybavuji si, že hadice šla od pístů na natáčení náprav. Až ho uvidím zas, zkusím to vyfotit.
Patrik Chromý   21.12.2013 11:38:51
Takže to je jenom pro zlepšení stability při vysejpání? A tento systém podepření používá i nějaký jiný výrobce?
FarmaBlazek   21.12.2013 11:58:29
Hawe to má taky při sklápění ale těžko říct jak je to účinný , pouhým pohledem to nepoznáš.
Mirec   21.12.2013 12:16:09
Patrik Chromý: Ja som túto sezónu jazdil s WTC a tento náves (v závislosti od výbavy) je taktiež vybavený zaisťovacími hydraulickými piestami, ktoré sú ale ovládané samostatným hydraulickým okruhom, tzn. nedôjde k pritlačeniu piestov ani pri zamknutí nápravy ani automaticky pri vysýpaní, ale jednoducho vtedy, keď to obsluha uzná za vhodné. Ja osobne som ich používal vždy pri vysýpaní dozadu, snáď s výnimkou poloprázdnej vlečky. Obsluha, ktorá jazdila s touto súpravou minulú sezónu a tento rok jazdila so ZDT Mega bez tohto podoprenia konštatovala, že to má na stabilitu pri vyspýpaní celkom značný vplyv. smile
stenlynko   21.12.2013 12:36:39
zaujímavé je, že predajcovia návesov (stretol som sa pri tom u rôznych predajcov ZDT a Fliegla), že nikto neodporúča blokovanie náprav nad 15 km/hod...
Zetor   21.12.2013 15:12:40
Podepření zadní nápravy při sklápění mají většinou ty lepší návěsy. Taková věc u WTC celkem překvapuje, ale tak proč ne. Ze sortimentu, který znám, tak je to standard u Krampeho BB 650 a výše, stejně tak u parabolicky odpružených Annaburgerů. Věřim, že i renomovanější značky to mají (zmíněné Hawe, Bergmann, atd...). Rozhodně jsem to nikdy neviděl u ZDT. Samozřejmě u strojů se vzduchovým nebo hydraulickým odpružením je toto zbytečné, tam se to řeší upuštěním měchů například.

Jinak zjištění, že nikdo neříká nic o blokování náprav není nijak šokující, oni to řeknou až se to vyválí v příkopě. Možná se u zmíněných značek vůbec nedoporučuje vyšší rychlost než 15 km/h smile Ne, srandičky. Opravdu ty nápravy blokujte, ona pak jde sranda stranou. Hlavně u tandemů. Zrovna ZDT je pověstné svou nestabilitou, tam bych odemčenou nápravu vůbec neriskoval. Fliegl je lepší jen díky značné šířce, ale jízdní vlastnosti také nic moc. Jinak věřím, že v návodu k obsluze něco takového určitě bude! Schválně, jestli se někdo může podívat...
tomD   21.12.2013 15:59:18
Já se teda zatim setkal vždy že v návodu to je klidně i 3x a tučným písmem...Pří rychlostech vyšších než 15km/h vždy zablokujte nápravu
Mirec   21.12.2013 16:31:09
Škoda, že k tomu WTC-čku nemám manuál doma, lebo by ma to naozaj celkom zaujímalo. Ja som nápravu zamykal pri jazde pod rezačkou, v kopcoch pri jazde na úvez alebo pokiaľ bolo moc mokro atď. ale veru som to nikdy nezamykal pri jazde po ceste, a že som sa s tým moc nepáral a jazdil s ním čo traktor dal, teda tých 65 km/h. Na druhú stranu ale musím povedať, že náves sa správal úplne štandardne a v tomto smere som s ním nemal najmenší problém. Čo sa týka (ne)stability Megy, to som si zažil, keď ho kolega prevrátil na poli plný siláže. My všetci sme na ten voz pozerali už na rovine ako sa to nebezpečne nakláňa a rezačkári nevedeli, kde ho majú fúkať.
Jenda23   21.12.2013 16:44:11
když jste tady nakousli tu nápravu.mam fliegl tandem.řízení nápravy má jen jednu hadici(jednočinný píst) a za boha to nemůžu odemknout.pak máme fekál ten má dvoučinej a tam to jde normálně.vůbec netušim.až přijede servis tak snad poradí
Patrik Chromý   21.12.2013 17:01:21
Ten píst je jednočinej proto, že tlakem tu nápravu zamkneš, a když potom chceš nápravu odemknout, tak dáš páku (nebo tlačítko) daného okruhu do plovoucí polohy. smile
Patrik Chromý   21.12.2013 17:03:50
A ještě k tomu podepření, nemá někdo fotku, nebo video? Strýček google si s tím nemůže nějak poradit. Dík smile
tomD   21.12.2013 17:12:01
Přesně jak píše Patrik , mám taky na jednu hadici nápravu a stačí páku přehodit u mě uplně do horní polohy do plouvoucí a neni problém...ale jinak musí říct že tandem i plný a náprava odjištěná a pokud nejedu někde ve svahu nebo nebo po hodně uzky a nerovný silnici tak se nechová nějak špatně a skoro neni potřeba blokovat , nevim no kluk od stromáckýho návěsu říkal že ho nechal odblokovanej přehoup pár vln a návěs prý skoro položil jak se rozlítal , to nám nedělá...
Jenda23   21.12.2013 17:51:17
díky,zkusim to na jaře až budem dělat GPSku.celkově mi tyhle návěsi nesedí je to strašně vratký.mam teda sklápěcí,ten výtlačnej bych bral tam je těžiště o dost níž.
Ares 836   21.12.2013 17:55:26
Já jezdim s Zunhammerem tandemem a říkali mi to školiči i je to napsaný v návodu, že při rychlosti nad 20km/h jí mam zamikat. Když jedu plnej a nezamknu jí, tak to docela hází, ale s prázdnym je to v pohodě. smile
MarekM   21.12.2013 18:00:27
to Patrik Chromý:
Máš zájem o fotku podepření na WTC návěsech, nebo na návěsu z galerie?
Patrik Chromý   21.12.2013 18:08:01
Budu rád za cokoliv. Když tak SZ. smile
MarekM   21.12.2013 18:41:15
A jestli můžu drobnost k aretaci řízení při vyšších rychlostech. Od pár řidičů, kteří jezdili s návěsy tridem jsem slyšel, že zaaretované nápravy dokážou taky pěkně potrápit. Když je prý návěs naložený a nápravy zaaretované, dokáže návěs držet pěkně přímou stopů. V mírné svižnější zatáčce to dokáže traktor pěkně "šponovat" a vytláčet ze zatáčky smile . Proto se taky doporučuje aretovat fakt jen na přímých úsecích, no a při couvání..
roman7711   21.12.2013 19:50:57
U tandemů záleží, jaké pneumatiky jsou na něm....Když tam budou silniční, které jsou nafoukané na 8 barů tak to tolik nehází, když není náprava zablokována, i když taky mne rozházel ZDT gigant, který měl tyto silniční pneumatiky....U návěsů, které mají flotační pneu, tudíž nízký tlak v pneu, je nezablokovaná náprava ve vysokých rychlostech cítit víc, znám to z vlastní zkušenosti, když jsem zapomněl zablokovat Annaburger 22.04 narvaný hnojem... Tridem bez nuceného řízení jsem nevyzkoušel, ale myslím si že to ani nemá význam kupovat bez nuceného řízení...¨
Zetor   21.12.2013 20:01:18
To jak moc s váma cloumá odemknutá náprava záleží na více věcech. Samozřejmě na nákladu. Prázdný vůz téměř nic nedělá. Na stavu vozovky. Především díry a ujeté strany silnice. Na působení odstředivých sil. Při průjezdu zatáčkou jde návěs všude jen ne za traktorem. Na vzdálenosti náprav. Čím dále nápravy od sebe, tím horší chování. Proto proslavené a naprosto tragické vlastnosti Stromáckých návěsů, které používají v této kubatuře málo vídanou vzdálenost náprav 1,8 m. Na velikosti pneumatik. Pneumatika s větší styčnou plochou bude méně náchylná na nenadálý výkyv. Věřím, že chování 30,5 palcových pneu je celkem dobré. A samozřejmě na počtu náprav. Čím více náprav, tím větší stabilita návěsu. A samozřejmě záleží na kvalitě náprav a zkušenostech výrobce návěsů.

Ale s tím přichází i druhý problém, který zmínil MarekM. Někdy ty vozy se zamknutou nápravou prostě nezatočí. Patrné především u tandemů s 30,5 palcovými pneu a u tridemů. Tam je naprosto nutné odmykat do prudkých zatáček a nebo použít nucené řízení náprav. Obvzláště tridemy se zamknutými nápravami jedou skutečně rovně. Proto většina výrobců dělá náběžné nápravy, pokud je vzdálenost náprav 1,8m. Proto se u tridemů se vzdáleností 1,8m mezi nápravami používá výhradně nucené řízení. Jízdní vlastnosti stroje bez tohoto jsou otřesné. Pro zajímavost, v ČR je podle mě jeden jediný tridem, který má vzdálenost náprav 1,8m a nemá nucené řízení. Navíc má 800ky gumy, jízdní vlastnosti musí být něco neuvěřitelného...smile

A doplňuji, že nápravy by se měly zamykat i při práci na svahu a raději i při vyšších rychlostech na poli (už sem takto viděl na vlastní oči návěs na dvou kolech), na poli jsou často vyjeté koleje.

Někde bych měl foto podepření náprav u Krampeho, na netu jsem to nenašel...
farmweb@atlas.cz
© Martin Rosta 2005-2024
czdeenlogo
Tento server je housován v Datacentru Moravia
Script vykonan za: 0.0091149806976318.s